Az Agrármarketing Centrum az elmúlt években együttműködési megállapodás révén nyújtott segédkezet a hal, illetve a tej- és tejtermékek fogyasztása kapcsán az adott szakmai szervezeteknek, ezúttal pedig a sertéstermékek népszerűsítésében, a sertéshúsfogyasztás ösztönzésében vállal majd hasonló szerepet. Az ezzel kapcsolatos együttműködési megállapodást az AMC a Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal, a 2018-as SIRHA Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és Horeca szakkiállítás nyitónapján kötötte meg.
„Régóta dolgozunk együtt a terméktanáccsal, az aláírás révén viszont célzott kommunikációs és marketing eszközökkel indíthatunk el kampányt a tavasszal. TV-ben és rádióban futtatunk majd spot-okat a sertéshús jótékony hatásairól, hirdetünk majd a nyomtatott és az online sajtóban, illetve plakátokon is – részletezte az április 30-ig tartó kampányt Daróczi László, az AMC ügyvezetője, aki a fogyasztókkal való személyes találkozást sem tartja elhanyagolandónak, éppen ezért áruházi kóstoltatásokat és látványfőzéseket is terveznek – belföldön és külföldön egyaránt. Utóbbi esetében a magyar sertéshúst például japán, illetve szingapúri kiállításokon népszerűsítik majd. A kampányra 320 millió forintot szánnak.
„Exportra az elmúlt években főképp a japán, a kínai, a román, a horvát, illetve az olasz piacra szállítottunk” – ezt már Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár mondta az együttműködési megállapodás sajtótájékoztatóján. Az államtitkár egyébiránt örömének adott hangot, hiszen ahogy mondta, a 2017-es agrárexport év rekord lesz a magyar külkereskedelemben:
A sertéságazat kibocsátása tavaly mintegy 240 milliárd forint volt, a mezőgazdaság összes kibocsátásának 9,4 százalékát tette ki. Czerván György mindemellett hangsúlyozta: az unió által közvetlen támogatásban nem részesülő sertéságazat érdekében a tárca a nemzeti költségvetésből kompenzált, ennek eredményeképp pedig a sertéstartókat segítő támogatások összege is emelkedett: 6 milliárd forintról 17,8 milliárd forintra emelkedett az állatjóléti támogatásokon keresztül. Hozzátette továbbá, hogy a magyar állam 2012-ben indította útjára a sertésstratégiát, aminek révén emelkedett itthon az egy főre jutó éves sertéshúsfogyasztás, de ez még mindig elmarad az uniós átlagtól. A sertéságazati áfacsökkentés eredményességét mutatja Czerván György szerint, hogy a húsféleségeken belül 2016-ban a sertéshúsfogyasztás emelkedett a leginkább. Ez jelenleg éves szinten egy főre vetítve mintegy 27-28 kilogramm Magyarországon.
Babati Zoltán, a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint a hazai húsfeldolgozó cégek kiszolgáltatott helyzetben vannak, mivel az egymással való versengés mellett az EU-s tagállamok kínálatával is meg kell küzdeniük. A magyar vásárlók egy részének pedig az ár a legfontosabb, még ha ez gyakran a minőség rovására is megy, éppen ezért fontos, hogy a kampány révén a minőségi, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag magyar sertéshús minél nagyobb reklámot kapjon.