Back to top

Miért jó a fogyasztóvédő a cégnél?

Alighanem kevesen tudják, kik is a fogyasztóvédelmi referensek és mi a munkájuk, pedig 2014 óta a fogyasztóvédelmi törvény módosításával írják elő, hogy minden nagyvállalatnál kell alkalmazni ilyen szakembert. Az ő háttérmunkájukra akarja felhívni a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Referens Egyesület (FORE) a tavaly alapított díj átadásával.

Hazánkban több mint kétezer ilyen szakember dolgozik, akik a fogyasztókkal és a hatóságokkal való kapcsolattartásra, a vállalati dolgozók szemléletének alakítására, piacfelügyeleti ellenőrzésre, a kereskedelmi tájékoztatás ellenőrzésére szakosodtak. Egyesületük továbbképzéseket, tanácskozásokat szervez a számukra, ahol kicserélhetik tapasztalataikat. Mint többször hangsúlyozták, az a legjobb, ha a fogyasztóvédelmi referens az adott vállalat munkavállalója, mert úgy jobban ismerheti a termékeket, folyamatokat.

Munkájukat Gyaraki József, a Regio Játtékkereskedelmi Kft. alapító-tulajdonosa ismertette saját példájukon. Mint mondta,

megelőzni könnyebb a hibákat, mint helyreállítani a károkat.

A díjra három kategóriában pályáztak, a nyerteseket háromfős zsűri választotta ki. A zsűri elnöke Várkonyi Beáta, a Danone vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója volt, és ő adta át az elismeréseket. Suhajda Zsuzsanna, a FORE alelnöke méltatta a díjazottakat.

Galambosi Adrienn, Joó Tímea, Lipsiczki Andrea, Hódosi Zoltán és Oldal Bálint az ÉV Fogyasztóvédelmi Referense díjazottjai
Fotó: Horváth Csilla

A kereskedelmi kategóriában a Régio pécsi áruházának vezetője, Hódosi Zoltán kapta az elismerést, illetve kiosztottak két különdíjat is Joó Tímeának (Szinga-Sport Kft.) és Lipsiczki Anderának (Bauhaus Kereskedelmi Kft.).

Az élelmiszertermelés kategóriában a Bunge Zrt. termékbiztosítási koordinátora, Oldal Bálint kapta meg az egyesület díját.

A közműszolgáltatás kategóriában pedig Galambosi Adrienn, az E.On ügyfélszolgálati referense lett a díjazott.

 

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Mobil borfogyasztási szokások: vásárlást segítő applikációk

A borvilág dinamikus terület, folyton mozgásban és változásban van. A Bloomberg 2018-ban végzett felmérést a trendeket keresve, és érdekes megállapításokat tett.

Több, mint másfélszeresére drágult tavaly a krumpli

A fogyasztói árak átlagosan 2,8 százalékkal nőttek tavaly éves összevetésben, míg az élelmiszerárak ennél nagyobb mértékben, 4,2 százalékkal emelkedtek. Nyáron egy kis fáziskéséssel ugyan, de a burgonya fogyasztói ára is követte a termelői piacon bekövetkezett jelentős áremelkedést, így decemberben már 55 százalékkal kellett többet fizetni érte, mint egy évvel korábban.

A magyar palackos borexport 27 százalékát a Lidl adta tavaly

Több mint 20,5 millió palack magyar bort értékesített a Lidl Magyarország 2018-ban, melynek több mint a felét külpiacokra juttatta el, ami a magyarországi teljes palackos borexport 27 százalékát jelenti - közölte a Lidl csütörtökön az MTI-vel.

Afrikából Ázsiába került a falánk kártevő

A rettegett őszi sereghernyó nemcsak felbukkant, de meg is telepedett Ázsiában. Az ENSZ szerint a gazdáknak nincs választási lehetősége: kénytelenek lesznek megtanulni, hogyan éljenek együtt vele.

Egy öshonos sertés sikersztorija

Idén először népszerűsíti kampánnyal a mangalicahús fogyasztását az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete. Az „Egyél jót! – A mangalicahús különleges” szlogen alatt futó kampány célja, hogy felhívják a figyelmet védett őshonos sertésfajtánk különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére.

Bormarketing: inspiráció a világ túlsó feléről

Sokat beszélünk manapság a közösségben való gondolkodásról, együttműködésről. Természetes, hogy a pontos megvalósításra számtalan módszer kínálkozik. Inspirációként utazzunk most el gondolatban Ausztráliába, és ismerjük meg Új-Dél-Wales nemrég nyilvánosságra hozott, a bort, a borturizmust és a gasztronómiát támogató, a 2018–2022 közötti időszakra vonatkozó akciótervét!

Internetes kihívás indult a tej és a tejtermékek népszerűsítéséért Angliában

Egy brit tejtermelő megelégelte, hogy a tejtermékek marketingje nem elég hatékony. Útjára indította a #milkpintchallenge internetes kihívást, hogy népszerűsítse a tej és a tejtermékek fogyasztását.

A szingliken keres az élelmiszeripar

Soha nem látott szintre nőtt az egyedül élők száma Kanadában, amire az élelmiszeripar az egyadagos ételek bővített kínálatával reagál – sokkal magasabb nyereség mellett. A készételeken belül az egyadagos kiszerelések ráadásul különösen jó nyereséget hozhatnak, hiszen egy plusz ár elérése egy adag esetében gyakran nem olyan szembetűnő.

Újraindul a sertéskampány

Az elmúlt években már növekedett a sertéshús-fogyasztás Magyarországon, amelyet idén a tavaszi sertéshús-kampány is tovább erősítene. A szakminisztérium, az AMC és a VHT közös programra ellensúlyozhatja az exportkiesést is.

Milliárdos üzlet az élelmiszer-színezék

Hihetetlen növekedés előtt áll a már most is nagy piacnak számító élelmiszer-színezék szektor. Az egészségtudatos vevők miatt ugyanis a feldolgozók sorra cserélik le a mesterséges színezékeket.