A boltban mintegy hétszáz terméket árulnak friss hústól a lencséig, és műanyag helyett komposztálható bioanyagokba vagy hagyományos csomagolóanyagokba csomagolják őket, mint az üveg, a kartonpapír vagy a fém. Az EkoPlaza célja az, hogy idén valamennyi boltjukból száműzzék a műanyagot.
Az EkoPlaza szerint a műanyagról való átállás jelentős erőfeszítést vár a beszállítóiktól, de szerintük többé nem elfogadható, ha a beszállítók nem ismerik el a változás szükségességét.
– mondta a CNN szerint Sian Sutherland, az EkoPlaza tanácsadója.
Bár jelenleg nehéz elképzelni a műanyag nélküli életet, óriási környezeti terhe van annak, hogy a sokszor néhány percig használt műanyag poharak lebomlása akár évszázadokat vehet igénybe. Egy amerikai tanulmány szerint az USA-ban minden órában 2,5 millió műanyag palackot használnak fel, évente nyolc millió tonna műanyag köt ki az óceánokban, és az eddig összesen megtermelt műanyag mindössze kilenc százalékát hasznosították újra.
A Telegraph szerint az EkoPlaza kísérlete fontos tesztterepe lehet Theresa May brit miniszterelnök javaslatának, aki szeretné elérni, hogy műanyagmentessé tegye a brit szupermarketeket. May január elején beszélt arról, hogy ezzel megelőzhetnék azt, hogy több millió tonna műanyag kerüljön az óceánokba, amely korunk egyik legnagyobb környezetvédelmi kihívása. A főleg mélyhűtött árukat forgalmazó brit Iceland kiskereskedelmi lánc korábban azt tűzte ki, hogy 2023-ig mentesítse a boltjait a műanyagtól.
A műanyag zacskók világában alternatív trendek is vannak. A Céline nevű francia luxusáru-forgalmazó piacra dobta átlátszó bevásárló táskáját 590 dollárért (150 ezer forintért), amely laikus szemmel nem sok mindenben tér el egy hagyományos műanyag szatyortól.