Back to top

Kapj rá: évi 20 kilogramm a cél

A halfogyasztás népszerűsítésére indított „Kapj rá” kampány célja, hogy 2023-ra legalább 20 százalékkal nőjön a hazai egy főre eső éves halfogyasztás, elérve ezzel az uniós átlagot. A SIRHA Budapest 2018 szakkiállításon a szervezők látványkonyhával mutatnak be a halhús számtalan elkészítési módjai közül jó néhányat.

A halfogyasztást népszerűsítő közösségi marketing akció a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) részeként valósul meg, méghozzá az Agrármarketing Centrum (AMC) reklámkampánya, s a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet szakmai támogatása (MA-HAL) révén. A cél, hogy a kampányidőszak végére a jelenlegi 6 kg/fős éves halfogyasztási átlagunk 20 kilogrammra emelkedjen.

„A célunk bemutatni a halhús szervezetre gyakorolt jótékony hatásait, közülük is hangsúlyozva a látás, az agy, illetve a szív- és érrendszer egészséges működése szempontjából elengedhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat"

– mondta Végváriné Henter Lilla, az AMC szóvivője a kampány sajtótájékoztatóján, a SIRHA Budapest 2018 szakkiállításon. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: a halfogyasztás minden korosztálynak ajánlott – a csecsemők számára fontos vitaminokon túl az időskorkort megkönnyítő alkotóelemekkel is rendelkeznek a halak.

A „Kapj rá” akció éppen ezért mindenkihez szól majd: gyerekeknek, fiataloknak, középkorúaknak és időseknek is készítenek TV-spotokat, s különböző kiállításokon, rendezvényeken és fesztiválokon mutatkoznak majd be. „Ezeken az alkalmakon látványkonyhákkal igyekszünk majd bemutatni újszerű recepteket és elkészítési módokat – tette hozzá az AMC szóvivője a jövőbeli terveik kapcsán.

Az Agrármarketing Centrumot a MA-HAL támogatja majd a hétéves kampány során. Lévai Ferenc, szakmaközi szervezet szóvivője szerint az együttműködés terén fontos szerepe van az általuk létrehozott intenzív termelési rendszernek, aminek lényege, hogy 17 telepen 4 ezer tonna halat termelnek évente – afrikai harcsát, tokféléket és pisztrángot –, amik aztán már feldolgozva, közvetlenül kerülnek ki a piacra. Érdekes módon a haltermelést tekintve Magyarország az elsők között van Európában, honfitársaink asztalán azonban mégsem gyakori étel a hal. „Sokaknak egyáltalán nem jut eszükbe halat enni, ennek fényében pedig különösen hasznosak az ilyen halkóstoltatási alkalmak, mint amilyen most itt a „Kapj rá” standján is található” – jegyezte meg Lévai Ferenc, aki szerint a kampány segíthet abban, hogy a halfogyasztás újra az emberek életének része lehessen – ahogyan erre volt már példa a magyar történelemben. „Halra magyar!” - lelkesített beszéde végén.

Forrás: 
magyarrmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A hazai halak mellett osztrigát is kóstolhatnak a VI. Halfesztiválon

Több mint száz hazai és nemzetközi halétellel várják a látogatókat március 2-4. között a VI. Halfesztiválon Budapesten a Műcsarnok melletti parkolóban. A rendezvényen minden halból készül, még a kolbász és a tepertő is. Lesz óriásbogrács, óriásharcsa sütés, harcsa szalonna füstölés és még megannyi különlegesség Európa legnagyobb Halfesztiválján.

Horgászik? Most megmondhatja a véleményét!

Online kérdőívben várja a kormány a horgászok véleményét a horgászat jövőjének kormányzati elképzeléseiről, javaslatairól - mondta a stratégai társadalmi kapcsolatokért felelős miniszterelnöki megbízott pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.

Hátszél a minőségi, magyar sertéshúsnak

Visszatérőben a sertéstenyésztői kedv - mondta Czerván Gyögy agrárgazdaságért felelős államtitkár az Agrármarketing Centrum és a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködése révén elinduló sertéshús fogyasztást népszerűsítő kampány bejelentésekor. Az április végéig futó kampányra 320 millió forintot szán az AMC.

Idén 60 milliót költ halasításra a Tisza-tavi Sporthorgász Kft.

Eredményes évet zárt tavaly a Tisza-tavi Sporthorgász Közhasznú Nonprofit Kft.: a tavalyinál 20 százalékkal többet, 60 millió forintot költ idén halasításra. Fazekas Sándor egyedülállónak nevezte a Tisza-tavi halászati hasznosítói modellt, megjegyezve, hogy a tárca mintegy 500 millió forintot fordít évente a horgászturizmus fejlesztésére, és a források bővítésére törekszik.

Halgazdálkodás és klímaváltozás: veszélyes lehet a betelepítés

Veszélyt jelenthetnek a magyar halgazdálkodásra a távoli országokból betelepített díszhalak a különféle betegségek miatt, de a klímaváltozás hatására fellépő akár 40 százalékos vízhiány okozta vízáremelkedés is - hangzott el a 8. Gödöllői Halászati-Horgászati Szakember Találkozón a Szent István Egyetemen.

Felpörgette a halpiacot az áfacsökkentés

A január elsején bevezetett haláfa-mérséklés következményeként az ágazatban az előző év végén még tízszázalékos fogyasztásnövekedést jósoltak, ám ehhez képest voltak olyan üzletek, amelyek húsz-harminc-negyven százalékos emelkedést tapasztaltak - írta pénteki számában a Magyar Hírlap.

Halastavakra is kell a horgászjegy

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a horgászok figyelmét, hogy 2018. január 1-jétől már a halgazdálkodási létesítményeken, halastavakon történő horgászat esetén is kötelező állami horgászjegyet vagy turista állami horgászjegyet váltani. Az engedélyváltás elmulasztása súlyos szankcióval jár, a jogszabályok ismeretének hiánya nem mentesít az előírások betartása alól.

Újfent sikeresnek bizonyult a FŐHESZ és az ÁHSZ együttműködése

Ismét sikeres volt a Fővárosi Horgászegyesületek Szövetsége (FŐHESZ) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Állami Halőri Szolgálatának (ÁHSZ) együttműködése. A halőrök ezúttal a Dunán értek tetten január közepén egy orvhalászt: 34 darab tiltott módon és eszközzel kifogott halat találtak a szakemberek. A többszörös szabálysértővel szemben közigazgatási és büntető eljárás is indult.

Tényleg csökkentette a hal árát az áfaváltozás

Az üzletek döntő többségében 10-15 százalékkal csökkent a hal fogyasztói az áfacsökkentésnek köszönhetően - mondta a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (Mahal) ügyvezető igazgatója szerdán az MTI megkeresésére.

Még 3 hétig pályázható az AMC rendezvénytámogatása

2018. január 31-ig két pályázati ablakban, 85 millió forintos keretösszegből, vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a rendezvényeket szervező, magyar élelmiszerpiacot és gasztronómiát népszerűsítő, a hazai termékek piaci megjelenését erősítő, az agrárágazatunkat, vagy valamely szegmensét bemutató, fejlesztő szervezetek - hívta fel a figyelmet az Agrármarketing Centrum (AMC).