Back to top

Ősz, alma, almakampány...

Ismét együtt dolgozik az almafogyasztás élénkítésén a Földművelésügyi Minisztérium, az Agrármarketing Centrum, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és öt áruházlánc. Az Auchan, a CBA, a METRO, a SPAR és a Tesco üzleteiben október 20-tól november 18-ig lehet kóstolni, megismerni a hazai almafajtákat.

Mint a marketingkampányt beharangozó sajtótájékoztatón elhangzott, hazánkban átlagosan 550-600 ezer tonna alma terem, aminek a kétharmada ipari alma, a többi a frisspiaci gyümölcs. Almát szinte egész évben ehetünk, mert nagy mennyiségben rendelkezésre álló, jól tárolható gyümölcs, és csak a fantázia szab határt annak, milyen ételekhez használhatjuk föl.

Feldman Zsolt, az FM helyettes államtitkára elmondta, hogy érzékelhetően nő a feldolgozott almakészítmények száma, és a kereslet is élénkül irántuk. Ami nagyon kedvező fejlemény azért is, mert az alma nyersen és feldolgozva egyaránt nagyon egészséges gyümölcs, szerepet játszik a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, hatásos koleszterincsökkentő, és kedvező hatást fejt ki az emésztőrendszerre. Cukorbetegeknek is ajánlott a fogyasztása.

Fotó: Greguss Lilla
Magyarország az Európai Unió ötödik-hetedik legnagyobb almatermelője - tette hozzá Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti osztályának vezetője. Az Európát sújtó tavaszi fagyok következtében az idén magas az alma felvásárlási ára, ipari almáért 45-50, étkezésiért 100-140 forintot fizetnek kilónként. Az ágazat fejlődéséhez azonban további korszerű ültetvények létesítésére, a termésbiztonság és a tárolás, a logisztika javítására van szükség, a legfontosabb pedig az öntözés feltételeinek megteremtése, hangsúlyozta a szakember. Ha semmi mással nem segíteni a kormány az almatermesztőket, csak az öntözés bővítésével, már nagy előrelépést lehetne elérni.

A speciális felhasználási irányokra (cider, almaecet, almachips stb.) tekintettel érdemes célültetvények létesítésén is gondolkodni.

Csak a hazai sűrítménygyártó kapacitás ugyanis félmillió tonna körüli, kihasználása részben külföldi alapanyaggal történik.

Fotó: Greguss Lilla
A tavalyi közösségimarketing-kampánnyal 20 ezer embert értek el a szervezők, és 6 tonna almát kóstoltattak - mondta el Daróczi László, az AMC ügyvezetője. Az idei tevékenységük első lépcsője a hetente pénteken és szombaton sorra kerülő kóstoltatás az áruházláncokban.

December elején munkaértekezletet tartanak Debrecenben Merre tovább szabolcsi alma? címmel, amiben arra keresnek választ, miként lehet növelni a termőterületet, milyen technikai-technológiai fejlesztésekre van szükség, illetve bemutatnak jó gyakorlatokat is.

A sport és az egészséges életmód jegyében októberben és novemberben tömegsport-rendezvényeken jelennek meg friss almával, decemberben pedig ezer mikuláscsomagot készítenek óvodásoknak.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Agrárakadémia: Már vannak támogatói a magyar KAP reform törekvéseknek

A magyar álláspont az, hogy a jelenlegi támogatási rendszer jól működő elemeire építve, azok ésszerű továbbfejlesztésével kell választ találni a KAP előtt álló kihívásokra – mondta Feldman Zsolt, az FM helyettes államtitkára az Agrárakadémián, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó, és a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. által szervezett konferencián. Ehhez már sikerült támogatókat is találni

Még mindig a nyomtatott lap vezet

Az agrárhirdetések szerkezete alapvetően különbözik a reklámtorta egészétől, és hasonló szerkezeti különbségek figyelhetők meg a hazai és a globális trendek között is – fejtette ki az AgromashExpo keretében a Magyar Mezőgazdaság Kft. által szervezett médianapon Szőke Péter. Az agrárhirdetések világa továbbra is sajátos terület, amelyben még mindig a nyomtatott lapoknak van kiemelkedő szerepe.

Négy alföldi megye növelné leginkább az öntözött területeit

Lezárult a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által koordinált vízigény-felmérés: a közel 40 ezer válaszadó a jelenlegi terület többszörösén, 377 ezer hektáron öntözne. Négy alföldi megye növelné leginkább a vízpótlással művelt területeit.

Idén az aszúra fókuszál a bormarketing

Elindult „Az aszú éve” kampány az Egyesült Államokban, ahol egy éven keresztül a magyar borokat, elsősorban az aszúféléket népszerűsítik majd.

A városok és a biomassza-alapú gazdaság

A biomassza-alapú gazdaság fejlesztésének egyik fő eszköze a kutatás és innováció erősítése - mondta Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium helyettes államtitkára egy hároméves, a témában tervezett kutatásokat támogató európai uniós projekt zárótanácskozásán.

A díszkertészeken is múlik az agrárium jövője

A kertészeti szakma csak úgy érvényesítheti eredményesen érdekeit, ha érdemi javaslatokat és konkrét megoldásokat tesz le a kormány asztalára. Ezt immár a Magyar Díszkertészek Szövetségének küldöttein keresztül a Magyar Agrárgazdasági Kamarában a díszkertészek a korábbinál hangsúlyosabban tehetik meg - mondta Jakab István, az Országgyűlés alelnöke, a MAGOSZ elnöke a zöld szakma közös bükfürdői konferenciáján.

Március közepéig várja a földgázigényeket a kamara a közös beszerzéshez

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tagjai számára vezetékes földgázbeszerzéssel kapcsolatos tendert indít. A tagi igények megismeréséhez, a pályázati feltételeinek kialakításához energetikai felmérés is kezdődött.

Holnaptól igényelhető a fóliások viharkár támogatása

A 2017. októberi viharkár utáni mezőgazdasági jövedelempótló támogatást holnaptól kezdődően március 15-ig lehet kérelmezni. 100 millió forinton kell osztozkodni.

Stratégiai együttműködést kötött az agrárkamara és a MÉDOSZ

A vidék megtartó erejének növelése érdekében stratégiai együttműködést kötött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Mezőgazdasági, Erdészeti, Élelmiszeripai és Vízügyi Dolgozók Szakszervezetével (MÉDOSZ).

Csökkent a halálos munkabalesetek száma az agráriumban

Több mint 30 százalékkal csökkent tavaly a munkahelyi tragédiák száma az agráriumban. Az eredményességre tekintettel az NGM munkavédelmi kampánya idén is folytatódik.