Back to top

Tavaly is dinamikusan nőtt a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft.

A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. 2017-ben megközelítőleg 16 millió palackkal többet adott el a magyar piacon, mint a megelőző évben, ezzel 282 millió palackra növelte az éves értékesítési volument - tájékoztatta az MTI-t Balogh Levente, a cég elnöke.

Balogh Levente azt közölte, hogy a vállalat piaci részaránya évről évre folyamatosan nő, a 2017 januártól novemberig tartó időszakban a természetes ásványvízpiacon 36,5 százalékos részesedést ért el, ami 45 bázispontos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

Ugyanezen időszakban a vállalat eladásainak volumene az ízesítetlen ásványvízpiacon 3 százalékkal nőtt, ami meghaladja a piac átlagos, 2,3 százalékos növekedését. A cég árbevétele 2017-ben a végleges lezárást követően várhatóan meghaladja majd a 15 milliárd forintot - tette hozzá.

Balogh Levente emlékeztetett, hogy új, magas magnézium tartalmú természetes ásványvíz, a Magnesia forgalmazását kezdték meg az elmúlt évben a magyar piacon, 2017 jelentős beruházásaként pedig a 2,6 millió eurós kékkúti szirupkeverő üzem átadását említette.

A Central Europe Mineral Water (CEMW) Holdingot 2015-ben hozta létre a Karlovarské Minerální Vody Group-ot (KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa, Balogh Levente. 2015 márciusában a CEMW Holding tulajdonába került a Kékkúti Ásványvíz Zrt., majd azt követően 2015 áprilisában a Szentkirályi Ásványvíz Kft. is.

A vállalatnál, amely egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, valamint a szénsavas üdítőitalok piacán, jelenleg 355 munkavállalót foglalkoztatnak, a kékkúti üzem dolgozóinak száma ezen belül 84 - közölte.

A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. 2016-ban közel 15 milliárd forintos árbevételt ért el.
 

Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A Szentkirályi tulaja szintet lépett: megvette a magyar Pepsit

A csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) és Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz alapítója közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, míg a cseh és szlovák PepsiCo cégeket a KMW egyedül vásárolja meg. A tranzakciót három különböző országban bonyolítják le, ezért projektcégen keresztül valósul meg az akvizíció.

Termékvisszahívás a Metrónál

Több terméke visszahívását rendelte el a Metro. Az áruházlánc tájékoztatása szerint az egykilós, Aro márkájú füstölt lazacról, illetve a 0,75 literes üveges Szentkirályi szénsavmentes ásványvízről van szó.

Lobbiharcok nehezítik a székelyföldi ásványvíz-hasznosítást

Törvénymódosítási kényszer és tőkehiány között vergődik a székelyföldi ásványvizek hasznosításának ügye. A semmibe elfolyó vizekkel ugyanakkor a kitermelésből származó jövedelem is távozik a régióból.

Csúcson az ásványvízfogyasztás, de a jégkrémek forgalma is átlagon felüli

Kiugróan megnőtt az ásványvizek forgalma a hőség miatt, de az átlagosnál jóval több fogy jégkrémből, sörből és üdítőből is az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint. Vannak gyártók, amelyek nem tudják a megrendelt mennyiségű ásványvizet a megrendelt időre leszállítani, ilyet korábban nem tapasztaltak a CBA-nál.

Harmadával növelte a hőség az italfogyasztást

 A szakmai szervezet reményei szerint az idén az alkoholmentes italok valamennyi fajtájának fogyasztása, beleértve az ásványvizet is, tovább emelkedik néhány százalékkal - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára csütörtökön az MTI megkeresésére. A mostani tartós kánikulában - a tapasztalatok alapján - a fogyasztás mintegy harmadával nőtt.

Harmadával több üdítőt fogyasztunk a kánikulában

A nagy meleg mindig kedvezően hat az alkoholmentes italok keresletére, ekkor a fogyasztás egyharmadával is megemelkedik - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára hétfőn.