Back to top

Alföldi Tej: a Tesco által visszahívott Riska tej veszélytelen

A Tesco áruházlánc által visszahívott Riska tej egészségügyi szempontból veszélytelen - közölte az Alföldi Tej Kft. csütörtökön az MTI-vel.

A Tesco áruházlánc biztonsági okokra hivatkozva visszahívta az 1,5 százalékos Riska I love UHT tejet. A honlapján április 16-án közzétett felhívásban arra kérte a vásárlókat, vigyék vissza az Alföldi Tej Kft. termékét. Az Alföldi Tej Kft. a felhívásra reagálva közölte: a visszahívást a tejben talált kisméretű üledékdarabkák miatt rendelték el.

Az ultramagas hőmérsékleten történő hőkezelés hatására a tejrészecskék megéghettek és összetapadhattak, így kisebb méretű szemcsék keletkeztek, de a termék egészségügyi szempontból veszélytelen.

A kft. közleményében kiemelte, hogy az Alföldi Tej Kft. elnézést kér minden érintett vásárlótól, és ígéretet tesz arra, hogy minden megelőző intézkedést megtesz annak érdekében, hogy a továbbiakban az eddig megszokott kiváló minőségű UHT tej kerüljön a boltok polcaira.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A kávé titkos jótékony hatásai

A kávé felpörgető hatása már jól ismert, de lehet, hogy nemcsak az energiánk lesz több és a kedvünk jobb tőle?

Úttörő beruházás: robotizált tehénistállót avattak Kocson

Október 18-án ünnepélyes keretek között került átadásra az egymilliárd forintos beruházással épült robotizált tehénistálló. Az Aranykocsi Zrt. tulajdonában lévő létesítmény úttörőnek számít Magyarországon, mivel a tehenek fejését teljes mértékben fejőrobotok végzik, és a takarmányozást és trágyázást is automatizálták.

Növekvő termelés, javuló jövedelmezőség a tejágazatban

A tejágazatban is a legfontosabb cél a versenyképesség növelése, ezért a tárca több intézkedéssel is segíti a tejelő tehéntartással foglalkozókat – mondta az Agrárminisztériumban szerdán megrendezett tejágazati fórumon Nagy István. Az agrárminiszter hozzátette: kívánatos a szarvasmarha állomány-létszámának növelése és a tej beltartalmi értékeinek javítása.

Tatára és Békéscsabára látogat a „Kapj rá!”

Két nagy múltú rendezvényen folytatódik a „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző roadshow. A Békéscsabai Kolbászfesztiválon ugyan a füstölt ínyencségeké lesz a főszerep, de a könnyed falatokra vágyók sem maradnak éhen, ha a „Kapj rá!” standjához látogatnak. Tatán, az Öreg-tó partján pedig a Nagy Halászfesztiválon ízlelhetnek kitűnő halfogásokat az arra járók.

Többet pazarolnak a fogyasztók, mint a feldolgozók

Felmérések szerint az Európai Unióban a fogyasztók élen járnak az élelmiszerpazarlás tekintetében, azonban a feldolgozók számára is vannak lehetőségek a veszteségek csökkentésére. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara igyekszik a fejlődést elősegíteni az élelmiszer előállítók körében.

Szépen araszol fölfelé a vágójuh ára

Augusztusban – 2017 azonos hónapjához képest – a vágójuh ára kilónként 38, a vágómarháé pedig 2 forinttal nőtt, ugyanakkor a vágósertésé 41 forinttal visszaesett. A vágóbaromfiért és a nyerstejért 1-1, az étkezési tojásért pedig 2 Ft-tal fizettek kevesebbet.

Agrárvonatkozású miniszteri rendeletek módosulnak októberben

A Magyar Közlönyben 2018. október 11-én megjelent a 30/2018. (X.11.) AM rendelet az egyes agrártárgyú miniszteri rendeletek módosításáról. A NAK elemzése következik:

Adománygyűjtő-konvojjal hívták fel a figyelmet a súlyos élelmezési problémákra

30 tonnányi élelmiszeradomány gurult keresztül Budapest belvárosán az Élelmezési világnap alkalmából: a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezet (FAO) közös akciója amellett, hogy rászorulókon segít, rendkívül súlyos, globális problémákra is felhívta a figyelmet.

Bioropi és a feldolgozóipar

Évek óta nő a feldolgozott élelmiszerek forgalmazásának aránya, s az egyre élesedő ágazati versenyben a költségek optimalizálásával, csökkentésével igyekeznek nyerő helyzetbe kerülni. Egervári Márk, a Biopont Kft. ügyvezető igazgatójának cégbemutatkozójával kezdődött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Élelmiszeripari Igazgatósága "Erősödő élelmiszergazdaság" címmel tartott sajtótájékoztatója Ercsiben.

EU kampány az uniós élelmiszerek népszerűsítésére

Az Európai Bizottság az Európai Unió (EU) mezőgazdasági költségvetéséből 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte - közölte az uniós bizottság.