Back to top

Ízek, élmények, koncertek az OMÉK-on

A legízletesebb kézműves élelmiszerekkel, biotermékekkel, a már hagyományos állatbemutatókkal, mezőgazdasági gépkiállítással, kertészeti pavilonnal és közönség programokkal várja 2017. szeptember 20-tól látogatóit Magyarország legnagyobb élelmiszeripari és mezőgazdasági rendezvénye, a 78. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK).

A Kárpát-medencében termelt legfinomabb élelmiszerekkel, a legújabb agrárinnovációkkal és szórakoztató programok egész sorával várja az érdeklődőket idén az OMÉK. A két évvel ezelőtti jegyárak nem változnak, így elővételben mindössze 1000 Ft-ból, a helyszínen pedig 1200 forintos napijeggyel popkoncerteket, népzenei bemutatókat, gyermekműsorokat és sportvetélkedőket nézhetnek meg az érdeklődők, köztük olyan népszerű fellépőkkel, mint a Budapest Bár vagy a Hot Jazz Band.

A 78. OMÉK őshonos állatok bemutatójával és állatsimogatóval várja a kicsiket és a szüleiket. A Kincsem Park területét többek között a lósportok kedvelői vehetik birtokba; hiszen a pónilovak felvezetése mellett műlovaglásra, akadályugrásra és lovasszínházi előadásokra is készülhetnek az érdeklődők. A gyerekek kipróbálhatják a hagyományos népi, idén először pedig a digitális játszóteret is. De lesz íjász bemutató, az erdők mélyének titkait pedig egy látványos, interaktív „Erdővarázs” névre hallgató installáció segítségével fedezhetik fel a látogatók.

Az OMÉK nagyszínpadán kedvelt és ismert énekesek, együttesek váltják egymást. Fellép többek között Freddie, Péter Szabó Szilvia, Nyári Károly és lányai, az Ismerős Arcok, az ExperiDance Táncegyüttes pedig egy látványos show-val, a Fergetegessel várja majd a nagyérdeműt.

Az OMÉK folyamatosan bővülő programjairól a www.omek2017.hu oldalról is tájékozódhatnak.

Forrás: 
Agrármarketing Centrum

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Focis kóstoltatással indul az idei dinnyekampány

Hazánkban 3. alkalommal indul „Nyár, dinnye, szeletem" elnevezéssel dinnyekampány az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) összefogásával, azzal a céllal, hogy tudatosítsa a hazai közönségben a Magyarországon kapható dinnyefajták jellegzetességeit, kiváló minőségét, felhasználásuk sokféleségét és a dinnyefogyasztás előnyeit.

Erdélyi győzelem az élelmiszer-innovációs versenyen

A „BrewBun” nevű, magas rost és fehérje tartalmú zsemle-különlegességgel nyerték meg az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett Ecotrophelia Magyarország élelmiszer-innovációs versenyen vetélkedő egyetemi hallgatók, a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem csapata. Így ők képviselhetik hazánkat az Ecotrophelia Europe nemzetközi fordulóján 2018. október 21-22. között, Párizsban.

Újra úton a Tejkamion

Idén is folytatódik a Tej Terméktanács és Szakmaközi Szövetség, valamint az Agrármarketing Centrum minőségi tejtermékek népszerűsítését célzó marketingkampánya. Az idei cél a fogyasztói tudatosság erősítése, a minőségi, tehéntejből készített termékek (tej, vaj, túró, tejföl, joghurt, kefir, kakaós tej, sajt) előnyeinek megismertetése, a lakosság pontos tájékoztatása.

Újranyitották a pályázatot, húsvét utáni keddig lehet beadni

Az AMC-P-17-7 kódszámú pályázati kiírás fennmaradt pályázati forrásának terhére, 8 millió forint kerettel az AMC Nonprofit Kft. újra megnyitotta a pályázati lehetőséget A belföldön megvalósuló rendezvények: fesztiválok, illetve vásárok keretében hazai termelők, illetve termékeinek promócióját szolgáló tevékenységek kategóriában.

Nagy változás előtt a magyar sertéságazat

„Merre tovább sertéságazat?” címmel rendezett konferenciát a Földművelésügyi Minisztérium és az Agrámarketing Centrum. Az ágazat sikeres időszakot tudhat maga mögött, kilábalt a válságból, ám még mindig rengeteg a teendő annak érdekében, hogy a növekedés stabil maradjon.

Értékesítési rekord a jubileumi Magyar Ízek Vásárán

A cudar idő ellenére 7 500 látogató volt kíváncsi a hétvégén megszervezett Magyar Ízek Tavaszi Vásárára, ahol több mint ezer hamisítatlan hazai élelmiszer termékből válogathattak, emellett színes gasztronómiai és kulturális programok is várták őket. A helyszínen árusító kis- és őstermelők visszajelzése alapján mintegy 125 millió forint összegben vásároltak a látogatók a két nap alatt.

Kapj rá: évi 20 kilogramm a cél

A halfogyasztás népszerűsítésére indított „Kapj rá” kampány célja, hogy 2023-ra legalább 20 százalékkal nőjön a hazai egy főre eső éves halfogyasztás, elérve ezzel az uniós átlagot. A SIRHA Budapest 2018 szakkiállításon a szervezők látványkonyhával mutatnak be a halhús számtalan elkészítési módjai közül jó néhányat.

Hátszél a minőségi, magyar sertéshúsnak

Visszatérőben a sertéstenyésztői kedv - mondta Czerván Gyögy agrárgazdaságért felelős államtitkár az Agrármarketing Centrum és a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködése révén elinduló sertéshús fogyasztást népszerűsítő kampány bejelentésekor. Az április végéig futó kampányra 320 millió forintot szán az AMC.

Még 3 hétig pályázható az AMC rendezvénytámogatása

2018. január 31-ig két pályázati ablakban, 85 millió forintos keretösszegből, vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a rendezvényeket szervező, magyar élelmiszerpiacot és gasztronómiát népszerűsítő, a hazai termékek piaci megjelenését erősítő, az agrárágazatunkat, vagy valamely szegmensét bemutató, fejlesztő szervezetek - hívta fel a figyelmet az Agrármarketing Centrum (AMC).

Halak a Bazilikánál

Halas finomságokkal és egy igazi kuriózummal, a Kodály Zoltán Művészeti Iskola növendékeinek halas témájú dalokból összeállított flashmobjával népszerűsítette a halfogyasztást a Földművelésügyi Minisztérium és az Agrármarketing Centrum a Budapesti Adventi Vásáron, a Szent István Bazilika előtt.