Back to top

Országosan elérhetővé tennék a hajdúsági okoskenyeret

Az egészség megőrzését és egyes betegségek tüneteinek enyhítését ígérik egy hajdúsági sütőipari vállalkozás termékei. Az úgynevezett okoskenyerek egyelőre csak néhány helyen kaphatók, a cél azonban az, hogy másfél éven belül egy termelői franchise-hálózaton belül az ország minden pontjára eljussanak az innovatív áruk.

Okos élelmiszereket dobott a piacra egy hajdúsági sütőipari vállalkozás. A Hajdúsági Sütödék Zrt. évekkel korábban indított fejlesztésének gyümölcseként az év első felében kerülhetett a boltokba az első ilyen termék. A Vitajó márkán belül három cipófélét kínálnak, amelyet elsőként a megyében élők kóstolhattak meg, mára pedig a szomszédos régiók lakói is kipróbálhatták a számos egészségügyi előnnyel kecsegtető pékárut.

Szakács Tamás, a társaság vezérigazgatója a Magyar Időknek elmondta: a 2000-es évek elején döntötték el, hogy új utakat keresnek, a sütőiparban dolgozó vállalkozások megélhetése ugyanis már akkor sem volt egyszerű. – Szükség volt valamilyen hozzáadott értékre, amellyel a fogyasztókat meg tudjuk fogni, és amire hajlandók pénzt költeni – emelte ki. – Mivel alapvető élelmiszerről van szó – folytatta –, ezért egyértelmű volt, hogy a hozzáadott értéknek az egészség védelmét kell szolgálnia vagy a betegségek kialakulásának kockázatát kell csökkentenie.

Eddig négy termékcsoportot fejlesztettek ki: az egyik összetett ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaz; 160 gramm kenyér fogyasztásával egyes vitaminokból és ásványi anyagokból jelentős mennyiséget pótol a szervezetben. Egy másik termék – ajánlott napi mennyiségben fogyasztva – a szív- és érrendszeri megbetegedések egyik kockázati tényezőjét, a koleszterinszintet csökkenti. A harmadik és a negyedik árucsoport, amelynek bevezetését tervezik, az úgynevezett funkcionális emésztési rendellenességgel küzdők mindennapjait könnyítheti meg.

A termékek csomagolásán minden fontosabb információ fel van tüntetve az összetevőkről, ahogyan arról is tájékoztatást kapnak a vásárlók, hogy a kívánt hatáshoz milyen mennyiséget érdemes elfogyasztani a termékből. Ezek az állítások Szakács Tamás szerint tudományosan megalapozottak és az Európai Unió által engedélyezettek. Az eddig piacra került cipók félkilós, szeletelt, csomagolt állapotban kaphatók.

Áruk ugyan magasabb az átlagosnál, de még így is sokak számára megfizethetők. A megyei tapasztalatok azt mutatják, hogy van igény az okoskenyerekre. – Bár a hajdúsági fogyasztók nem az ország leginkább egészségtudatos vásárlói, ráadásul a pénztárcájuk is szűk, ennek ellenére a forgalom szépen bővül, keresik a cipókat az emberek – fogalmazott a vezérigazgató.

Becslése szerint, ha sikerül országos szinten megjelenni a termékkel, évente akár több milliárd forintos bevétel érhető el.

Erre a lépésre termelői franchise-rendszer bevezetésével készül a társaság, így azon sütőipari cégeknek, amelyek vállalják a szigorú feltételeket, lehetővé teszik a gyártást.

A vezérigazgató szerint a következő másfél évben a cél az, hogy az ország minden pontján elérhetők legyenek a Vitajó kenyerek. Ezt követően az innovációval és a sütéshez használt speciális anyagokkal a külföldi piacokon is megjelennek majd.

Forrás: 
Magyar Idők

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Nagy István: sürgető a technológia- és gondolkodásbéli változás

Nagy István agrárminiszter is részt vett az Agrárközösség által szervezett innovációs bemutató és gazdanapon, amelynek megnyitóján úgy fogalmazott: olyan kihívásokkal kell szembenéznünk, amikre néhány éve azt hittük, leghamarabb évtizedek múlva lehetnek csak esedékesek.

Élelmiszer-minőség: nem tűrik a kettős mércét

Az Európai Parlament szerint elfogadhatatlan a fogyasztók megkülönböztetése. Ugyanolyan márkanév alatt, ugyanolyan csomagolásban árult terméknek ugyanolyan alkotóelemekből kell állnia.

Magyar termék rally 750 kilóméteren

A Metsä Tissue Hungary Kft. csapata nyerte idén a Coop Rallyt, amelynek záró díjátadójára csütörtökön került sor Siófokon. Mintegy 300 résztvevő 750 kilométert tett meg a szakmai programon. Ebben az évben Magyarország dunántúli tájain látogatott meg 5 élelmiszeripari szereplőt, egy papíripari üzemet és két COOP üzletet

Új néven folytatja a Pannontej Zrt.

Savencia Fromage & Dairy Magyarország Zrt. névre vált a Pannontej Zrt., de ez semmilyen formában nem befolyásolja a cég működését.

Indul a tizenharmadik Coop Rally

A tizenharmadik Coop Rally a Dunántúl nyolc helyszínét látogatja végig, élelmiszer-feldolgozó cégeket, papíripari üzemet és két Coop boltot is érint az idei rendezvény – hangzott el kedden az Agrárminisztériumban. A verseny célja ugyanakkor változatlan: fel akarják hívni a figyelmet a magyar élelmiszertermékek értékeire.

Mákos beruházás Tiszavasváriban

Átadták a Sotiva Seed Kft. 170 millió forint értékű beruházással létrehozott máktisztító üzemét a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tiszavasváriban hétfőn.

Sör helyett marihuánás ital

Az amerikai sörgyárak és italforgalmazó cégek egy új élvezeti cikkel, a marihuánával tervezik felfuttatni stagnáló forgalmukat.

A jó magyar kenyér

„Adalékanyag felhasználása nélkül is lehet kiváló minőségű kenyeret sütni magyar búzából őrőlt lisztből”- szögezte le Lakatos Zoltán. A Hajdú Gabona Zrt. vezérigazgatója a Sumi Agro Hungary Kft. által Visegrádon szervezett XVIII. Kalászos Gabona Fórumon beszélt a hazai malomipar jelenéről és jövőjéről.

Győrben is sütik az okoscipókat

A COOP Győr Zrt. 140 településen szerzett jogot a Vitajó cipók gyártására és forgalmazására.

A Kárpát-medence kincsei

“Hagyomány, elkötelezettség és sok munka”- összegezte az alföldi gazda filozófiáját Gaál József. Kecskemét város alpolgármestere az Alföldi kenyér, szőlő és bor, a Kárpát-medence kincsei határon innen és túl címmel rendezett konferencia és kiállítás megnyitóján emlékeztette a hallgatóságot, a 650 éves település a homok közepén is tudott fejlődni.