Back to top

Egyre innovatívabb, egészségesebb péktermékek születnek

A Sirha Budapest 2018 szakkiállításon termékversenyt hirdetett a Magyar Pékszövetség. A verseny rangját emeli, hogy a felnőtt kategóriák fődíja egy utazás a müncheni IBA szakkiállításra.

A Sirha Budapest 2018 keretein belül külön hangsúlyt fektetnek a szervezők a pék és cukrásziparra, hiszen 2017 második felétől együttműködés jött létre a Magyar Pékszövetséggel, illetve a Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestületével is.

A megnövekedett érdeklődésnek köszönhetően a szerdai nyitónapon rendezte meg a Pékszövetség a termékversenyét. A 61 nevezett árucikket moderátor jelenlétében zsűriztették, illetve kóstoltatták a közönséggel. 

„Azt gondolom, hogy egy nagyon színvonalas versenyt láthattunk, az ország minden részéről érkeztek nevezések.

Bízom benne, hogy sok termékkel a bolti forgalomban is találkozni fogunk”

- nyitotta meg beszédét Septe József a Magyar Pékszövetség elnöke. 

„Soha még olyan versenyen nem voltam, ahol ennyi terméket neveztek.

A tradícionális és az innovatív termékek aránya rendkívül kedvező volt az utóbbiak javára. Ezen belül is nagyon változatos fejlesztésekre volt példa"

-  értékeltWerli József, a zsűri elnöke. A pályázatok közül 39 az innovatív kategóriában érkezett be, ezek közül számos a szénhidrát és cukortartalom csökkentésére koncentrált. A szakember az eredményekből arra következtetett, hogy nő az egészségtudatosabb termékek iránti érdeklődés, és e trendnek megfelelően az újdonságok terjednek a szakmán belül. Szeretném, ha ezt a lendületet megtartanák a vállalkozások - tette hozzá. 

Fotó: Béres Máté

A túrósbatyu tradicionális kategóriában a harmadik helyezett a Wenstik Vilmos szakközépiskola, a második a Kurdi Family Kft., az első pedig a Kemence Pékség Kft. lett.

A túrósbatyu innovatív kategóriában a harmadik a Szombathelyi Szakközépiskola, a második a Kemencesütő Kft., az első pedig a korábban már díjazott Kurdi Family Kft. lett.

A vendéglátásban reggelizetésnél felhasználható sütőipari termékek tradícionális kategóriájának harmadik helyezettje a Pékmester Bt., a második a Kurdi Family Kft., első pedig a korábban már szintén díjazott Kemencesütő Kft. lett. 

A vendéglátásban reggelizetésnél felhasználható sütőipari termékek a 21. század kihívásainak megfelelően termékkategóriában a harmadik helyezett a Gyerekpékség, második a Pékmester Bt., az első pedig újfent a Kemencesütő Kft. lett. A zsűri ebben a kategóriban egy különdíjat adott át a Kurdi Family Kft.-nek.

Díszmunka diák kategóriában egy díjat adtak át, mégpedig a Wentsik Vilmos szakközépiskolának. 

Díszmunka felnőtt kategóriában a harmadik Vekni Kft, a második a Vela Kft., az első helyezett pedig a Pékmester Bt. lett. 

A felnőttkategória győztesei Münchenbe utazhatnak az IBA nemzetközi szakkiállításra, amelyet a Magyar Pékszövetség finanszíroz. 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Többet pazarolnak a fogyasztók, mint a feldolgozók

Felmérések szerint az Európai Unióban a fogyasztók élen járnak az élelmiszerpazarlás tekintetében, azonban a feldolgozók számára is vannak lehetőségek a veszteségek csökkentésére. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara igyekszik a fejlődést elősegíteni az élelmiszer előállítók körében.

Adománygyűjtő-konvojjal hívták fel a figyelmet a súlyos élelmezési problémákra

30 tonnányi élelmiszeradomány gurult keresztül Budapest belvárosán az Élelmezési világnap alkalmából: a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezet (FAO) közös akciója amellett, hogy rászorulókon segít, rendkívül súlyos, globális problémákra is felhívta a figyelmet.

Bioropi és a feldolgozóipar

Évek óta nő a feldolgozott élelmiszerek forgalmazásának aránya, s az egyre élesedő ágazati versenyben a költségek optimalizálásával, csökkentésével igyekeznek nyerő helyzetbe kerülni. Egervári Márk, a Biopont Kft. ügyvezető igazgatójának cégbemutatkozójával kezdődött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Élelmiszeripari Igazgatósága "Erősödő élelmiszergazdaság" címmel tartott sajtótájékoztatója Ercsiben.

EU kampány az uniós élelmiszerek népszerűsítésére

Az Európai Bizottság az Európai Unió (EU) mezőgazdasági költségvetéséből 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte - közölte az uniós bizottság.

Élelmezési Világnap: Tetteink alakítják a jövőt

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) minden évben október 16-án – az Élelmezési világnapon – a szervezet 1945-ös alapítására emlékezik. Szerte a világon több mint 150 országban tesznek ugyanígy, ezzel az ENSZ egyik legjelentősebb napjává emelve az eseményt. A cél, felhívni a figyelmet az éhezőkre, hogy az élelem, a megfelelő táplálék még nem biztosított mindenki számára.

Elhallgatott magyar minőség?

A rendszerváltozás után érdekes módon, keveset hallani a magyar sajtról. Mintha csak a külföldről érkezett és a külföldiek által Magyarországon készített sajtok lennének. A média hallgat, miközben nemzetközi színtéren egyre másra elismerik a magyar sajtkészítő kistermelők termékeit.

A magyar bor a külföldi turisták kedvence

Legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy 850 palack bor fogy el egyetlen nap alatt a budapesti repülőtér duty-free üzleteiben. Késői szüretelésű tokaji édes fehérborból fogy a legtöbb a Liszt Ferenc Repülőtér duty-free üzleteiben, mert ez legnépszerűbb bor a magyar fővárost repülőgépen elhagyó utazók körében.

Drágulhatnak az élelmiszerek a mezőgazdasági árak emelkedése nyomán

Az élelmiszerárak emelkedését vetíti előre, hogy augusztusban 6 százalékkal nőttek a mezőgazdasági termelői árak éves összehasonlításban - írta a szombati Népszava.

Mandulatej - pro és kontra

Szinte minden nap hallunk olyan új típusú ételekről, amelyek egészségesebbé teszik az életünket, mégis néhány trendi fittness élelmiszer sokkal bonyolultabb módon hat az életünkre, mint gondolnánk.

Kidobjuk az ételt, nem hordjuk a ruhát

Elég tudatosan vásárolunk vagy pazarolunk? Gondolunk a holnapra, a jövőnkre is vagy csak jelen szükségleteink kielégítésére? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Generali legfrissebb, egész országra kiterjedő reprezentatív kutatása. Az eredményekből kiderül, hogy bár a legtöbben tudatos vásárlónak vallják magukat, a valóságban az élelmiszer- és a ruhapazarlás is jellemző ránk.