Back to top

Egyre több Tesla-kamiont rendelnek az élelmiszeripari multik

Az utóbbi napokban a nagyvállalatok körében egyre keményebb licitverseny kezd kialakulni arra vonatkozóan, hogy ki rendel több Tesla-kamiont. A sort a Wal-Mart kezdte, 15 darabos rendeléssel, majd a vendéglátóipari és közétkeztetési szektorban aktív Sysco 50, végül a Pepsi 100 darabos igényről szóló bejelentése következett.

Az utóbbi napokban a nagyvállalatok körében egyre keményebb licitverseny kezd kialakulni arra vonatkozóan, hogy ki rendel több Tesla-kamiont. A sort a Wal-Mart kezdte, aki 15 elektromos kamionra adta le a rendelését, amely a cég méretéhez és 6000 kamionból álló flottájához képest jelképesnek tekinthető. A német Deutsche Post 10 darabos és a kanadai Loblaw 25 darabos előrendelése sem volt túl nagy dobás.

Ezt követően viszont, mintha a marketingesek megérezték volna a vérszagot, egyre nagyobb darabszámú rendeléseket jelentettek be a vállalatok: először a Budweiser-söröket is gyártó Anheuser-Busch jelentette be, hogy 40 Tesla Semit vásárolnak, majd a Sysco közölte, hogy nekik 50 elektromos kamionra lesz szükségük.

Most viszont jött a Pepsi és közölte, 100 Tesla-kamionnal fogják kiegészíteni a flottájukat.

A bejelentést követően valószínűleg a nagy rivális Coca-Cola is beszáll majd a licitálásba. Szinte látjuk is a lelki szemeinkkel, ahogy karácsony közeledtével a Coca-Cola logójával ellátott Tesla-kamionok száguldanak végig a havas tájon, hogy aztán az oldalukról az üveges kólát a kezében szorongató Mikulás ránk kacsintson.

Pedig a Tesla Semi nem olcsó mulatság, a 300 mérföld (durván 483 kilométer) hatótávolságú változat ára 150 ezer dollár (durván 40 millió forint) lesz majd, míg az 500 mérföld (durván 800 kilométeres) megtételére képes változatért 180 ezer dollárt (durván 48 millió forint) kell fizetni.

Miközben a kategóriájukba elérhető dízel kamionok átlagára 120 ezer dollár (durván 32 millió forint) környékén mozog az Egyesült Államokban. Igaz, a korábbi várakozásokhoz viszonyítva, amelyek 200-250 ezer dollárra saccolták a Tesla-kamion árát, kedvezőbb vételárat közölt a vállalat.

A foglalással kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy a Tesla pár hete úgy döntött, hogy aki szeretne egy elektromos kamionhoz hozzájutni a jövőben, már nem 5 ezer dollárt, hanem 20 ezer dollárt kell előlegként letennie érte. Ez pedig azt jelenti a vállalatok által eddig bejelentett 267 darab Tesla Semi esetében, hogy a Tesla számlájára mintegy 5,3 millió dollár fog beérkezni (durván 1,42 milliárd forint). Ez az összeg egyébként elenyésző az amerikai elektromosautó-gyártó árbevételéhez képest, amely megközelítette a 3 milliárd dollárt (durván 802 milliárd forint) a harmadik negyedév során.

A befektetők mindenestre szemlátomást örülnek az újabb megrendelésnek, a Tesla árfolyama közel 3 százalékot erősödött a hétfői záráshoz képest.

Forrás: 
portfolio.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Százmilliós adócsalás mezőgazdasági gépekkel

Vádemelést javasol a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Dél-dunántúli Regionális Bűnügyi Igazgatósága négy ember ellen, aki a gyanú szerint százmillió forinttal károsította meg a költségvetést - tájékoztatta a szervezet sajtóreferense csütörtökön az MTI-t.

