Back to top

Csúcson az ásványvízfogyasztás, de a jégkrémek forgalma is átlagon felüli

Kiugróan megnőtt az ásványvizek forgalma a hőség miatt, de az átlagosnál jóval több fogy jégkrémből, sörből és üdítőből is az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint. Vannak gyártók, amelyek nem tudják a megrendelt mennyiségű ásványvizet a megrendelt időre leszállítani, ilyet korábban nem tapasztaltak a CBA-nál.

A hőhullám miatt ezekben a napokban soha nem látott mennyiség fogy ásványvizekből - közölte Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére. Elmondása szerint a CBA-üzletek jelentős részében akár négyszer annyi ásványvizet is vesznek a fogyasztók, mint egy átlagos nyári napon, de az áruházlánc minden boltjában minimum megduplázódott a forgalom.

Kiemelte: vannak gyártók, amelyek nem tudják a megrendelt mennyiségű ásványvizet a megrendelt időre leszállítani, ilyet korábban nem tapasztaltak. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy jelentős készleteik vannak, ezért a szállítások csúszását a vásárlók nem érzékelik majd, nem lesznek ellátási nehézségek.

Az előrejelzések szerint a kánikula a jövő hét közepéig tart, ellátási gondoktól a következő időszakban sem kell tartani - tette hozzá a kommunikációs igazgató.

A CBA tapasztalatai szerint jégkrémekből 70 százalékkal fogy több a rendkívüli hőségben egy átlagos nyári nap forgalmához képest. A szénsavas üdítőknél 35 százalékos az emelkedés, a söröknél pedig 40 százalékos, ezek iránt a termékek iránt legnagyobb a kereslet.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. tájékoztatása szerint a nyári hónapokban átlagosan 60 százalékkal vesznek több ásványvizet a vásárlók, mint szeptember és május között. Az üzletlánc tapasztalatai szerint ezen a nyáron több víz fogy, eddig 16 százalékos a növekedés a tavalyi nyárhoz képest.

A hőség miatt ezen a héten szerdáig naponta csaknem 50 százalékkal nőtt az ásványvíz értékesítése a Spar üzleteiben egy átlagos nyári naphoz viszonyítva.

A jégkrémek szezonja májustól augusztus végéig tart, erre az időszakra összpontosul a forgalom 75-90 százaléka. Az időjárás jelentősen befolyásolja az eladási számokat, extrém hőségben akár 20-30 százalékkal is megnőhet a forgalom egy kevésbé meleg naphoz képest - közölték. Nyáron sörökből és ciderekből 20-30 százalékkal értékesít többet a Spar a téli időszakhoz képest.

A Tesco-Globál Áruházak Zrt. arról tájékoztatott, hogy a nyári hónapokban átlagosan 15 százalékkal több ásványvíz fogy a Tesco áruházakban, mint az év többi részében, a jégkrémes pultok forgalma pedig tízszeresére nő. Az áruházlánc tapasztalatai szerint a szénsavmentes ásványvíz sokkal népszerűbb, mint a szénsavas, emellett egyre többen keresik az ízesített ásványvizeket is. A jégkrémek között a legkedveltebb íz a csokoládé, a vanília és az eper, a vásárlók leginkább a családi kiszerelést veszik, a pálcikás jégkrémek forgalma viszont visszaesett az utóbbi években.

A Tesco áruházaiban a sörök forgalma a hőségben 25 százalékkal emelkedik egy átlagos nyári naphoz képest. Idén nagyon népszerűek az alkoholmentes radlerek, és általában jellemző a söröknél, hogy a vevők egyre jobban keresik a minőségibb termékeket - hangsúlyozták.

Az Auchan Magyarország Kft. az MTI kérdésére közölte, áruházaiban a jégkrémek forgalma öt-hatszorosára nő egy-egy kiemelkedően forró napon, napi sörforgalmuk átlagosan harmadával növekszik, ásványvízforgalmuk pedig akár duplájára is emelkedhet egy átlagos hőmérsékletű naphoz képest. Az áruházlánc szerint a hőségben a pálcikás és tölcséres jégkrémek, illetve az ízesített sörök különösen kedveltek, a fagylaltok között a csokis, mogyorós, vaníliás, brownie-s és erdei gyümölcsös termékek a legnépszerűbbek.

