Back to top

Hátszél a minőségi, magyar sertéshúsnak

Visszatérőben a sertéstenyésztői kedv - mondta Czerván Gyögy agrárgazdaságért felelős államtitkár az Agrármarketing Centrum és a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködése révén elinduló sertéshús fogyasztást népszerűsítő kampány bejelentésekor. Az április végéig futó kampányra 320 millió forintot szán az AMC.

Az Agrármarketing Centrum az elmúlt években együttműködési megállapodás révén nyújtott segédkezet a hal, illetve a tej- és tejtermékek fogyasztása kapcsán az adott szakmai szervezeteknek, ezúttal pedig a sertéstermékek népszerűsítésében, a sertéshúsfogyasztás ösztönzésében vállal majd hasonló szerepet. Az ezzel kapcsolatos együttműködési megállapodást az AMC a Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal, a 2018-as SIRHA Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és Horeca szakkiállítás nyitónapján kötötte meg.

„Régóta dolgozunk együtt a terméktanáccsal, az aláírás révén viszont célzott kommunikációs és marketing eszközökkel indíthatunk el kampányt a tavasszal. TV-ben és rádióban futtatunk majd spot-okat a sertéshús jótékony hatásairól, hirdetünk majd a nyomtatott és az online sajtóban, illetve plakátokon is – részletezte az április 30-ig tartó kampányt Daróczi László, az AMC ügyvezetője, aki a fogyasztókkal való személyes találkozást sem tartja elhanyagolandónak, éppen ezért áruházi kóstoltatásokat és látványfőzéseket is terveznek – belföldön és külföldön egyaránt. Utóbbi esetében a magyar sertéshúst például japán, illetve szingapúri kiállításokon népszerűsítik majd. A kampányra 320 millió forintot szánnak.

 

„Exportra az elmúlt években főképp a japán, a kínai, a román, a horvát, illetve az olasz piacra szállítottunk” – ezt már Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár mondta az együttműködési megállapodás sajtótájékoztatóján. Az államtitkár egyébiránt örömének adott hangot, hiszen ahogy mondta, a 2017-es agrárexport év rekord lesz a magyar külkereskedelemben:

„az agrártermékek külpiaci értékesítése 2010 és 2017 között 56 százalékkal bővült, összegét tekintve pedig meghaladta a 8 milliárd eurót”.

A sertéságazat kibocsátása tavaly mintegy 240 milliárd forint volt, a mezőgazdaság összes kibocsátásának 9,4 százalékát tette ki. Czerván György mindemellett hangsúlyozta: az unió által közvetlen támogatásban nem részesülő sertéságazat érdekében a tárca a nemzeti költségvetésből kompenzált, ennek eredményeképp pedig a sertéstartókat segítő támogatások összege is emelkedett: 6 milliárd forintról 17,8 milliárd forintra emelkedett az állatjóléti támogatásokon keresztül. Hozzátette továbbá, hogy a magyar állam 2012-ben indította útjára a sertésstratégiát, aminek révén emelkedett itthon az egy főre jutó éves sertéshúsfogyasztás, de ez még mindig elmarad az uniós átlagtól.  A sertéságazati áfacsökkentés eredményességét mutatja Czerván György szerint, hogy a húsféleségeken belül 2016-ban a sertéshúsfogyasztás emelkedett a leginkább. Ez jelenleg éves szinten egy főre vetítve mintegy 27-28 kilogramm Magyarországon.

Babati Zoltán, a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint a hazai húsfeldolgozó cégek kiszolgáltatott helyzetben vannak, mivel az egymással való versengés mellett az EU-s tagállamok kínálatával is meg kell küzdeniük. A magyar vásárlók egy részének pedig az ár a legfontosabb, még ha ez gyakran a minőség rovására is megy, éppen ezért fontos, hogy a kampány révén a minőségi, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag magyar sertéshús minél nagyobb reklámot kapjon.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Educatio 2019: célkeresztben az agrárképzések

A magyar oktatási ágazat seregszemléjének tartott kiállítás 19. alkalommal várta a továbbtanulni kész fiatalokat. Az idei tapasztalatok azt mutatták, a végzős gimnazisták körében többségben vannak, akiknek határozott elképzeléseik vannak a jövőjüket illetően, közöttük pedig sokan kifejezetten agrárképzéseket keresnek.

Münchenben a Mátraparkett

2019. január 14-19 között megrendezésre kerül Közép-Európa egyik legjelentősebb Építkezési – Építészeti Kiállítása, a BAU 2019 München, melyen több, mint 200 ezer négyzetméteren várják az érdeklődőket.

Újra lendületben a gyulai húsipar

Az elmúlt esztendőben rekordmennyiségű árbevételt, több mint hatmilliárd forintos forgalmat ért el a helyi önkormányzat tulajdonában lévő Gyulahús Kft., mely immár másfél évszázados tradíciókkal bír. Még 1868-ban jött létre Gyulán az a vágóhíd, melytől számíthatjuk a húsüzem meglétét is.

A világ 10 legtáplálóbb étele

Egy új tanulmányban koreai kutatók több mint 1000 nyers élelmiszer elemzését követően rangsorolták azokat az összetevőket, amelyek a legkiegyensúlyozottabbá teszik a napi tápanyag szükségletet. Meglepő eredményeket találtak.

Technológiai újdonságok az AXIÁL standon, az AgrárgépShow szakkiállításon

A hagyományokhoz hűen az AXIÁL Kft. 2019. január 23. és 26. között ismét megrendezi 5-let Show névre keresztelt színpadi produkcióját, melyet naponta kétszer, 11:00 és 13:30 órai kezdettel tekinthetnek meg a látogatók a Hungexpo D pavilonjában.

Kutyamúzeum nyílik New Yorkban

2019-től új látványossággal bővül New York repertoárja. Hivatalos kutyamúzeum nyílik „Museum of the Dog” néven, amely kutyás témájú képzőművészeti alkotások gazdag gyűjteményét mutatja majd be.

London, Amszterdam, Sanghaj – most kell jelentkezni az AMC-nél

Két egy európai és egy tengerentúli élelmiszeripari kiállításra kezdte el szervezni a magyar közösségi részvételt az AMC. Aki a londoni IFE-n szeretne részt venni, annak már nem sok ideje van gondolkozni, az amszterdami PLMA nemzetközi sajátmárkás kereskedelmi show-ra viszont még január 31-ig, a sanghaji SIAL Chinára pedig február 15-ig lehet jelentkezni.

A kínai sertéságazat megsínyli az ASP-t

Kína legnagyobb sertéstenyésztői jelentősen csökkentették a 2018-as profit becsléseiket, mivel a gyorsan terjedő afrikai sertéspestis (ASP) erősen befolyásolja a sertéshús árakat és a keresletet. Ez pedig érzékenyen érinti a világ legnagyobb sertéshús előállító országát.

Olcsó, rossz minőségű import termékektől tartanak a Brexit gazdák

A brit élelmiszerlánc képviselői, élelmiszergyártók és gazdák egyaránt, arra hívják fel a figyelmet, hogy a helyi termékek védelmét meg kell erősíteni mire az Egyesült Királyság kilép az Unióból.

Megéri húsgalambot tartani, ha csak kiegészítő jövedelemnek is

Nemrég indult útjára a Nemzeti Húsgalamb Program, amelytől többek közt a galambtartó telepek létesítését, és a vidéki kisállattartás fellendülését reméli a szaktárca. A néhány évtizede még nagy hagyományokkal rendelkező jászkunsági húsgalambtartás mára sokat vesztett hírnevéből. S bár nincs könnyű helyzetben az ágazat, vannak települések, ahol ma is megtérül a tenyésztés.