Back to top

Kettő az egyben

Ahány ember, annyiféle őszi vagy épp téli program. Létezik azonban egy közös nevező: a sokoldalú Hilux, ami ugyanolyan hasznos, ha kerékpárokkal megrakodva indulnánk neki az őszi kiruccanásnak, mint ha a szerelőbrigádot és egy ötszáz kilós pótalkatrészt kell kiszállítanunk az elromlott kombájnhoz, ami a felázott tarlón rekedt.

Amikor a ’60-as évek vége felé néhány japán mérnök nekilátott megtervezni a Hilux pickupot, aligha gondoltak arra, hogy autójuk meghódítja az Antarktiszt, és hogy a legjobbak közé kerül a Dakar Rally kíméletlen darálójában. Ők egyszerűen csak a legjobb tudásuk szerint megépítettek egy pickupot – ami aztán évtizedeken át bizonyította sokoldalúságát és megbízhatóságát.

A Hilux egyik legkomolyabb ütőkártyája az, hogy az évtizedek során mindig alkalmazkodni tudott a folyamatosan változó vásárlói igényekhez, és a kezdeti fapados, elpusztíthatatlan munkagépből szinte észrevétlenül formálódott többfunkciós, minden célra remekül használható autóvá.

Aki munkagépet keres, azt biztosan meggyőzi a sziklaszilárd alvázas felépítés, vagy a háromféle plató- és kabinhosszúság, amelyek közt megtalálja a feladathoz tökéletesen megfelelő változatot; ha pedig nehéz körülmények közt dolgozik az autóval, akkor jól jön a jól bevált négykerékmeghajtás, aminek a hatékonyságát hátsó differenciálzár és opcionális terepváltó fokozza. A 150 lóerős, 2,4 literes D-4D turbódízel kulturáltan és takarékosan jár. Ráadásul a Toyota tartozékaival tovább növelhető a pickup használati értéke: az autó különféle platóbélések és felépítmények segítségével még praktikusabb szállítóeszközzé válik. A gyári kábelköteggel kiegészített vonóhorogra mindig számíthatunk, ha utánfutót kell vontatni, a terepgumi pedig bármilyen akadályon átsegíti a megrakott Hiluxot.

Ugyanakkor a Hilux szabadidő-autóként is tökéletes választás, hiszen modern, markáns dizájnjával, kényelmes rugózásával, hatfokozatú automata sebességváltójával a duplakabinos Hilux remek társ a szabadidő aktív eltöltéséhez. A Hilux kényelmi felszereltsége egy személyautónak is becsületére válna. Az utasok komfortjáról automata légkondicionáló, korszerű Toyota Touch 2 multimédia-rendszer, Bluetooth-telefonkihangosító és bőr üléskárpit gondoskodik.

Évtizedek óta bizonyít

Születése idején, 1968-ban a Hilux még tényleg nem volt más, mint fapados munkagép: 1,5 literes benzinmotor, alvázas-platós felépítés, kétszemélyes kabin – és ennyi. A Toyota idővel erősebb motorokat tervezett az autóhoz, ám arra 1979-ig kellett várni, hogy kapcsolható négykerékhajtás formálja igazán sokoldalú járművé a Hiluxot, aminek neve egyébként a ’high’ és a ’luxury’ szavak összevonásából született.

A tágasabb utasterű, két üléssort kínáló változat ötlete 1983-ban merült fel, méghozzá az aktív családok nagy örömére, akik számára a Toyota tökéletesebb hangszigeteléssel és jónéhány személyautós kiegészítővel is igyekezett vonzóbbá varázsolni a pickupot. Ettől kezdve a Hilux folyamatosan a kor igényeihez formálta az autót, így megjelentek a modern turbódízelek, az automata váltó, a független első felfüggesztés…

Egy dolog azonban nem változott: a Hilux mindvégig erőteljes, megállíthatatlan és kemény terepjáró maradt. 2008-ban az Arctic Trucks nevű izlandi csapat egészen a Déli-sarkig jutott négy Hilux pickuppal, 2016-ban pedig az autó dobogós lett a Dakar Rallyn. És ne feledjük el, hogy a világ kedvenc pickup modelljéből mára több mint 18 millió darabot adtak el világszerte!

Forrás: 
Toyota

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Év traktora 2018: tarolt a Valtra

Az Agritechnica szakkiállításon immár 21. alkalommal adták át az év legjobb traktorainak ítélt „Év Traktora 2018” kitüntető címet három kategóriában. A legnevesebb európai mezőgép folyóiratok jól ismert szakíróiból álló zsűri 14 gyártó 23 „piacérett” traktorújdonsága közül válogatta ki kategóriánként azt az 5-5 típust, amelyeket különféle tesztelések eredményei alapján rangsoroltak.

Országszerte elérhető lesz a dolgok internete

Az Antenna Hungária év végéig országosan elérhetővé teszi IoT-hálózatát (Internet of Things), vagyis a különféle hálózatra kapcsolódó, szenzorokkal felszerelt okoseszközeit. A hálózat így több mint száz bázisállomással fog üzemelni országszerte – írja az MTI.

AGRITECHNICA 2017: Innovatív technológiák a mezőgazdaság jövőjéért

A világ legnagyobb mezőgazdasági gépesítési kiállítása az idén november 12-18. között ad lehetőséget az agrárium szereplőinek találkozására. Amint az ismert, a hannoveri vásárközpontban kétévenként találkoznak a világ vezető gépgyártói a mezőgazdaság szereplőivel – neves elméleti és kutató szakemberekkel, illetve a gyakorlati alkalmazók széles táborával.

„Termelünk, feldolgozunk és értékesítünk is”

Olyan egy jó iskola, mint az élet, népszerű mai szóhasználattal: multifunkcionális. Pápán a Batthyányi Lajos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban jól felszerelt tantermek mellett tanműhely, tangazdaság, mintafarm, tankonyha várja a jelentkező diákokat, akik sokrétű ismeretekre tehetnek szert a mezőgazdaság és az élelmiszeripar területén.

Új CLAAS elektronikai fejlesztőközpont nyílt

A CLAAS új elektronikai fejlesztőközpontot nyitott meg Alsó-Szászország Dissen városában. A felügyelőbizottság elnöke, Cathrina Claas-Mühlhäuser az ünnepélyes megnyitón az alsó-szászországi földművelődésügyi miniszter, Olaf Lies mellett több politikust és gazdasági szakembert üdvözölhetett.

Arató-cséplőgépek nagyító alatt

Havonta megjelenő gépesítési mellékletünkben lehetőséget kínálunk a hazai mezőgépgyártóknak és gépforgalmazóknak, hogy rövid ismertetővel és fotóval ajánlják termékeiket a gazdálkodóknak, mezőgazdasági vállalkozóknak. Ezúttal a piacon kapható újabb arató-cséplőgépeket (gabonakombájnokat) mutatjuk be.

A „gördülő” gépkereskedő és gépgyártó

Innovatív családi vállalkozás Albertirsán a Lakkos Kft., amely 2009-re vezeti vissza a gyökereit. A cég ügyvezetője, Povázsai Szilvia, már előtte is a mezőgazdasági gépértékesítésben dolgozott, MTZ kis-és nagykereskedelemben. A cégnevükben szereplő görög „lakkos” szó gördülő sziklát jelent, ami a cég filozófiáját szimbolizálja: haladnak a korral, ugyanakkor stabilitást és összetartozást képviselnek.

Kapocs gyár és felhasználó között

„A választást segítette, hogy az Axiál hozzáértést sugároz, s ezt jelzi a cég elmúlt években mutatott dinamikus forgalomnövekedése is, ráadásul megfelelő szolgáltatást képes nyújtani” – mondta Hermann Merschroth, a Fendt értékesítési igazgatója 2002 júliusában, amikor aláírták a szerződést a márka kizárólagos képviseletének jogáról.

Automatizálás az állattartásban

A Dairy-Dáv Kft. 1992-ben kezdte meg működését, a rendszerváltozás miatt ekkorra a Debreceni Állattenyésztő Vállalat (DÁV) már nem tudta biztosítani számukra a foglalkoztatást. Kezdetben csak fejőberendezésekkel foglalkoztak, ám az évek során folyamatosan szélesedett a kínálatuk. Ma már a kérődző állatfajok tartásához szükséges teljes vertikummal – fejés, hűtés, tartástechnológia - rendelkeznek.

Kis kertészetek erőgépei

A kerti traktorokat célszerű két nagy csoportba osztani. Az elsőbe azokat a hobbigépeket soroljuk, amelyeket elsősorban a kis kertészetekben használnak és inkább a kiegészítő gazdaságra jellemző feladatok ellátására alkalmasak. A másikba tartoznak a kertészeti árutermelésben használt erőgépek.