0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

Komoly tervek a modern mezőgazdaság népszerűsítésére

„Hello Modern Agrárium” – három szó, amivel az elkövetkezendő időszakban egyre többször fogunk találkozni a valós és a virtuális térben egyaránt. Ez a neve ugyanis annak a kezdeményezésnek, ami ismertebbé, egyúttal pedig elismertebbé tenné az agrárszakmákat és –képzéseket a fiatalok körében. Ehhez a kulcs: az ágazat modernizációja és robbanásszerű fejlődése.

A Hello Modern Agrárium egy komplex kommunikációs kampány, amit az EFOP-3.4.4-16-2017-00010 azonosítószámú uniós projektből finanszíroznak, s aminek kapcsán három nagy egyetem állt össze, hogy közös munka révén érjék el, hogy az agrárszakmák az őket megillető, megbecsült szerephez jussanak a köztudatban. A Szent István Egyetem, a Kaposvári Egyetem, valamint a Szegedi Tudományegyetem konzorciumának elképzeléseit a nemzetközileg is elismert magyar reklámügynökség, a Greenroom ülteti át a gyakorlatba a legkülönbözőbb kampányok révén.

„Az egyetemeken az utóbbi időben jöttek rá arra, hogy a jelentkezési arányok javításához kampányszerű toborzásra van szükség” – mondja Dr. Fekete Rita, a Hello Modern Agrárium projektmenedzsere, aki szerint a demográfiai változások és a régi berögződések együttesen érték el azt, hogy az arányokat tekintve kevés fiatal érdeklődik az agrártudományok iránt.

Noha e terület napjainkra nagy változásokon és komoly modernizáción esett át, a társadalomban még mindig élnek a vele kapcsolatos sztereotípiák és előítéletek. A kampány egyik fő célja ezek eloszlatása, és a fiatalok érdeklődésének megragadása, amit egyebek közt a technikai újdonságok és eszközök ismertetésével, s egyszersmind a terület szépségeinek hangsúlyozásával szeretnének elérni. Három éves kampányt terveznek, ami során a szakmák iránt már fogékony 10-14 éveseket, a tényleges pályaválasztás előtt álló 17-18 éves korosztályt, illetve az őket nagyban befolyásoló szülőket és pedagógusokat szeretnék elérni.

Első körben – néhány hónapja kezdtük csak a munkát – az érettségizőket igyekeztünk megszólítani – mondja a projektmenedzser hangsúlyozva, hogy a kezdeti cél az érdeklődés felkeltése, amiből aztán országos méretű kampányok fogják kinőni magukat, különös tekintettel a felvételi időszakra. Ennek egyfajta előszele volt a mozikban vetített videokampány, ami a karácsonyi szezonra időzítve rengeteg fiatalt ért el. Nem lesz ez másképp a televíziós kampány esetében sem, aminek kapcsán jelenleg is tartanak az előkészületek.

A Hello Modern Agrárium projekt azonban jóval több egy pusztán a virtuális térre koncentrálódó kezdeményezésnél. „Találkozhattak velünk az érdeklődők a Tudományok Fővárosán, kint voltunk az idei Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon, és jelen voltunk az AGROmashEXPO-n is” – folytatja Dr. Fekete Rita, aki örvendetesnek tartja, hogy egyre több megkeresést kapnak megjelenésekkel, illetve kiállításokkal kapcsolatban annak ellenére, hogy csak nem rég kezdték el a munkát.

A rendezvények kapcsán igyekszünk minél több tapasztalatra szert tenni, mivel később szeretnénk saját programokat is szervezni, gondolok itt különféle roadshow-kra, illetve innovációs ötletbörzékre – teszi hozzá a projekt menedzsere, aki a következő nagy állomásként a február végi, 2018-as PREGA (Precíziós Gazdálkodási és Agrárinformatikai Konferenciát) emeli ki. Annál is inkább, mert a rendezvény – a kampányhoz hasonlóan – az agrárágazatot érintő modern megoldásokat és szemléletet hivatott széles körben ismertté tenni.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu