Back to top

Márkaépítés felsőfokon: a Villányi Franc

Idén már harmadik éve rendezik meg Villányban a Franc and Franc fórumot és kóstolónapot november 24-én. Most a gasztronómia mellett azokat a lehetőségeket járják körbe, amit a magyar borpiac tartogat a Cabernet franc termelőinek, kedvelőinek.

A Villányi Borvidék népszerűsítésére és a villányi borok magas minőségének ismertté tétele érdekében három esztendeje a villányi szőlős-borosgazdák elindították Villányi Franc projektjüket. „Ennek részeként megalkottuk a Villányi Franc márkanevet, mely a prémium és szuper prémium minősítéssel rendelkező villányi Cabernet franc borok közösségi megnevezése”- magyarázta egy budapesti sajtótájékoztatón Bock József, a borvidék elnöke. A szakember kiemelte, mintegy kétszáz kilométerre a fővárostól nehéz felhívni magukra a figyelmet, ebben egyedül a borok minőségére számíthatnak.

(balról) Bork József, Győrffy Zoltán és Horkay András jelentette be az idei Cabernet franc ünnep részleteit
Fotó: viniczai

Így valósult meg 2015-ben az első Franc&Franc nemzetközi konferencia és kóstolónap, amikor a Cabernet franc termeléséről híres Loire-menti borvidék borászait és boraikat látták vendégül. Tavaly újabb fejezetet írtak a Villányi Franc történetébe, hiszen azokat az európai bortermelőket invitálták Villányba, akik hisznek a fajtában és önállóan készítenek belőle bort. Kiemelt partnerek voltak abban az évben az olasz Friuli Grave régió és a Balkán-térség termelői.

 
„Ma már a Villányi Franc a márka piaci bevezetése után két esztendővel egyre sikeresebben szerepel a hazai piacon is, ezért 2017 november 24-én a harmadik Franc&Franc Fórum és kóstolónap vezértémája a magyar borpiac és a Cabernet franc lesz”- hangsúlyozta Horkay András.

 

Az Országos Borszakértő Bizottság elnöke hozzátette, számítanak a fórumon résztvevők hozzászólására, véleményére, hiszen szeretnék elérni, hogy a Villányi Franc mindenki kedvence legyen. A település hamar ráérzett az idegenforgalom, a vendéglátás fontosságára, az odalátogatók néhány kilométeren belül számos nagynevű pincészetet kereshetnek fel.

A villányi borokhoz villányi - és kanálnyi - falatok jártak, melyeket helyi alapanyagokból készítettek
Fotó: viniczai

„A szombati kóstolónapon a borbarátok a villányi pincékben túrázva ismerkedhetnek meg a legszebb és legújabb, már piacon levő Villányi Franc-okkal”- hívta fel a figyelmet Győrffy Zoltán programvezető. A kóstolónapra válogatott hazai borok mellett más magyar borvidékekről is érkeznek vendégpincészetek, amelyek szintén bemutatják boraikat.

A sajtótájékoztató végén beszélgetve kiderült, az argentin és a chilei borászok is egyre jobban érdeklődnek a Cabernet franc fajta iránt - kínálatbővítésként. Ráadásul ők is a villányiakhoz hasonló melegebb, szubmediterrán stílust szeretnék meghonosítani. Hazánkban mintegy 1200 hektárnyit találunk a fajtából – amivel a világon a negyedikek vagyunk -, s ennek is harmada Villányban terem.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Még mindig a nyomtatott lap vezet

Az agrárhirdetések szerkezete alapvetően különbözik a reklámtorta egészétől, és hasonló szerkezeti különbségek figyelhetők meg a hazai és a globális trendek között is – fejtette ki az AgromashExpo keretében a Magyar Mezőgazdaság Kft. által szervezett médianapon Szőke Péter. Az agrárhirdetések világa továbbra is sajátos terület, amelyben még mindig a nyomtatott lapoknak van kiemelkedő szerepe.

Idén az aszúra fókuszál a bormarketing

Elindult „Az aszú éve” kampány az Egyesült Államokban, ahol egy éven keresztül a magyar borokat, elsősorban az aszúféléket népszerűsítik majd.

Dining Guide 2018: éttermek előre, cukrászdák hátra arc

Magyarország legjobb étterme továbbra is a Costes, ahol Palágyi Eszter irányítja a konyhát, a legjobbak közé került Széll Tamás és Szulló Szabina új étterme, valamint az Anyukám mondta is, - legalábbis a Dining Guide szerint. Átadták a legjobb éttermeknek járó elismeréseket a 2018-as Volkswagen-Dining Guide Év Étterme Díjátadó Gálán, a kalauzban idén először a legjobb cukrászdákat is díjazták.

Uniós oltalmat kapott a monori bor

Az Európai Bizottság oltalom alatt álló eredetmegjelölést (OEM) hagyott jóvá a monori régióban termelt borok számára - közölte az uniós bizottság. A bizottság jóváhagyása a Monor, vagy Monori név alatt termelt fehér, vörös és rozé borokra, és az azokból készült küvékre érvényes. A bort a monori borrégióhoz tartozó területeken termelt szőlőből állíthatják elő.

Júniusban Siófok ad otthont az Országos Borversenynek

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 2018. június első felében ismét megrendezi az XXXIX.Országos Borversenyt, amely a magyar borászatok legfőbb hazai versenyének számít. A nevezési díjak összegét 2018-ban nem kívánják emelni, és marad az eddigi kedvezményes nevezési lehetőség is.

Elárasztja a világot a francia szesz

A francia borok és szeszes italok exportja rekordot döntött tavaly több mint egymilliárd eurós, 8,5 százalékos forgalomnövekedéssel, ami mindenekelőtt a kínai és amerikai érdeklődésnek köszönhető - közölte a francia exportálók szövetsége.

Borokról kapnak nevet az alagutak

Zöld utat kapott Fazekas Sándor földművelésügyi minisztertől, hogy hamarosan térségi borokról, pécsi cirfandliról, villányi francról, zöldvelteliniről és szekszárdi bikavérről nevezzék el az M6-os autópálya Baranya és Tolna megye határán található négy alagútját.

Vegán trend a borpiacon

A veganizmus, azaz az állati eredetű alapanyagokat teljes körűen mellőző táplálkozás világszerte egyre többek által követett életmód, amit a borászat sem hagyhat figyelmen kívül.

Cseppfolyós csók Valentin napra

Az ünnep az eltelt évszázadok során újabb és újabb szokásokkal és jelentéstartalommal gazdagodott, egy dolog azonban nem változott: ajándékot adni jó. A bor tökéletes kiegészítő minden alkalomhoz, így egy randinak is elengedhetetlen kelléke.

A diplomácia borai (Frissült!)

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) idei borválogatásába idén 30 kiváló minőségű magyar bor került, ezek képviselik a magyar borkultúrát a külképviseleteken és a KKM diplomáciai rendezvényein.