Back to top

Technicizálódó agrármédia – IX. Médianap

Átalakuló médiapiac, generációs szükségszerűségek, és a naprakész információkra való mind nagyobb igény jellemzi az agráriumot, illetve annak kommunikációs szegmensét, a mezőgazdasági lappiacot, és agrármarketinget – ez derült ki az immáron kilencedik alkalommal megrendezett Agrármarketing és –média napon.
Az AGROmashEXPO keretében megrendezett, a Magyar Mezőgazdaság immáron hagyományos partnertalálkozóján minden eddiginél több fiatal vett részt.

A Médianap alapgondolata továbbra is az, hogy kiadónk szolgálja az agráriumból élőket, információt adjon át nekik. Esetükben azonban a klasszikus marketingeszközök nem, vagy csak korlátozottan működnek – vezette fel az eseményt a Magyar Mezőgazdaság ügyvezető igazgatója, Sári Enikő.

Hozzátette: sokáig a szaklapok elegendőnek bizonyultak a kommunikációra, és ma is ez jelenti a legfontosabb fórumot ezen a sajátos területen. A digitalizáció, az új eszközök azonban betörnek az agrárkommunikáció világába is, amelyre minden szereplőnek reagálnia kell. Ennek oka, hogy a jövő agrárszakemberei, a fiatalok ma már teljes összhangban élnek és dolgoznak a modern technológiákkal.

Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Fotó: Csatlós Norbert
Erre a gondolatra rímelt Németh Szabolcs előadása. A Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: a magyar mezőgazdaságban a gazdálkodók korösszetétele rendkívül eltolódott az idősek irányába, ezért az ágazat megérett egy generációváltásra. Ráadásul a gazdálkodók végzettsége gyakorta nem kellő mértékű, mindössze 4 százalékuk rendelkezik szakirányú felsőfokú végzettséggel, és csak 10 százalékuk középfokú képzettséggel.

Ennek érdekében a Corvinus Agribusiness, mint az agrármérnök hallgatók szövetsége igyekszik a fiatalokat megnyerni az agrárium ügyének.

“Minél több fiatal, gyakorlatias, magasan képzett szakemberre van szüksége az agráriumnak”

– jelentette ki az elnök. A Corvinus Agribusiness ezért előadásokat, kurzusokat, sőt tanulmányutakat szervez, valamint igyekszik népszerűsíteni a mezőgazdaságot a pályaválasztás előtt álló diákok körében is.

Szőke Péter, az Isobar Budapest Zrt. cégvezetője
A reklámköltésről, illetve annak szerkezeti átalakulásáról tartott előadást Szőke Péter, az Isobar Budapest kommunikációs ügynökség ügyvezetője. A szakember ismertette: a Magyar reklámpiacon a mélypont 2011-ben jött el, azóta fokozatosan újra növekszik a hirdetési ágazat. A költésben az első mezőnyben a gyógyszeripar, az FMCG szektor, valamint az állami szektor áll, az agrárium ettől jelentősen elmarad. Ez utóbbi nem csoda, hiszen ezen a területen rendszerint B2B hirdetési kommunikáció zajlik, nagyarányú lakossági kampány nem jellemző.

A szakember szerint az átalakulás tovább zajlik, a hirdetési piacot eluralják a zárt felületek, például a Facebook, a storytelling típusú kommunikáció, a streaming, és egyéb új eszközök.

Hasonló trendeket vázolt fel Peresztegi Zoltán is. A Google Magyarország egykori alapítója, aki ma Kaliforniában saját startup vállalkozását működteti, videóüzenetben küldte el előadását Los Angelesből. Mint kifejtette: az új technológiák újraosztják a hirdetési piacot is, a hírfogyasztás nem csupán digitalizálódik, de mindinkább áttevődik a mobileszközökre. Előrejelzésében elmondta: a mesterséges intelligencia térnyerése, a tech- és médiaóriások közötti fúziók, valamint a streaming átalakítja a hirdetés folyamatát és a háttérben működő ágazatot is.

Mindezen folyamatokra a Magyar Mezőgazdaság Kiadónak is reagálnia kell – vetette fel előadásában Práger Ádám. A Magyar Mezőgazdaság online üzletág-vezetője egy régi magyar népmesével, a Pirosmalac történetével világította meg szemléletesen azt, hogy az online kommunikáció hogyan alakult ki lapcsoportunknál.

A nehézségek végén – ahogy a mesében is – itt is happy enddel zárul a történet: mára 100 ezer havi látogatót, és 400 ezer oldalletöltést regisztrál a magyarmezogazdasag.hu.

