Back to top

Kettő az egyben

Ahány ember, annyiféle őszi vagy épp téli program. Létezik azonban egy közös nevező: a sokoldalú Hilux, ami ugyanolyan hasznos, ha kerékpárokkal megrakodva indulnánk neki az őszi kiruccanásnak, mint ha a szerelőbrigádot és egy ötszáz kilós pótalkatrészt kell kiszállítanunk az elromlott kombájnhoz, ami a felázott tarlón rekedt.

Amikor a ’60-as évek vége felé néhány japán mérnök nekilátott megtervezni a Hilux pickupot, aligha gondoltak arra, hogy autójuk meghódítja az Antarktiszt, és hogy a legjobbak közé kerül a Dakar Rally kíméletlen darálójában. Ők egyszerűen csak a legjobb tudásuk szerint megépítettek egy pickupot – ami aztán évtizedeken át bizonyította sokoldalúságát és megbízhatóságát.

A Hilux egyik legkomolyabb ütőkártyája az, hogy az évtizedek során mindig alkalmazkodni tudott a folyamatosan változó vásárlói igényekhez, és a kezdeti fapados, elpusztíthatatlan munkagépből szinte észrevétlenül formálódott többfunkciós, minden célra remekül használható autóvá.

Aki munkagépet keres, azt biztosan meggyőzi a sziklaszilárd alvázas felépítés, vagy a háromféle plató- és kabinhosszúság, amelyek közt megtalálja a feladathoz tökéletesen megfelelő változatot; ha pedig nehéz körülmények közt dolgozik az autóval, akkor jól jön a jól bevált négykerékmeghajtás, aminek a hatékonyságát hátsó differenciálzár és opcionális terepváltó fokozza. A 150 lóerős, 2,4 literes D-4D turbódízel kulturáltan és takarékosan jár. Ráadásul a Toyota tartozékaival tovább növelhető a pickup használati értéke: az autó különféle platóbélések és felépítmények segítségével még praktikusabb szállítóeszközzé válik. A gyári kábelköteggel kiegészített vonóhorogra mindig számíthatunk, ha utánfutót kell vontatni, a terepgumi pedig bármilyen akadályon átsegíti a megrakott Hiluxot.

Ugyanakkor a Hilux szabadidő-autóként is tökéletes választás, hiszen modern, markáns dizájnjával, kényelmes rugózásával, hatfokozatú automata sebességváltójával a duplakabinos Hilux remek társ a szabadidő aktív eltöltéséhez. A Hilux kényelmi felszereltsége egy személyautónak is becsületére válna. Az utasok komfortjáról automata légkondicionáló, korszerű Toyota Touch 2 multimédia-rendszer, Bluetooth-telefonkihangosító és bőr üléskárpit gondoskodik.

Évtizedek óta bizonyít

Születése idején, 1968-ban a Hilux még tényleg nem volt más, mint fapados munkagép: 1,5 literes benzinmotor, alvázas-platós felépítés, kétszemélyes kabin – és ennyi. A Toyota idővel erősebb motorokat tervezett az autóhoz, ám arra 1979-ig kellett várni, hogy kapcsolható négykerékhajtás formálja igazán sokoldalú járművé a Hiluxot, aminek neve egyébként a ’high’ és a ’luxury’ szavak összevonásából született.

A tágasabb utasterű, két üléssort kínáló változat ötlete 1983-ban merült fel, méghozzá az aktív családok nagy örömére, akik számára a Toyota tökéletesebb hangszigeteléssel és jónéhány személyautós kiegészítővel is igyekezett vonzóbbá varázsolni a pickupot. Ettől kezdve a Hilux folyamatosan a kor igényeihez formálta az autót, így megjelentek a modern turbódízelek, az automata váltó, a független első felfüggesztés…

Egy dolog azonban nem változott: a Hilux mindvégig erőteljes, megállíthatatlan és kemény terepjáró maradt. 2008-ban az Arctic Trucks nevű izlandi csapat egészen a Déli-sarkig jutott négy Hilux pickuppal, 2016-ban pedig az autó dobogós lett a Dakar Rallyn. És ne feledjük el, hogy a világ kedvenc pickup modelljéből mára több mint 18 millió darabot adtak el világszerte!

Forrás: 
Toyota

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Százmilliós adócsalás mezőgazdasági gépekkel

Vádemelést javasol a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Dél-dunántúli Regionális Bűnügyi Igazgatósága négy ember ellen, aki a gyanú szerint százmillió forinttal károsította meg a költségvetést - tájékoztatta a szervezet sajtóreferense csütörtökön az MTI-t.

