Back to top

Összefogással az európai vidékért

Az európai vidék ügye egyre inkább közép-európai ügy a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkára szerint.

Mezei Dávid Csaba erről a szentlőrinci gazdanapok pénteki megnyitóján beszélt, azt hangsúlyozva, hogy a vidék megőrzésén múlik Európa önazonosságának megtartása. A 2020 utáni európai uniós agrárfejlesztési politikára térve kifejtette: Európa vezetőinek egyre inkább más politikai célok válnak fontossá, ezek közül a migrációs válság kezelését említette első helyen. Megfogalmazása szerint „az ehhez szükséges forrásokat is a vidéktől akarják elvonni”. „A vidékfejlesztés és az agrárpolitika lesz a vesztese ennek a költségvetési huzakodásnak, alkunak” – mutatott rá. Mezei Dávid Csaba szerint ezeket a tendenciákat összefogással lehet megakadályozni. Közép-Európának a vidék megmentésében betöltött szerepére térve kijelentette: „nekünk kell erre emlékeztetnünk Európát”. Erős vidék erős mezőgazdaság nélkül nem létezhet – szögezte le.

A szervezők korábbi közlése szerint az idén rekordszámú, több mint 400 kiállító vesz részt Magyarország harmadik legnagyobb, vasárnapig tartó mezőgazdasági és élelmiszeripari kiállításán és szakvásárán. A programok rendszerint mintegy 25 ezer érdeklődőt vonzanak. A vásártér 80 ezer négyzetméternyi területén megismerhetőek az agráriumban használt legújabb erő- és munkagépek, bemutatnak helyi termékeket, őshonos állatokat, és lesznek lovas rendezvények is.

A kiállítók között sok a külföldi, a legtöbben Horvátországból jöttek, de érkeztek Romániából, Bosznia-Hercegovinából, Németországból és Ausztriából is Szentlőrincre, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat kínálják.

Pohl Marietta, a szervező Baranya Megyei Vállalkozói Központ ügyvezetője a megnyitón mondott köszöntőjében felidézte: a gazdanapokhoz ettől az évtől egy Kárpát-medencei gazdasági találkozó kapcsolódik, amelynek keretében elsőként Székelyföld kiállítói, helyi termelői mutatkoznak be, velük együtt az Udvarhelyszéki Kis- és Középvállalkozások Szövetsége is. A megnyitón Szász Jenő, a Nemzetstratégiai Kutatóintézet elnöke a magyar vallásos és népi hagyománynak a földműveléshez kötődő szokásairól szólt.

Tiffán Zsolt, a térség fideszes országgyűlési képviselője Baranya megye egyedülálló mezőgazdasági adottságairól beszélt, és termékeit sorolva „a patrióta összefogás” fontosságát hangsúlyozta. A politikus egyúttal azt javasolta, hogy a gazdálkodók kössenek szövetséget a termékeiket piacra juttató kereskedőkkel, hogy egészséges magyar és baranyai termékek jussanak el a fogyasztókhoz.

Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Milyen íze van a napfénynek? Állítólag Berlinben kiderül

Hamarosan itt a január, közeledik a berlini Zöld Hét időpontja, ahol ezúttal Bulgária lesz a partnerország és a „Flavour of the sun”, azaz a napfény íze mottót választották országuk bemutatkozásához a közösségi agrármarketing ottani felelősei.

Megéri a külföldi szakkiállítás: csak Nyitráról 220 millióra kaptak rendelést a cégek

Több mint 220 millió forint értékű üzletet kötöttek a hazai vállalkozások Szlovákia egyik kiemelt mezőgazdasági és agráripari szakkiállítását, a nyitrai Agrosalont követően - tájékoztatta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgatója az MTI-t Kecskeméten. Tíz magyar cég vett részt a kiállításon.

Egyem vagy kössem?

Az idei három napon át tartó Flora Kecel kiállítás főtémája a retró – a 60-70-80-as évek berendezési tárgyai, játékai –, minden standon és virágkötészeti versenyfeladatban megjelentek.

Düsseldorfba készül a magyar bor- és pálinkakészítők legjava

Alaposan ki akarja használni a jövő márciusi Prowein nyújtotta marketing és kapcsolatteremtési lehetőségeket Magyarország - derült ki a bor és szeszesital ágazat legnagyobb szakvásárát beharangozó rendezvényen. Az AMC közösségi standján a pálinkakészítők, a Magyar Turisztikai Ügynökségén a borászok megjelenését támogatják 90 százalékban. Utóbbira december 7-ig még jelentkezhetnek az érintettek.

Év traktora 2018: tarolt a Valtra

Az Agritechnica szakkiállításon immár 21. alkalommal adták át az év legjobb traktorainak ítélt „Év Traktora 2018” kitüntető címet három kategóriában. A legnevesebb európai mezőgép folyóiratok jól ismert szakíróiból álló zsűri 14 gyártó 23 „piacérett” traktorújdonsága közül válogatta ki kategóriánként azt az 5-5 típust, amelyeket különféle tesztelések eredményei alapján rangsoroltak.

Gyönyörű díszbaromfik, ritka galambok éves seregszeméje

Az ismertebb, és a hazai tenyésztésben is gyakoribb fajták kiváló példányai mellett igazi különlegességeket, ritka magyar galambfajtákat, egyéb díszbaromfifélék különleges színváltozatú egyedeit is láthattak a madárbarát érdeklődők a hétvégén a Rákosmenti Kisállattenyésztő Egyesület hagyományos éves kiállításán.

Elkapkodták a ritka gekkókat a Terra-Akván

Idén második alkalommal rendezték meg a Terra-Akva kiállítás és vásárt, a hazai akvarisztika és terrarisztika egyik legrangosabb eseményét. Szárazföldi teknősből kevesebbet, a különféle gekkókból, törpehörcsögből, egérből, patkányból, sőt, tartástechnológiai eszközökből is többet vettek Dinamikusan növekszik az ízeltlábúak kínálata is: jelentős az élő, ám preparátumnak szánt lények forgalma is.

Hatszáz macska a Lurdy Házban

Igen nagy élményben volt része azoknak a macskabarátoknak, akik november 3. hétvégéjén ellátogattak a budapesti Lurdy Házba, Közép-Európa egyik legrangosabb macskás kiállítására. Több különleges, ritkább fajtát - mint a hagyományos és kanadai szfinx, a skót lógófülű, vagy az orosz kék macska - is testközelből szemlélhettek meg az érdeklődők.

Két mezőgazdaságigép-gyártó óriás aratott az Agritechnicán

A hannoveri Agritechnica kiállítás legfontosabb eseményei „Az Év Gépe 2018”, „Az Év Traktora 2018” és a termékdíj pályázat nyerteseinek kihirdetése volt. A 2018-as évben az AXIÁL Kft. két beszállítójának újdonságai is viselhetik a megtisztelő címeket.

Hódítottak a magyar termékek Kölnben

Nagy érdeklődés mutatkozott a kiváló minőségű magyar élelmiszerek iránt az idei Anugán, a világ vezető élelmiszer- és vendéglátóipari szakvásárán. Több mint 70 cég képviselte Magyarországot, közülük 34-en az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával, közösségi megjelenéssel mutathatták be portékáikat a látogatóknak. A siker nem maradt el, szinte állandó volt az érdeklődés a hazai ízek iránt.