 Az illetékes helyettes államtitkár egyelőre keddtől péntek éjfélig rendelte el a hőségriadót az egész ország területére. Az előrejelzések szerint a következő napokban fokozódik a kánikula: többfelé 40 Celsius-fokig melegedhet fel a levegő, helyenként a leghidegebb órákban is 25 fok várható. Csütörtökön megdőlt a hajnali és a nappali melegrekord is: hajnalban Budapesten 25,1 fokot mértek, napközben pedig Békéssámsonban 40,1 Celsius-fokig melegedett a levegő.

Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A Szentkirályi tulaja szintet lépett: megvette a magyar Pepsit

A csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) és Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz alapítója közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, míg a cseh és szlovák PepsiCo cégeket a KMW egyedül vásárolja meg. A tranzakciót három különböző országban bonyolítják le, ezért projektcégen keresztül valósul meg az akvizíció.

A fogyasztók és a cégek között is egyre népszerűbb a Magyar Termék védjegy

A Földművelésügyi Minisztérium (FM) folytatja az együttműködést a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amelynek védjegyei már megtalálhatóak közel 160 cég, mintegy négyezer termékén.

Diótörténelem

Számos népi hagyomány és tudás kötődik a magyarság kedvelt fájához, a dióhoz, amit valószínűleg honfoglaló őseink hoztak magukkal a Kárpát-medencébe. A dió az északi féltekén mindenütt nagyra értékelt növény.

Az algafogyasztás egészségessé tesz

Tudja, mitől egészségesek a Csád-tó környéki elmaradott afrikai törzsek? A tóban tenyésző spirulina mikroalgától! Franciaországban már igen keresett, sokféle módon fogyasztható szuperélelmiszer. Élettani hatása kimagasló. Vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban gazdag, amelyek az immunrendszer védelmét szolgálják.

Szinte lehetetlen megkülönböztetni a hamis mézet az igazitól

A méhészek szerint is nehéz különbséget tenni az eredeti és a hamisított méz között. A hamisítók évről évre egyre ügyesebbek, és könnyen lépre csalják a vevőket cseppet sem minőségi portékáikkal.

Budapesten lesz a gasztronómiai világ egyik legrangosabb eseménye

Budapesten rendezik március 26-án a gasztronómiai világ egyik legrangosabb eseményét: a Michelin és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködésében bemutatják a Michelin-kalauz európai éttermeinek friss listáját - közölte Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója egy más témában tartott sajtótájékoztatón hétfőn.

Új ügyvezető a PEK-SNACK Kft. élén

2017. november 15-től új ügyvezetője van a hazai fagyasztott pékáru szektor egyik vezető vállalatának, a PEK-SNACK Kft.-nek.

Már lehet nevezni a Brillante pálinkaversenyre

2018. április 27. és 30. között, immáron tizenkilencedik alkalommal kerül megrendezésre a Dél-Alföld egyik legnagyobb gasztronómiai rendezvénye, az évről évre több ezer látogatót vonzó Gyulai Pálinkafesztivál.

200 hentest csábítottak haza a közösségi oldal segítségével

Két hét alatt közel 200 hentest tudtak hazacsábítani külföldről a Facebook-on keresztül, akik most a mohácsi vágóhídon dolgoznak – számolt be szerdán a HRportal. A Bonafarm Csoport a teljes HR folyamatot szeretné digitalizálni, hogy a munkavállalói életciklus teljes hosszában önkiszolgáló rendszereken keresztül férhessenek hozzá a kollégák a szolgáltatásokhoz.

Nem elég menő az iskolatej

„Kóla chips, térerő, ettől leszel nagymenő…”-hangzik a Kormorán együttes slágere. Természetesen a zenekar ironikusan fogalmaz erről a hármas egységről. Tej, szendvics, levegő is lehetne az egészséges hármas, ám a reklámok a feelinges, cukrozott üdítőt, a bulikhoz való rágcsákat, és az elektromos kütyüket állítják az egészséges életmód útjába a fiatalok előtt.