Back to top

Technicizálódó agrármédia – IX. Médianap

Átalakuló médiapiac, generációs szükségszerűségek, és a naprakész információkra való mind nagyobb igény jellemzi az agráriumot, illetve annak kommunikációs szegmensét, a mezőgazdasági lappiacot, és agrármarketinget – ez derült ki az immáron kilencedik alkalommal megrendezett Agrármarketing és –média napon.
Az AGROmashEXPO keretében megrendezett, a Magyar Mezőgazdaság immáron hagyományos partnertalálkozóján minden eddiginél több fiatal vett részt.

A Médianap alapgondolata továbbra is az, hogy kiadónk szolgálja az agráriumból élőket, információt adjon át nekik. Esetükben azonban a klasszikus marketingeszközök nem, vagy csak korlátozottan működnek – vezette fel az eseményt a Magyar Mezőgazdaság ügyvezető igazgatója, Sári Enikő.

Hozzátette: sokáig a szaklapok elegendőnek bizonyultak a kommunikációra, és ma is ez jelenti a legfontosabb fórumot ezen a sajátos területen. A digitalizáció, az új eszközök azonban betörnek az agrárkommunikáció világába is, amelyre minden szereplőnek reagálnia kell. Ennek oka, hogy a jövő agrárszakemberei, a fiatalok ma már teljes összhangban élnek és dolgoznak a modern technológiákkal.

Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Fotó: Csatlós Norbert
Erre a gondolatra rímelt Németh Szabolcs előadása. A Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: a magyar mezőgazdaságban a gazdálkodók korösszetétele rendkívül eltolódott az idősek irányába, ezért az ágazat megérett egy generációváltásra. Ráadásul a gazdálkodók végzettsége gyakorta nem kellő mértékű, mindössze 4 százalékuk rendelkezik szakirányú felsőfokú végzettséggel, és csak 10 százalékuk középfokú képzettséggel.

Ennek érdekében a Corvinus Agribusiness, mint az agrármérnök hallgatók szövetsége igyekszik a fiatalokat megnyerni az agrárium ügyének.

“Minél több fiatal, gyakorlatias, magasan képzett szakemberre van szüksége az agráriumnak”

– jelentette ki az elnök. A Corvinus Agribusiness ezért előadásokat, kurzusokat, sőt tanulmányutakat szervez, valamint igyekszik népszerűsíteni a mezőgazdaságot a pályaválasztás előtt álló diákok körében is.

Szőke Péter, az Isobar Budapest Zrt. cégvezetője
A reklámköltésről, illetve annak szerkezeti átalakulásáról tartott előadást Szőke Péter, az Isobar Budapest kommunikációs ügynökség ügyvezetője. A szakember ismertette: a Magyar reklámpiacon a mélypont 2011-ben jött el, azóta fokozatosan újra növekszik a hirdetési ágazat. A költésben az első mezőnyben a gyógyszeripar, az FMCG szektor, valamint az állami szektor áll, az agrárium ettől jelentősen elmarad. Ez utóbbi nem csoda, hiszen ezen a területen rendszerint B2B hirdetési kommunikáció zajlik, nagyarányú lakossági kampány nem jellemző.

A szakember szerint az átalakulás tovább zajlik, a hirdetési piacot eluralják a zárt felületek, például a Facebook, a storytelling típusú kommunikáció, a streaming, és egyéb új eszközök.

Hasonló trendeket vázolt fel Peresztegi Zoltán is. A Google Magyarország egykori alapítója, aki ma Kaliforniában saját startup vállalkozását működteti, videóüzenetben küldte el előadását Los Angelesből. Mint kifejtette: az új technológiák újraosztják a hirdetési piacot is, a hírfogyasztás nem csupán digitalizálódik, de mindinkább áttevődik a mobileszközökre. Előrejelzésében elmondta: a mesterséges intelligencia térnyerése, a tech- és médiaóriások közötti fúziók, valamint a streaming átalakítja a hirdetés folyamatát és a háttérben működő ágazatot is.

Mindezen folyamatokra a Magyar Mezőgazdaság Kiadónak is reagálnia kell – vetette fel előadásában Práger Ádám. A Magyar Mezőgazdaság online üzletág-vezetője egy régi magyar népmesével, a Pirosmalac történetével világította meg szemléletesen azt, hogy az online kommunikáció hogyan alakult ki lapcsoportunknál.

A nehézségek végén – ahogy a mesében is – itt is happy enddel zárul a történet: mára 100 ezer havi látogatót, és 400 ezer oldalletöltést regisztrál a magyarmezogazdasag.hu.

Végezetül lapcsoportunk új kezdeményezéséről, az Adorján János díj megalapításáról számolt be lapunk főszerkesztője, Bárdos Edit. Mint elmondta: a díjat lapunk legjobb külső szerzői kapják az olvasók szavazatai alapján. Olyan szerzők, akik tudományos felkészültségben, modern, naprakész ismeretekben, hasznos információkban gazdag cikkeket adnak az olvasóknak. A díj fővédnöke a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ mindenkori főigazgatója. A jelenlegi főigazgató, Gyuricza Csaba gratulált a díj megalapításához, és kijelentette: fővédnökként mindent megtesz annak megismertetésére, és elismertetésére egyaránt.

MMG - Szőke Péter - az agrárszektor szereplőinek médiaköltési szokásairól

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

2018 karácsonyán…

Az előzetes adatok alapján megállapítható, hogy a mezőgazdaság jól teljesített: 2018-ban 3,1 százalékkal nőtt az ágazat teljesítménye. Cégünk idei évének mérlegét megvonva a Magyar Mezőgazdaság Kft. ugyancsak jó évet zárhat.

Jotodeer és társai

Van a világnak egy pontja, ahol igen elterjedt a legkedveltebb típusú autómárkák másolása. Nem lehet elmenni amellett, hogy a jelenség egyre inkább kapcsolódik a mezőgazdasági gépekhez is.

A biomassza kapacitás kiaknázásához több támogatás kell

Magyarország nagyobb részesedést kér a kelet-közép-európai gazdálkodóknak az uniós kutatási-fejlesztési forrásokból - jelentette ki Nagy István agrárminiszter Brüsszelben, az uniós Mezőgazdasági és Halászati Tanács ülését követően hétfőn.

Paprikás 2018: megváltozott a piac

Nemcsak az időjárás vagy a gazdasági körülmények változnak, az évtizedekig szinte állandó paprikapiac is látványosan fejlődik az utóbbi 1-2 évben hazánkban és Európában is. A lassan lezáruló 2018-as év tapasztalatai hasznosak lehetnek a paprikatermesztő kertészeknek a jövőre vonatkozó lehetőségeiket, terveiket illetően.

Zöld hét – fókuszban a zab és a hering

A sok évtizedes hagyománynak megfelelően január derekán újra benépesül a berlini vásár több mint két tucatnyi kiállítási csarnoka: az idén január 18. és 27. között megrendezésre kerülő Nemzetközi Zöld Héten ismét mintegy 60 ország több mint 1.700 kiállítója várja a vásár iránt érdeklődő 400 ezer látogatót, s – nem utolsósorban – a vásáron kiállító nemzetek szakminisztereit és agrárszakembereit.

Jó termés piros húsú almákból

Az idei termés különösen jó lett a francia nemesítésű pirosas húsú almafajtákból, jelentette a Kissabel®-családról a forgalmazó Ifored Konzorcium. A védett fajtákat Francia-, Német-, Spanyol- és Olaszországban, valamint Svájcban, az Egyesült Királyságban és az USA-ban termesztik.

Balesetből az egy is sok

„Fókuszban a mezőgazdaság – első a munkavégzés biztonsága” munkavédelmi kampány alapvető célkitűzése volt a munkabalesetek számának csökkentése, és az ágazatban tevékenykedő munkaadók, munkavállalók figyelmének felhívása a biztonságos munkavégzésre. A kampány eredményesnek bizonyult: az ágazatban 33 százalékkal csökkent a halálos kimenetelű munkabalesetek száma.

Közeleg a hazai agrárium legfőbb seregszemléje, az AGROmashEXPO

Bő egy hónap múlva kezdetét veszi a magyarországi agráripar csúcsrendezvénye, a 2019-es AGROmashEXPO. A rendezvény január 23-a és 26-a között, a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban várja majd a látogatókat mintegy 40 ezer négyzetméteren, több mint 350 kiállító részvételével, akik a legújabb mezőgazdasági technológiákat és gépeket vonultatják fel.

Óriási agrárholding jön létre

A Mészáros-csoport holdingba szervezi azokat a többségi tulajdonában lévő agrárérdekeltségeket, amelyek országszerte többféle mezőgazdasági és élelmiszeripari ágazatban tevékenykednek.

Az állattenyésztés húzta idén a mezőgazdaság teljesítményét

A mezőgazdaság kibocsátási volumene 2018-ban 3,1 százalékkal növekedett, a növénytermesztési termékek volumene 1,8, az állattenyésztésé 5,7 százalékkal haladta meg a 2017. évit. Az ipari növények és a kertészeti termékek kivételével minden termékcsoportban bővülés történt.