Végezetül lapcsoportunk új kezdeményezéséről, az Adorján János díj megalapításáról számolt be lapunk főszerkesztője, Bárdos Edit. Mint elmondta: a díjat lapunk legjobb külső szerzői kapják az olvasók szavazatai alapján. Olyan szerzők, akik tudományos felkészültségben, modern, naprakész ismeretekben, hasznos információkban gazdag cikkeket adnak az olvasóknak. A díj fővédnöke a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ mindenkori főigazgatója. A jelenlegi főigazgató, Gyuricza Csaba gratulált a díj megalapításához, és kijelentette: fővédnökként mindent megtesz annak megismertetésére, és elismertetésére egyaránt.

MMG - Szőke Péter - az agrárszektor szereplőinek médiaköltési szokásairól

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A TOP 3 digitális trend a mezőgazdaságban

Az elmúlt néhány év a mezőgazdaság digitalizációjáról szólt. A következő két évtizedben az ágazat modernizációja megállíthatatlanul folytatódik. A jelenleg legnépszerűbb technológiai trendek között szemezgettünk.

Utolérjük a nyugatot?

Továbbra is jelentős eltérések vannak a régi és új uniós tagállamok mezőgazdasági termelése között és a jelek szerint ez a különbség megmarad 2030-ig is. Igaz, a kelet-európai térség nagyobb mértékben fejlődik több szempontból is – hangzott el egy szakmai konferencián.

Dinamikusan nőtt az agrárteljesítmény az Eurázsiai Gazdasági Unióban

A belső gazdasági akadályok leépítése mellett a digitális technológiák fejlesztését kell prioritásként kezelni az Eurázsiai Gazdasági Unióban (EGU), hangoztatta Vlagyimir Putyin orosz elnök a Szocsiban megtartott csúcstalálkozón.

Az uniós kukorica tizede magyar

Gabona- és iparinövény-, valamint baromfitermelésben jóval az ágazati átlag felett járul hozzá Magyarország az uniós agrárteljesítményhez  – derül ki a KSH összefoglalójából. Hazánk az EU mezőgazdasági kibocsátásának 1,9 százalékát állította elő.

Gödöllőn a világ tetejéről - Nemzetközi Természetfilm Fesztivál, negyedszer

A világ elmúlt másfél évben forgatott legjobb természetfilmjeit vetítik a május 25-27. között negyedik alkalommal jelentkező Nemzetközi Természetfilm Fesztiválon, Gödöllőn. A program ide témája a biodiverzitás és az ember.

Agrárdigitalizáció: mérföldkő az EU-s adatmegosztási kódex

Az új technológiák gyorsabb hasznosíthatósága érdekében az EU-s agrár-élelmiszeripari vállalkozások érdekképviseletei egy közös EU magatartási kódexet hoztak létre a mezőgazdasági adatmegosztásról április 23-án. A szerződés kinyilvánítja, hogy egy gazdaságban keletkező adatok bármilyen mezőgazdasági tevékenység kapcsán a gazdát illetik meg, és csak ő használhatja fel szabadon.

Környezettudatos agrároktatás Vásárhelyen

A Gregus Máté Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskola két évvel ezelőtt ünnepelte a hódmezővásárhelyi agrárképzés 120 évvel ezelőtti megalapítását, és közös kiadványt adtak ki a Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Karával, amellyel sokáig összefonódott a sorsuk; egy épületben is működtek.

Lebomló söröspohárral kampányol a Heineken

Négy vendéglátóhelyen indul a Heineken Hungária „műanyagpohár mentes május” mozgalma, amelynek keretében szakítanak a megszokott műanyag söröspoharakkal és lebomló, növényi alapú poharakban kínálják majd söreiket.

Újra úton a Tejkamion

Idén is folytatódik a Tej Terméktanács és Szakmaközi Szövetség, valamint az Agrármarketing Centrum minőségi tejtermékek népszerűsítését célzó marketingkampánya. Az idei cél a fogyasztói tudatosság erősítése, a minőségi, tehéntejből készített termékek (tej, vaj, túró, tejföl, joghurt, kefir, kakaós tej, sajt) előnyeinek megismertetése, a lakosság pontos tájékoztatása.

Traktorokkal vonultak át a városon a ballagó diákok

Szekszárdon és Tatán is traktoros felvonulással búcsúztak a középiskolától és városuktól a mezőgazdasági szakiskolák végzős diákjai.