0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Az életmódváltás már a piaci statisztikákban is látszik

Életmódváltást jelez a zöldség- és gyümölcsfogyasztás kis mértékű növekedése, de elsősorban az, hogy egyre többféle zöldséget és gyümölcsöt keresnek a vásárlók - derült ki a Budapesti Nagybani Piac elkérésére a GfK Hungária által készített kutatásból.

Különleges zöldség terjedt el Magyarországon

 

A felmérésből kiderült, hogy a napi fogyasztási cikkek tavalyi éves forgalmának több mint tizedét adják ki a friss zöldségek és gyümölcsök. Ez összesen 330 milliárd forintos vásárlást jelent – mondta Klucsik Zoltán, cég marketing- és fejlesztési igazgatója az InfoRádiónak.

 A háztartások átlagosan négy naponta vásároltak zöldséget, és hetente egyszer gyümölcsöt. A családok éves vásárlási mennyisége az előbbi esetében 165 kg, utóbbinál 89 kg – tette hozzá.

A tavalyi évben a legnépszerűbb gyümölcs az alma volt, megelőzve a dinnyét és a banánt. A zöldségfajták közül a burgonya áll az élen, ami az élelmiszerfajta teljes mennyiségének harmadát adja ki. Dobogós még a paradicsom és a vöröshagyma.

A krumpli fogyasztása kissé csökkent az elmúlt évekhez képest, hiszen az egészségtudatos étkezéssel megnőtt az igény az azt helyettesítő batátára (édesburgonya). Ráadásul utóbbit már többen termesztik is Magyarországon.

A megkérdezettek több mint 53 százaléka piacon vásárolja a zöldséget és gyümölcsöt, megelőzve az áruházakat és zöldséges boltokat. Főként a hazai árukat keresik a vásárlók, illetve már nem a termék alacsony ára a legfontosabb számukra, hanem a jó ár-érték arány – hangsúlyozta az igazgató.

Forrás: Inforádió