A KITE hírös alközpontja

Kecskeméten már 2001 óta van alközpontja a KITE-nek, de a régi telephelyet mostanra kinőtték. Ezért újat építettek, mégpedig új helyszínen, az autópályához közelebb, és május 25-én fel is avatták. Szabó Levente, a KITE Zrt. vezérigazgatója a beruházás előzményeiről és okairól szólt, majd a vállalat közeljövőben várható további fejlesztéseit ismertette az ünnepség alkalmából.

Újra hódít a KAMAZ

Ismét forgalomba kerülnek a hazánkban a rendszerváltás előtt rendkívül népszerű KAMAZ tehergépkocsik. A KAMAZ magyarországi partnereként a Duna Autó Zrt. forgalmazza a már európai szabványoknak megfelelő, EURO 6-os motorokkal és korszerű technikai tartalommal rendelkező, új generációs teherautókat.

Hiába a modern géppark, nincs se szerelő, se traktoros

A mezőgazdasági üzemek számára egyre nagy problémát okoz, hogy pótolják a folyamatosan nyugdíjba vonuló, tapasztalt szakembereket, akik a munkagépek működtetését, karbantartását végzik. Megoldást csak a szakma és az oktatás népszerűsítése jelenthet.

A kertészetben is fontos a cégadatok védelme

A számítógépek, okostelefonok és más informatikai eszközök hibái vagy az azok ellen irányuló külső támadások komoly zavart okozhatnak a termelésben is. Elkerülésükre biztonságossá kell tenni az internetvezérelt irányítóberendezéseket, az úgynevezett végponteszközt, a titkosítási kódokat és a feloldó programokat, mindez most különösen időszerű a hatályba lépő adatvédelmi rendelettel összefüggésben.

Mindig van tovább: elkészült a legmodernebb AGROTEC-telephely

Meghozta „gyümölcsét” az első májusi esős nap a Dél-Dunántúlon: itt adta át ugyanis új telephelyét az elsősorban a New Holland mezőgazdasági gépek hivatalos itthoni forgalmazójaként ismertté vált AGROTEC Magyarország Kft. A Marcaliban felépült központ a cég legmodernebb létesítménye az országban, amely a régió gazdálkodóinak gépek, alkatrészek és szerviz iránti igényeit igyekszik kiszolgálni.

Hogy kerül egy varrónő a targoncakupára?

Idén a nőké a főszerep a májusi 17-i, Hungexpon rendezett targoncakupán. Bár a targoncavezetés hagyományosan férfiszakmának tűnhet, sokan nem tudják, hogy a nők is remekül helytállnak ebben a sok koncentrációt igénylő és gyakran veszélyes munkában. Erre reflektáltak a Linde targoncakupa szervezői is, akik külön meghirdették a versenyt női jelentkezők számára.

Zöldborsó-betakarítás géppel

A leszedett zöldborsó nagyon gyorsan veszít a minőségéből, különösen kifejtett állapotban. Hüvelyt betakarító gép nincs, ezért a friss fogyasztásra szánt zöldborsót kézzel szedik. A konzervipari célra szánt zöldborsó gépi betakarítására megfelelő, taroló rendszerű megoldások vannak, ezért fontos, hogy az állomány egyszerre érjen, illetve alapvetően fontos a betakarítás utáni azonnali feldolgozás.

A korszerűtlen tárolás, szárítás veszteségessé teheti a gabonatermelést

A Szent-György-napi néphagyományokhoz kötődően a NAIK Mezőgazdasági Gépesítési Intézetében az 1938-ban gyártott G35 Hofherr traktor kiállásával nyitották meg a tavaszi munkák idényét. A Szemestermények korszerű szárítási, feldolgozási és mérési technológiai című konferencia után hozták ki a színből a működő matuzsálemet, és néhány próbakör után elfoglalta nyári parkolóhelyét az intézet udvarán.

Üzemméret bővítés és hatékonyságjavítás motiválta a beruházásokat

Fejlesztésre szánt forrásaikból gépekre és berendezésekre költötték a legtöbbet a mezőgazdasági vállalkozások, legfőbb céljuk pedig a humán erőforrás kiváltása és a hatékonyságnövelés – derül ki az Agrárgazdasági Kutató Intézet felméréséből.