A Magyarországon exportra termesztett paprika egyik legfontosabb felvevőpiacának számító Németországban töretlen a paprikák népszerűsége, a zöldségosztályok forgalmának második legnagyobb húzóereje tavaly is ez a zöldségféle volt (az első helyen mindig a paradicsom áll). Igaz, hogy náluk a paprika szó alatt alapértelmezésben a kaliforniai alakkör értendő, a forgalom 41%-át a piros termésű kaliforniai paprika teszi ki, és 35%-ot képviselnek a „közlekedési lámpa” színeiben ragyogó, piros-sárga-zöld paprikákból összeállított csomagok.
Emellett azonban egyre inkább feljönnek az egyéb paprikák, és bár a magyar típusú hegyes fehéret is ebbe az egyéb csoportba sorolják, valószínűbb, hogy inkább a snack-paprikáknak és a pirosba érő hegyes különlegességeknek köszönhető, hogy az utóbbi években e kategória érte el a legnagyobb növekedést. A piaci információkat gyűjtő és elemző AMI adatai szerint már 16%-ot tettek ki a paprikapiacból az „egyéb” paprikák tavaly (miközben mondjuk a narancsszínű kaliforniai paprika csak 2%-ot).
A paprikára költött összegek is tükrözik a különlegességek térhódítását, mert miközben a lakosság által vásárolt paprika mennyisége 2014 óta egy-két százalékkal csökken, a ráfordított összeg látványosan nő, tavaly kilónként átlagosan 3,18 eurót (csaknem ezer forintot) adtak a németországi fogyasztók a paprikáért.
Érdekesség még, hogy a fiatalabbak fogyasztók valamivel nagyobb számban vannak jelen a paprika-, mint a paradicsomvásárlók között – derül ki az AMI grafikonjából.