Back to top

Bátran megkerülhetik a kasszát

A holland Albert Heijn lánc egyik üzletében már élesben tesztelik a „tap to go” technológiát, amelynek lényege, hogy a vevők a kiválasztott terméket a pultnál azonnal kifizethetik, és a pénztárazás teljes mellőzésével távozhatnak a boltból.

Fotó: Ahold
Decemberben kezdték tesztelni a „tap to go” néven bevezetett rendszert az Ahold Delhaize tulajdonában álló holland Albert Heijn áruházlánc egyik AH to go egységében (ez a lánc egészséges, kényelmi termékeket árusító bolthálózata).

A tap to go használata előtt a vevőknek egy applikációban regisztrálniuk kell, majd kapnak egy kártyát (a tervek szerint a későbbiekben a saját okostelefonjuk is elég lesz), és indulhat is a kassza nélküli bevásárlás. A kártyát minden kiválasztott terméknél hozzá kell érinteni a polcon elhelyezett elektronikus kis kijelzőhöz, majd zöld fény felvillanása jelzi, hogy minden rendben, le lehet venni a terméket. Aki meggondolta magát, az adott időn belül visszavonhatja a vásárlást. A pénzt tíz percen belül vonja le a rendszer a bankkártyáról.

A kasszánál egyáltalán nem kell sorban állni, és bevásárlókosár helyett pedig mindenki bátran pakolhat a saját szatyrába, táskájába. Ja, és blokk sincs, vagyis ennyivel kevesebb hulladék kerül a környezetbe.

Az éles tesztüzem a vártnál hamarabb, nem egészen hat hónappal az ötlet megszületése után beindult.

„A technológia rohamosan fejlődik, mire várjunk hát? Minél hamarabb elkezdjük, annál többet tanulunk” – fogalmazott Jan-Willem Dockheer, az Albert Heijn to go ügyvezető igazgatója.

A tervek szerint júniusban már az Albert Heijn lánc több üzletében is találkozhatnak a vevők a bevásárlást nagyban megkönnyítő rendszerrel.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Így finanszírozzuk ötleteinket! Az e-füstölő és a megcsapolható mézes lép esete

Míg korábban egy jó ötlet megvalósításához üzleti befektetőket kellett keresni, melyet aztán busás haszon reményében támogattak, addig mára az is lehetséges, hogy ötleteinket a világhálón bemutatva szerezzünk egyéni támogatókat crowdfunding kampány keretében. Nézzünk meg két ilyen ötlet eddigi „életútját” a méhészetben és nyomozzunk a siker kulcsa után. Talán a mi ötletünk is megvalósítható?!

Magyar márka az első a jegestea piacon

A hazai jegestea piacon szerzett vezető pozíciót az idén 5. születésnapját ünneplő, fiatal magyar brand, a XIXO. A márka jegesteái és szénsavas italai tavaly szeptembertől már az iskolai büfékben is kaphatók.

Áprilisban is többet költöttünk a boltokban

Áprilisban a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 4,4 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva - főként a húsvéthatás miatt - 6,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az év első négy hónapjában a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,9 százalékkal emelkedett.

Egyre népszerűbb a mobilfizetés Magyarországon

A magyar kártyabirtokosok május végéig jóval több alkalommal használtak mobiltelefont egyérintéses fizetésre, mint tavaly az első öt hónapban, az új belépőknek köszönhetően 2018 elején huszonhatszoros volt a növekedés – közölte a Mastercard.

Nálunk is súlyos következményei lehetnek az amerikai vámháborúnak

Donald Trump amerikai elnök mára gyakorlatilag teljesen szétzilálta a világkereskedelmet. Bár régen sem működött minden olajozottan, ami most van, az teljes káosz, amelyben minden szereplőnek újra kell keresnie a helyét.

Gluténmentes spagettiket ellenőrzött a Nébih

Az év hatodik Szupermenta terméktesztjén a gluténmentes spagettiket ellenőrizte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). A szakemberek laboratóriumban ellenőrizték többek között a termékek glutén-, laktóz-, tejfehérje tartalmát, de a tojásfehérje allergén jelenlétét is. A vizsgálatokon mind a 9 kukoricaliszt alapú száraztészta megfelelt.

Magyarország a negyedik legolcsóbb ország az EU-ban

Az élelmiszerek, és az alkoholt nem tartalmazó italok ára Magyarországon az EU-átlag 82 százalékát tette ki az Eurostat felmérése szerint.

Vegyszerek helyett emberek védik a növényeket Nemesbődön

A biotermékek egyre népszerűbbek Magyarországon, mégis kevesen vállalkoznak arra, hogy vegyszermentes gazdálkodásba fogjanak, a szigorú szabályok és a kevesebb termés sokakat elriaszt. Vas megye egyik legnagyobb biogazdaságában sikeresen folyik a munka.

Magyarország a kóser élelmiszerek világpiacának fontos szereplője lehet

Magyarország fontos szereplője lehet a kóser élelmiszerek jelentős értékű világpiacának - hangsúlyozta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára kétnapos izraeli tárgyalásait követően.

"Okosvizet" palackoznak majd Zalaszentgróton

Mintegy 1,8 milliárd forintos beruházással bővítette zalaszentgróti gyártókapacitását a Coca-Cola HBC Magyarország, amely egy új prémium termék, az "okosvíz" palackozását indította el több ország piacára - tájékoztatta a cég hétfőn az MTI-t.