0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Kettő az egyben

Ahány ember, annyiféle őszi vagy épp téli program. Létezik azonban egy közös nevező: a sokoldalú Hilux, ami ugyanolyan hasznos, ha kerékpárokkal megrakodva indulnánk neki az őszi kiruccanásnak, mint ha a szerelőbrigádot és egy ötszáz kilós pótalkatrészt kell kiszállítanunk az elromlott kombájnhoz, ami a felázott tarlón rekedt.

Amikor a ’60-as évek vége felé néhány japán mérnök nekilátott megtervezni a Hilux pickupot, aligha gondoltak arra, hogy autójuk meghódítja az Antarktiszt, és hogy a legjobbak közé kerül a Dakar Rally kíméletlen darálójában. Ők egyszerűen csak a legjobb tudásuk szerint megépítettek egy pickupot – ami aztán évtizedeken át bizonyította sokoldalúságát és megbízhatóságát.

A Hilux egyik legkomolyabb ütőkártyája az, hogy az évtizedek során mindig alkalmazkodni tudott a folyamatosan változó vásárlói igényekhez, és a kezdeti fapados, elpusztíthatatlan munkagépből szinte észrevétlenül formálódott többfunkciós, minden célra remekül használható autóvá.

Aki munkagépet keres, azt biztosan meggyőzi a sziklaszilárd alvázas felépítés, vagy a háromféle plató- és kabinhosszúság, amelyek közt megtalálja a feladathoz tökéletesen megfelelő változatot; ha pedig nehéz körülmények közt dolgozik az autóval, akkor jól jön a jól bevált négykerékmeghajtás, aminek a hatékonyságát hátsó differenciálzár és opcionális terepváltó fokozza. A 150 lóerős, 2,4 literes D-4D turbódízel kulturáltan és takarékosan jár. Ráadásul a Toyota tartozékaival tovább növelhető a pickup használati értéke: az autó különféle platóbélések és felépítmények segítségével még praktikusabb szállítóeszközzé válik. A gyári kábelköteggel kiegészített vonóhorogra mindig számíthatunk, ha utánfutót kell vontatni, a terepgumi pedig bármilyen akadályon átsegíti a megrakott Hiluxot.

Ugyanakkor a Hilux szabadidő-autóként is tökéletes választás, hiszen modern, markáns dizájnjával, kényelmes rugózásával, hatfokozatú automata sebességváltójával a duplakabinos Hilux remek társ a szabadidő aktív eltöltéséhez. A Hilux kényelmi felszereltsége egy személyautónak is becsületére válna. Az utasok komfortjáról automata légkondicionáló, korszerű Toyota Touch 2 multimédia-rendszer, Bluetooth-telefonkihangosító és bőr üléskárpit gondoskodik.

Évtizedek óta bizonyít

Születése idején, 1968-ban a Hilux még tényleg nem volt más, mint fapados munkagép: 1,5 literes benzinmotor, alvázas-platós felépítés, kétszemélyes kabin – és ennyi. A Toyota idővel erősebb motorokat tervezett az autóhoz, ám arra 1979-ig kellett várni, hogy kapcsolható négykerékhajtás formálja igazán sokoldalú járművé a Hiluxot, aminek neve egyébként a ’high’ és a ’luxury’ szavak összevonásából született.

A tágasabb utasterű, két üléssort kínáló változat ötlete 1983-ban merült fel, méghozzá az aktív családok nagy örömére, akik számára a Toyota tökéletesebb hangszigeteléssel és jónéhány személyautós kiegészítővel is igyekezett vonzóbbá varázsolni a pickupot. Ettől kezdve a Hilux folyamatosan a kor igényeihez formálta az autót, így megjelentek a modern turbódízelek, az automata váltó, a független első felfüggesztés…

Egy dolog azonban nem változott: a Hilux mindvégig erőteljes, megállíthatatlan és kemény terepjáró maradt. 2008-ban az Arctic Trucks nevű izlandi csapat egészen a Déli-sarkig jutott négy Hilux pickuppal, 2016-ban pedig az autó dobogós lett a Dakar Rallyn. És ne feledjük el, hogy a világ kedvenc pickup modelljéből mára több mint 18 millió darabot adtak el világszerte!

Forrás: Toyota