0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

Hátszél a minőségi, magyar sertéshúsnak

Visszatérőben a sertéstenyésztői kedv - mondta Czerván Gyögy agrárgazdaságért felelős államtitkár az Agrármarketing Centrum és a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködése révén elinduló sertéshús fogyasztást népszerűsítő kampány bejelentésekor. Az április végéig futó kampányra 320 millió forintot szán az AMC.

Az Agrármarketing Centrum az elmúlt években együttműködési megállapodás révén nyújtott segédkezet a hal, illetve a tej- és tejtermékek fogyasztása kapcsán az adott szakmai szervezeteknek, ezúttal pedig a sertéstermékek népszerűsítésében, a sertéshúsfogyasztás ösztönzésében vállal majd hasonló szerepet. Az ezzel kapcsolatos együttműködési megállapodást az AMC a Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal, a 2018-as SIRHA Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és Horeca szakkiállítás nyitónapján kötötte meg.

„Régóta dolgozunk együtt a terméktanáccsal, az aláírás révén viszont célzott kommunikációs és marketing eszközökkel indíthatunk el kampányt a tavasszal. TV-ben és rádióban futtatunk majd spot-okat a sertéshús jótékony hatásairól, hirdetünk majd a nyomtatott és az online sajtóban, illetve plakátokon is – részletezte az április 30-ig tartó kampányt Daróczi László, az AMC ügyvezetője, aki a fogyasztókkal való személyes találkozást sem tartja elhanyagolandónak, éppen ezért áruházi kóstoltatásokat és látványfőzéseket is terveznek – belföldön és külföldön egyaránt. Utóbbi esetében a magyar sertéshúst például japán, illetve szingapúri kiállításokon népszerűsítik majd. A kampányra 320 millió forintot szánnak.

 

„Exportra az elmúlt években főképp a japán, a kínai, a román, a horvát, illetve az olasz piacra szállítottunk” – ezt már Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár mondta az együttműködési megállapodás sajtótájékoztatóján. Az államtitkár egyébiránt örömének adott hangot, hiszen ahogy mondta, a 2017-es agrárexport év rekord lesz a magyar külkereskedelemben:

„az agrártermékek külpiaci értékesítése 2010 és 2017 között 56 százalékkal bővült, összegét tekintve pedig meghaladta a 8 milliárd eurót”.

A sertéságazat kibocsátása tavaly mintegy 240 milliárd forint volt, a mezőgazdaság összes kibocsátásának 9,4 százalékát tette ki. Czerván György mindemellett hangsúlyozta: az unió által közvetlen támogatásban nem részesülő sertéságazat érdekében a tárca a nemzeti költségvetésből kompenzált, ennek eredményeképp pedig a sertéstartókat segítő támogatások összege is emelkedett: 6 milliárd forintról 17,8 milliárd forintra emelkedett az állatjóléti támogatásokon keresztül. Hozzátette továbbá, hogy a magyar állam 2012-ben indította útjára a sertésstratégiát, aminek révén emelkedett itthon az egy főre jutó éves sertéshúsfogyasztás, de ez még mindig elmarad az uniós átlagtól.  A sertéságazati áfacsökkentés eredményességét mutatja Czerván György szerint, hogy a húsféleségeken belül 2016-ban a sertéshúsfogyasztás emelkedett a leginkább. Ez jelenleg éves szinten egy főre vetítve mintegy 27-28 kilogramm Magyarországon.

Babati Zoltán, a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint a hazai húsfeldolgozó cégek kiszolgáltatott helyzetben vannak, mivel az egymással való versengés mellett az EU-s tagállamok kínálatával is meg kell küzdeniük. A magyar vásárlók egy részének pedig az ár a legfontosabb, még ha ez gyakran a minőség rovására is megy, éppen ezért fontos, hogy a kampány révén a minőségi, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag magyar sertéshús minél nagyobb reklámot kapjon.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu