0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Megvannak a nyertes startupok

A regionalitás és a fenntarthatóság voltak a hívószavak a berlini Nemzetközi Zöld Hét keretében szervezett startup-versenyen. Az első helyezett egy méhészközvetítő portál lett, a második kiszolgált tojótyúkok utóéletét szervezi, a harmadik pedig a fenntartható halászatért ténykedik.

Ahogy korábban már mi is beszámoltunk róla, egy teljes napig a friss ötletekről szólt a berlini Grüne Woche szakmai szeglete. Első alkalommal szervezték meg a Zöld Hét keretében, hogy élelmiszeripari startupok az iparág legfontosabb döntéshozóival találkozhassanak, öt percben érvelhessenek cégük mellett, és profitáljanak a berlini kiállítás igen jó médiajelenlétéből. Több mint ötvenen jelentkeztek, a szakmai zsűri húszat választott ki, amelyek ingyen állíthattak ki a Zöld Héten, és megtarthatták ötperces prezentációjukat – ezek közül hirdették ki az első három helyezettet.

Az első helyezett a Nearbee nevű müncheni vállalkozás lett a webáruházként is működő honlapjával, amely magánszemélyeknek és kiskereskedőknek segít megtalálni a közelben dolgozó méhészeket.

A második díjat a Bickusnak ítélték, amely arra vállalkozott, hogy ne kelljen külön témaként kezelni a tojótyúkokat és a húshasznú baromfit, és a tojástermelésre már nem alkalmas tyúkokat ne az iparnak kelljen átadni, hanem azokból készülhessen elsőrangú, különleges élelmiszer. Mindez természetesen regionálisan és biogazdálkodásban.

A harmadik díjat a Hiddenseer Kutterfisch kapta, amely alapvetően halkonzerv-készítéssel foglalkozik a keleti-tengeri német partvidéken, Rügen szigetén, emellett azonban elkötelezett támogatója a regionális kereskedelemnek, valamint a fenntartható halászat ösztönzésének is.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu