0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Az Aldi megvásárolta az Alföldi Tej Kokárdás márkáját

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját. A vételár üzleti titok. A jövőben az Alfölditől vásárolják a biotejet is, így az első kiskereskedelmi áruházlánc lesznek, ahol valamennyi kiszerelésű friss és UHT-tej, továbbá minden típusú trappista sajt magyar termék lesz.

Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója Székesfehérváron sajtótájékoztatón elmondta, az Alföldivel 2015-ben kezdték el forgalmazni a kizárólag magyar termelőktől származó tejből a magyar fogyasztói igényekhez alakított Kokárdás termékeket. A márkanév alatt 12 terméket kínálnak, de szeretnék tovább bővíteni a kínálatot – tette hozzá.

Kérdésre elmondta: olyan termékeket is forgalmazhatnak Kokárdás márkanév alatt, amiket az Alföldi nem tud gyártani, de más gyártók képesek az elvárt színvonalat teljesíteni.

Bernhard Haider közölte, szinte biztosan felveszik a Kokárdás kínálatába a trappista sajtokat és a Túró Rudit, de a magas minőség, a magyar alapanyag és feldolgozás nem változik. Hozzátette: a jövőben az Alfölditől vásárolják majd a biotejet, így az első kiskereskedelmi áruházlánc lesznek, ahol valamennyi kiszerelésű friss és UHT-tej, továbbá minden típusú trappista sajt magyar termék lesz.

Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej ügyvezető igazgatója közölte, hogy tíz éve dolgoznak együtt az Aldival, s mára stratégiai partnerek lettek. Az MTI vételárra vonatkozó kérdésére az ügyvezetők azt mondták: üzleti titok.

Mélykuti Tibor szólt arról is, hogy 2003-ban 23 taggal alakították meg termelői csoportjukat, s 2004-2005-ben elindították a feldolgozást a fehérvári tejüzem megvásárlásával. Azóta tízmilliárd forintot költöttek az üzem fejlesztésére. Elmondta,

2015-ben megvásárolták a debreceni tejüzemet, ahol idén és jövőre több mint 12 milliárd forintból sajtgyártó és porítóüzemet építenek.

Az Alföldi Tej nettó árbevétele 2017-ben meghaladta az 53 milliárd forintot, a munkavállalók létszáma pedig 630 a két gyárban. Az évek óta tartó 15-20 százalékos növekedési ütem mellett és a debreceni beruházások befejezésével a belföldi tejfeldolgozók között elsők lehetnek – közölte. Az Aldi 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon. Jelenleg közel 3000 magyar munkavállalót foglalkoztat és 129 áruházból álló országos hálózatot működtet.

Forrás: MTI-Eco