Back to top

Több pénzt ad az EU agrártermékek népszerűsítésére

Az Európai Bizottság idén 169 millió euróra (mintegy 52,4 milliárd forint) növelte az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és világszintű népszerűsítésére fordítható támogatás összegét - közölte az Európai Bizottság pénteken.

A tájékoztatás szerint a programok társfinanszírozására kiírt pályázati felhívásban közzétett összeg 27 millió euróval magasabb a 2017. évinél. A programok az egészséges táplálkozásról szóló általános kampányoktól az egyes konkrét piaci ágazatokig számos területre kiterjedhetnek.

Phil Hogan mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős biztos elmondta, a rendelkezésre álló támogatás mintegy kétharmada uniós élelmiszeripari termékek népszerűsítésére szolgál nem uniós országokban, főként olyanokban ahol jelentősen növekedhet az európai agrár-élelmiszeripari export. Ilyenek például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia. 

Az unión belüli programokban a fogyasztók tájékoztatására helyezik a hangsúlyt a minőséggel kapcsolatos uniós rendszerekről és címkékről - például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről - közölte a biztos.

Az ágazati támogatásból főként a fenntartható állattenyésztést - többek között a juh- és kecsketenyésztést - ösztönzik. Külön keret szolgál az egészséges étkezést népszerűsítő, a gyümölcs és zöldség fogyasztására ösztönző kampányok számára - tette hozzá.

Pályázni uniós kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervek köre jogosult. A pályázatok benyújtásának határideje 2018. április 12.

Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

EU kampány az uniós élelmiszerek népszerűsítésére

Az Európai Bizottság az Európai Unió (EU) mezőgazdasági költségvetéséből 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte - közölte az uniós bizottság.

AM: a kivi- és a fügetermesztés támogatási lehetőségét kezdeményezte Magyarország

A termelési támogatás kiterjesztését kezdeményezte a kivi- és fügetermesztésre Magyarország az Európai Bizottságnál (EB) - közölte az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára szombaton Becsehelyen.

Ne titkolhassák el az élelmiszerek származását

Akkor is mindig egyértelműen és világosan derüljön ki, hogy honnan származik egy-egy élelmiszer alapanyaga, ha az eltér a végtermék származásától – egyebek között erről szól egy frissen jóváhagyott uniós polgári kezdeményezés. Ha egy éven belül egymillió aláírás összejön, akkor a Bizottságnak érdemben foglalkoznia kell a felvetésekkel.

Mesélő boroscímkék Bolykiéktól

Az egri Bolyki Pincészet idén váltott címkecsaládot, ami folytatása az eddigi könnyed, humoros palackdizájnnak. Az illusztrátor által kézzel rajzolt mesevilág megálmodója most is Ipacs Géza volt, mi pedig elmerülhetünk a színes fantáziabirodalomban, ami borász és grafikus együttműködéséből jött létre.

Egészséges táplálkozás és trendi agrárium

Nagy volt az érdeklődés a Kaposvári Állattenyésztési Napokon megrendezett első Élelmiszer és Marketing Nemzetközi Konferencián. A plenáris üléseken az élelmiszeripar marketing innovációs lehetőségeiről tanácskoztak.

Első alkalommal rendezik meg az Élelmiszer és Marketing Nemzetközi Konferenciát

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Kaposvári Egyetemmel és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal közösen 2018. szeptember 27-én ingyenes szakmai rendezvényt tart I. Élelmiszer és Marketing Nemzetközi Konferencia címmel.

Elfogadhatatlan az uniós agrártámogatások csökkentése

Magyarország számára elfogadhatatlan a Közös Agrárpolitika költségvetésének csökkentése – hangsúlyozta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke a COPA-COGECA 2018. szeptember 13-án tartott elnökségi ülésén, Brüsszelben.

Nyilvántartásba vették a ketreces állattartás beszüntetését célzó kezdeményezést

Az Európai Bizottság nyilvántartásba vette a ketrecben tartott vagy tenyésztett állatokkal szembeni embertelen bánásmód felszámolását célzó európai polgári kezdeményezést - közölte az uniós bizottság szerdán.

Tartalommarketing borászatok számára

Visszatérő gondolat a bormarketingben, de ezen a ponton újra érdemes kihangsúlyozni, mennyire szerencsések a borral foglalkozók, hogy a szőlőművelés, a borkészítés és az e köré felépülő színes borvilág tele van olyan témával, ami érdekli a fogyasztókat. Gondoljunk csak bele, mennyivel könnyebb egy csodás panorámájú ültetvényről képet feltölteni, mint egy mosópor alapanyagairól érdekesen kommunikálni.

Gyakorlati segítség az aszálykárok csökkentésére

Az Európai Bizottság intézkedéseket terjesztett elő a nyári szárazság által sújtott területeken gazdálkodó mezőgazdasági termelők nehézségeinek csökkentése és a takarmányhiány elkerülése érdekében - közölte az uniós bizottság csütörtökön.