A szokatlan kinézet, amivel a jubileumát ünneplő gépcsalád napjaink divatirányzatait követhetné, csak a tervezőasztalon létezik, hiszen a JAGUAR a valóságban hű marad a vetésizöld színhez. Az üvöltő JAGUAR megmarad az CLAAS újság lapjain, illetve weboldalán.
A JAGUAR 800 története
1993 kvantumugrás volt a teljesítmény és hatékonyság tekintetében, amikor a JAGUAR 800 sorozat (490-487, később 491 típusa) a megelőző JAGUAR 600 modellsorozatot leváltotta. Számos új megoldást kezdtek el alkalmazni: a motort keresztbe építették be, a hűtéshez szükséges levegő felülről szívták be, illetve a terményáram egyenes vonalú és gyorsabb lett. A keresztbe épített motorral a szecskázódob közvetlenül lett meghajtva. A 491 típusban alkalmazott anyagáramlás mértékadó lett minden más gyártónak.
„A jót még jobbá tenni” CLAAS-alapelv szellemében a CLAAS mérnökei nem álltak le a fejlesztésekkel, s a 491 típust 2001-ben követte a 492-es. A hidakat és az alvázat jelentősen megerősítették, a maximális motorteljesítmény 605 lóerő lett, megszületett az új CIS központi terminál és formailag is lekerekítették a JAGUAR 800-as hátulját.
A legendás GREEN EYE már 623 lóerős motorral SPEEDSTAR – azaz 40 km/óra megengedett legnagyobb sebességű – változatban került a piacra.
2011 óta létezik a JAGUAR 800 sorozat ma is gyártásban lévő 496-os típusa – egy tudatos továbbfejlesztés eredménye új formába öntve. A terményáram egyes elemei a 492-es típus összetevőire épült, de a hidraulika, az elektronika és a fülke kényelme már a „nagy testvérével”, a JAGUAR 900-éval azonosak.
youtube://v/s1dtZgO_YgU
A többi gazdálkodó véleményét az Axiál oldalán olvashatja.