A KITE hírös alközpontja

Kecskeméten már 2001 óta van alközpontja a KITE-nek, de a régi telephelyet mostanra kinőtték. Ezért újat építettek, mégpedig új helyszínen, az autópályához közelebb, és május 25-én fel is avatták. Szabó Levente, a KITE Zrt. vezérigazgatója a beruházás előzményeiről és okairól szólt, majd a vállalat közeljövőben várható további fejlesztéseit ismertette az ünnepség alkalmából.

Újra hódít a KAMAZ

Ismét forgalomba kerülnek a hazánkban a rendszerváltás előtt rendkívül népszerű KAMAZ tehergépkocsik. A KAMAZ magyarországi partnereként a Duna Autó Zrt. forgalmazza a már európai szabványoknak megfelelő, EURO 6-os motorokkal és korszerű technikai tartalommal rendelkező, új generációs teherautókat.

Hiába a modern géppark, nincs se szerelő, se traktoros

A mezőgazdasági üzemek számára egyre nagy problémát okoz, hogy pótolják a folyamatosan nyugdíjba vonuló, tapasztalt szakembereket, akik a munkagépek működtetését, karbantartását végzik. Megoldást csak a szakma és az oktatás népszerűsítése jelenthet.

A kertészetben is fontos a cégadatok védelme

A számítógépek, okostelefonok és más informatikai eszközök hibái vagy az azok ellen irányuló külső támadások komoly zavart okozhatnak a termelésben is. Elkerülésükre biztonságossá kell tenni az internetvezérelt irányítóberendezéseket, az úgynevezett végponteszközt, a titkosítási kódokat és a feloldó programokat, mindez most különösen időszerű a hatályba lépő adatvédelmi rendelettel összefüggésben.

Mindig van tovább: elkészült a legmodernebb AGROTEC-telephely

Meghozta „gyümölcsét” az első májusi esős nap a Dél-Dunántúlon: itt adta át ugyanis új telephelyét az elsősorban a New Holland mezőgazdasági gépek hivatalos itthoni forgalmazójaként ismertté vált AGROTEC Magyarország Kft. A Marcaliban felépült központ a cég legmodernebb létesítménye az országban, amely a régió gazdálkodóinak gépek, alkatrészek és szerviz iránti igényeit igyekszik kiszolgálni.

Hogy kerül egy varrónő a targoncakupára?

Idén a nőké a főszerep a májusi 17-i, Hungexpon rendezett targoncakupán. Bár a targoncavezetés hagyományosan férfiszakmának tűnhet, sokan nem tudják, hogy a nők is remekül helytállnak ebben a sok koncentrációt igénylő és gyakran veszélyes munkában. Erre reflektáltak a Linde targoncakupa szervezői is, akik külön meghirdették a versenyt női jelentkezők számára.

Zöldborsó-betakarítás géppel

A leszedett zöldborsó nagyon gyorsan veszít a minőségéből, különösen kifejtett állapotban. Hüvelyt betakarító gép nincs, ezért a friss fogyasztásra szánt zöldborsót kézzel szedik. A konzervipari célra szánt zöldborsó gépi betakarítására megfelelő, taroló rendszerű megoldások vannak, ezért fontos, hogy az állomány egyszerre érjen, illetve alapvetően fontos a betakarítás utáni azonnali feldolgozás.

A korszerűtlen tárolás, szárítás veszteségessé teheti a gabonatermelést

A Szent-György-napi néphagyományokhoz kötődően a NAIK Mezőgazdasági Gépesítési Intézetében az 1938-ban gyártott G35 Hofherr traktor kiállásával nyitották meg a tavaszi munkák idényét. A Szemestermények korszerű szárítási, feldolgozási és mérési technológiai című konferencia után hozták ki a színből a működő matuzsálemet, és néhány próbakör után elfoglalta nyári parkolóhelyét az intézet udvarán.

Üzemméret bővítés és hatékonyságjavítás motiválta a beruházásokat

Fejlesztésre szánt forrásaikból gépekre és berendezésekre költötték a legtöbbet a mezőgazdasági vállalkozások, legfőbb céljuk pedig a humán erőforrás kiváltása és a hatékonyságnövelés – derül ki az Agrárgazdasági Kutató Intézet felméréséből.