Back to top

Visszaesett a Zwack Unikum árbevétele

A Zwack Unicum Nyrt. 2017–18-as üzleti évének első három negyedévében a bruttó árbevétel 8,4 százalékkal 20,05 milliárd forintra csökkent. A 2017. április elejétől december végéig tartó időszakban az adókkal csökkentett árbevétel 2,5 százalékkal, az üzemi eredmény 13,5, az adózott eredmény pedig 0,9 százalékkal mérséklődött – derült ki a tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentésből.

A Kalinkán vérzett el az Unicum2018. 02. 06. 10:13  Beck András  Pénzügy | Pénzügyi Hírek

 

Az alacsonyabb árbevétel a Kalinka-eladások jelentős csökkenésével magyarázható, 2016 végén az adóváltozások miatt kiugróan magas volt e vodka forgalma. A cég teljes hazai eladásai a vizsgált időszakban 3,3 százalékkal estek vissza. A Zwack saját gyártású termékeinek nettó árbevétele 7,7 százalékkal csökkent itthon. A prémiumitalok piacán viszont 11,7 százalékkal nőtt az értékesítés, az Unicum az átlagnál is kelendőbb volt. A St. Hubertusból 20 százalékkal nagyobb árbevétel származott.

A Diageo-portfólió árbevétele 17,6 százalékkal nőtt. A társasági­adó-kulcs csökkenése miatt mérséklődött a számított adó. Az adózott eredmény pedig lényegesen magasabb a tervezettnél, így a menedzsment megemelte az idei eredménycélt. Várakozásuk szerint ez az eredetileg tervezett 1,71 milliárd forint helyett meg fogja haladni a 2 milliárd forintot.

Forrás: 
Világgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Két hónap alatt több ásványvíz fogyott, mint tíz éve egész évben

A magyar ásványvízpiac 2018 I. félévében 7,7 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához mérten a Nielsen felmérése szerint, az értékesített darabszámot tekintve. Június végéig az összesen eladott ásványvíz Magyarországon 553 millió liter volt, ami 371,6 millió palackot jelent.

Új sörivó nemzetek

A meleg nyár máris érezteti hatását a magyar sörpiacon, idén tovább emelkedik a sörfogyasztás, de még nem döntötte meg a kilencvenes évek átlagos fogyasztói mennyiséget. A Sörszövetség tájékoztatása szerint az idei év második negyedében 2,5 százalékkal növekedett az értékesített sör mennyisége az előző év hasonló időszakához képest.

Indul a pálinkaszezon: a szilva és a körte a befutó

Beindult a pálinkafőzési szezon, az első tapasztalatok alapján kajszicefrével csak elvétve találkoznak a bérfőzdékben, cseresznyéből és meggyből viszont már kicsit több van. Az árak ugyanakkor nem változtak.

Nőtt a Zwack Unicum Nyrt. bevétele

A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 5,976 milliárd forint volt 2018-2019-es üzleti évének első negyedévében, 13,3 százalékkal magasabb az előző évinél. Egyidejűleg 494 millió forint adózott eredményt ért el, 17,1 százalékkal magasabbat a bázisnál - derült ki a társaság Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közölt gyorsjelentéséből.

A Toplica víz után érkezik a gyümölcslé

Egy új korszakba lép a Mecsek Kincse Zöldterület Kezelő Szociális Szövetkezet, hiszen a már három éve palackozott, a mentes és az enyhén szénsavas Toplica ásványvíz mellett gyümölcslevek palackozására készülnek. Nyár végén adhatják át a kovácsszénájai kisüzemet, ahol gyümölcslevek mellett lekvárokat, savanyúságokat készítenek.

A brazíliai üzletága húzta le a Heineken eredményeit

Forgalma és nyeresége növekedése mellett a piaci várakozásoktól elmaradó működési eredményt ért el az év első felében a holland Heineken söripari konszern.

Kevesebb műanyag: 500 milliót költ a Coca-Cola Magyarország fejlesztésre

A Coca-Cola Magyarország 20 százalékkal csökkenti a műanyag palackjai súlyát és 40 százalékra növeli azok újrahasznosított alapanyagtartalmát 2020-ra.

A pálinka fele eltűnik, a másik fele megdrágul

Megszűnik a gyümölcspárlatok és a gyógynövényes italok népegyészségügyi termékadó (neta) alóli mentessége. A kereskedelmi főzdék száma 140-150, a 4-4,5 millió hektoliterfokot előállító bérfőzdéké körülbelül 500, magánfőzdéből pedig az adóhatóság regisztrációja szerint 22 ezer működik.

Adóemelés vágta vissza a PepsiCo negyedéves profitját

A PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó nyeresége csökkent az idei második negyedévben, elsősorban az adók emelkedése miatt.

Tavaly 40 ezer hektoliter cidert ittunk

A 40 ezer hektoliter a nyolcmilliós magyar lakosságot nézve fejenként fél liter almabort jelent évente. A vizsgált időszakban értékben mintegy három és fél milliárd forintot költöttünk almaborra, közel egyötödével többet, mint  egy évvel korábban.