Back to top

Kapj rá: évi 20 kilogramm a cél

A halfogyasztás népszerűsítésére indított „Kapj rá” kampány célja, hogy 2023-ra legalább 20 százalékkal nőjön a hazai egy főre eső éves halfogyasztás, elérve ezzel az uniós átlagot. A SIRHA Budapest 2018 szakkiállításon a szervezők látványkonyhával mutatnak be a halhús számtalan elkészítési módjai közül jó néhányat.

A halfogyasztást népszerűsítő közösségi marketing akció a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) részeként valósul meg, méghozzá az Agrármarketing Centrum (AMC) reklámkampánya, s a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet szakmai támogatása (MA-HAL) révén. A cél, hogy a kampányidőszak végére a jelenlegi 6 kg/fős éves halfogyasztási átlagunk 20 kilogrammra emelkedjen.

„A célunk bemutatni a halhús szervezetre gyakorolt jótékony hatásait, közülük is hangsúlyozva a látás, az agy, illetve a szív- és érrendszer egészséges működése szempontjából elengedhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat"

– mondta Végváriné Henter Lilla, az AMC szóvivője a kampány sajtótájékoztatóján, a SIRHA Budapest 2018 szakkiállításon. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: a halfogyasztás minden korosztálynak ajánlott – a csecsemők számára fontos vitaminokon túl az időskorkort megkönnyítő alkotóelemekkel is rendelkeznek a halak.

A „Kapj rá” akció éppen ezért mindenkihez szól majd: gyerekeknek, fiataloknak, középkorúaknak és időseknek is készítenek TV-spotokat, s különböző kiállításokon, rendezvényeken és fesztiválokon mutatkoznak majd be. „Ezeken az alkalmakon látványkonyhákkal igyekszünk majd bemutatni újszerű recepteket és elkészítési módokat – tette hozzá az AMC szóvivője a jövőbeli terveik kapcsán.

Az Agrármarketing Centrumot a MA-HAL támogatja majd a hétéves kampány során. Lévai Ferenc, szakmaközi szervezet szóvivője szerint az együttműködés terén fontos szerepe van az általuk létrehozott intenzív termelési rendszernek, aminek lényege, hogy 17 telepen 4 ezer tonna halat termelnek évente – afrikai harcsát, tokféléket és pisztrángot –, amik aztán már feldolgozva, közvetlenül kerülnek ki a piacra. Érdekes módon a haltermelést tekintve Magyarország az elsők között van Európában, honfitársaink asztalán azonban mégsem gyakori étel a hal. „Sokaknak egyáltalán nem jut eszükbe halat enni, ennek fényében pedig különösen hasznosak az ilyen halkóstoltatási alkalmak, mint amilyen most itt a „Kapj rá” standján is található” – jegyezte meg Lévai Ferenc, aki szerint a kampány segíthet abban, hogy a halfogyasztás újra az emberek életének része lehessen – ahogyan erre volt már példa a magyar történelemben. „Halra magyar!” - lelkesített beszéde végén.

Forrás: 
magyarrmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Halászok, horgászok figyelem: a Nébih honlapján érhetőek el a dokumentumok kötelező adattartalma

Tavaly év végén módosult a halgazdálkodásról és a hal védelméről szóló törvény, valamint a halgazdálkodás és a halvédelem egyes szabályainak megállapításáról szóló rendelet. A jövőben több dokumentum kötelező adattartalmát – a rendelet mellékletei helyett – a Nébih honlapján érhetik el a horgászok és a halgazdálkodásra jogosultak.

A világ 10 legtáplálóbb étele

Egy új tanulmányban koreai kutatók több mint 1000 nyers élelmiszer elemzését követően rangsorolták azokat az összetevőket, amelyek a legkiegyensúlyozottabbá teszik a napi tápanyag szükségletet. Meglepő eredményeket találtak.

London, Amszterdam, Sanghaj – most kell jelentkezni az AMC-nél

Két egy európai és egy tengerentúli élelmiszeripari kiállításra kezdte el szervezni a magyar közösségi részvételt az AMC. Aki a londoni IFE-n szeretne részt venni, annak már nem sok ideje van gondolkozni, az amszterdami PLMA nemzetközi sajátmárkás kereskedelmi show-ra viszont még január 31-ig, a sanghaji SIAL Chinára pedig február 15-ig lehet jelentkezni.

A vörösszárnyú keszeg lett az év hala 2019-ben

A korábbinál jóval nagyobb érdeklődés övezte a Magyar Haltani Társaság aktuális szavazását, ráadásul ezúttal egy halfaj „szabálytalan előzéssel” igyekezett versenytársai elé kerülni. Az eredmény alapján kijelenthető, idén a színek fontos tényezők voltak.

A legjobb HÍR-ek

A hagyományos termékeket előállító közösségek együttműködésének elősegítését, a tapasztalatcseréjüket szolgálta a Termelői Közösségek Napja szakmai fórum, amelyen földrajzi árujelzős termékek és termelői közösségek jó példáinak - Győr-Moson-Sopron megyei csemegesajt, Madarasi birspálinka, Szegedi tükörponty - bemutatására is sor került.

Együnk halat – de ne csak karácsonykor!

Hiába fogyasztunk halat bőséggel az ünnepekkor, messze a legkevesebb esszük belőle Európában, annak ellenére, hogy haltermelésben a legjobbak közt vagyunk. Nagy István szerint ugyanakkor cél, hogy idővel a péntek a halfogyasztás napja legyen.

Mindenkinek jut elég hal Karácsonyra

Elegendő hal lesz idén az ünnepekre, a közepesnek mondható haltermés ellenére, az árak tavalyhoz képest csak mintegy 5-7 százalékkal emelkednek - közölte a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) szóvivője az MTI érdeklődésére.

Egy gyengéd szer a halaknak

Új készítményt fejlesztettek ki halak számára a krakkói Jagelló Egyetem kutatói. A kutatók nemrég szabadalmaztatták a halbetegségek megelőzésére és a betegségek kezelésére szolgáló innovatív készítményt. A termék már a piacon van és felhasználható mind az akváriumi halak mind a fogyasztásra szánt pikkelyesek számára.

Másfél tonnás fogással büszkélkedhet a szerencsés magyar horgász

Nyereményjáték-sorsolással zárult a Magyar Horgászkártya igénylésének opcionális időszaka: az addig regisztráltak egyebek mellett autóval és nagy értékű külföldi horgászutazásokkal gazdagodtak. A MOHOSZ adatai szerint eddig 163 500-an igényelték a januártól kötelezővé váló kártyát.

Várakozáson felüli sikerrel zárult az őszi mézkampány

Mézes reggelivel, rádiókampánnyal és jótékonysági akcióval is népszerűsítette a mézfogyasztást az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a 2018. december 9-én befejeződött őszi kampányában.