Back to top

Jövő hétfőn lezárul az AMC 90 milliós keretösszegű pályázatának leadási határideje

Május 22-ig pályázhatnak 3 kategóriában, 90 millió forintos keretösszegből, vissza nem térítendő támogatásra a magyar élelmiszer gazdaság termékeit népszerűsítő, agrárágazatunkat bemutató egyesületek, alapítványok és szakmaközi szervezetek.

Kizárólag a hazánkban, 2017. szeptember 15-ig megvalósuló és az élelmiszergazdasághoz, agráriumhoz kötő rendezvények kapcsán nyújthatóak be pályázatok, de a lebonyolítás teljes költségigényének akár 50 százaléka is elnyerhető a pályázatot meghirdető Agrármarketing Centrumtól.

50 millió forintos költségkeretből 500 ezer és 2 millió forint közötti összeg nyerhető a nagyközönségnek szóló, helyi, regionális rendezvények és fesztiválok magyar termelőinek és termékeinek promóciójához.

30 millió forintos keretösszegből 2-5 millió forint közötti támogatási összeg szerezhető a nagyközönséget megszólító országos rendezvényeken és vásárokon a hazai termelők és termékeik népszerűsítéséhez.

10 millió forintos keretösszegből, a szakmai közönséget érintő, tudástranszferként szervezett konferenciák kivitelezői nyerhetnek 500 ezer és 1 millió forint közötti támogatást szervezési és marketingkommunikációs feladataikhoz.

A pályázatok beküldési határideje egységesen: 2017. május 22. A pályázatok kizárólag postai úton az Agrármarketing Centrum Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság részére, a 1253 Budapest, Pf. 66. címre, avagy futárszolgálattal az AMC kézbesítési címére, a 1013 Budapest Pauler u. 6. (III. em.) nyújthatóak be, legkésőbb 2017. május 22-én. Az elszámolások 2017. október 2-ai határideje után (az elszámolás jóváhagyását követő 30 napon belül) fizetik ki a nyerteseknek a számukra megítélt támogatási összeget.

A támogatott marketingfelületeken megjelenési lehetőséget kell biztosítani a nyerteseknek a 125 nap múlva kezdődő 2017. évi OMÉK előkészítéseként.

A pályázati kiírás részletesen az AMC honlapján, a http://www.amc.hu/palyazatok/ felületen lelhető fel.

A pályázattal kapcsolatosan a +36 (20) 463-6702-as és a +36 (30) 198-2898-as telefonszámon, valamint a palyazat@amc.hu e-mailen kérhető további tájékoztatás.

Forrás: 
Agrármarketing Centrum

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Az aszály fogta vissza az agrár-GDP-t

A tavalyi kedvezőtlen időjárás miatti terméscsökkenést némileg kompenzálták az emelkedő termelői árak, így a mezőgazdasági kibocsátás folyó alapáron számított értéke csupán 1 százalékkal esett vissza 2016-hoz képest – derült ki az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) jelentéséből. A mezőgazdaságban keletkező nettó vállalkozói jövedelem folyó alapáron 5 százalékkal lett alacsonyabb, az előző évinél.

Kapj rá: évi 20 kilogramm a cél

A halfogyasztás népszerűsítésére indított „Kapj rá” kampány célja, hogy 2023-ra legalább 20 százalékkal nőjön a hazai egy főre eső éves halfogyasztás, elérve ezzel az uniós átlagot. A SIRHA Budapest 2018 szakkiállításon a szervezők látványkonyhával mutatnak be a halhús számtalan elkészítési módjai közül jó néhányat.

Hátszél a minőségi, magyar sertéshúsnak

Visszatérőben a sertéstenyésztői kedv - mondta Czerván Gyögy agrárgazdaságért felelős államtitkár az Agrármarketing Centrum és a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködése révén elinduló sertéshús fogyasztást népszerűsítő kampány bejelentésekor. Az április végéig futó kampányra 320 millió forintot szán az AMC.

Ezek voltak 2017 legdrágább borai

Közönséges halandó el sem tudja képzelni, hogy egyes gyűjtők mennyi pénzt képesek áldozni egy-egy palack muzeális borra. A Sotheby’s és a Christie’s aukciósházak összegyűjtötték és közreadták a 2017-es év legdrágábban eladott bortételeit. Tízből nyolc tétel Burgundiából származott.

Nem tett jót az enyhe tél a tűzifa kereskedelemnek

Piaci körképünkben erdőgazdaságokat és tüzépeket kérdeztünk meg arról, hogy az időjárási viszonyok miatt hogyan alakult a termelés, a kereslet és az árak. Az erdészetek országszerte küzdenek az enyhe idő miatti kisebb-nagyobb kitermelési lemaradásokkal, de igyekeznek tartani a vállalásokat. A tavalyi kétszeri áremelkedés óta stagnál a tüzifa ára, igaz, az enyhe tél visszavetette a keresletet is.

Még 3 hétig pályázható az AMC rendezvénytámogatása

2018. január 31-ig két pályázati ablakban, 85 millió forintos keretösszegből, vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a rendezvényeket szervező, magyar élelmiszerpiacot és gasztronómiát népszerűsítő, a hazai termékek piaci megjelenését erősítő, az agrárágazatunkat, vagy valamely szegmensét bemutató, fejlesztő szervezetek - hívta fel a figyelmet az Agrármarketing Centrum (AMC).

Halak a Bazilikánál

Halas finomságokkal és egy igazi kuriózummal, a Kodály Zoltán Művészeti Iskola növendékeinek halas témájú dalokból összeállított flashmobjával népszerűsítette a halfogyasztást a Földművelésügyi Minisztérium és az Agrármarketing Centrum a Budapesti Adventi Vásáron, a Szent István Bazilika előtt.

Átalakuló almapiac Kelet-Európában

Az orosz piachoz való hozzáférés befolyásolta a kelet-európai országok almaágazatának fejlődését. A térségben nagy felületen korszerű ültetvények jöttek létre, ahol jó minőségű asztali alma terem. Újfehértón, a FruitVeB és az ÉKASZ szakmaközi szervezetek által rendezett tanácskozáson Pzremyslaw Badowski, az AgroFresh kelet-európai igazgatója mutatta be a régió helyzetét.

Láthatók a mezőgazdaságban a konjunktúra változások

A CLAAS, a nemzetközileg is vezető mezőgazdaságigép-gyártó, a 2017-es üzleti évben 3,76 milliárd eurós forgalmával enyhén növelni tudta a megelőző évi forgalmát (ez az érték tavaly 3,63 milliárd euró volt). Az adózás előtti forgalma, mely 184 millió euró lett, közel megduplázódott.

Közösségi kistermelők

Korábban már írtunk arról, hogy a karácsony eljövetelével az élelmiszeripari vállalatok hogyan fokozzák a Facebook kommunikációjukat, most egy olyan szegmensbe „látogattunk el”, ahol még a weboldalak az uralkodók. Szerzőnk annak járt utána, hogy a jövőben hogyan érdemes a vállalkozóknak megjelenniük az internetes térben.