Back to top

Cegléden bővítette tárolókapacitását a Concordia Közraktár Zrt.

Korszerű csarnoktárolóval bővítette kapacitását a Concordia Közraktár Zrt a ceglédi vasúti átrakótelepen, a csütörtökön átadott 1200 négyzetméteres épülettel a telep gabonatároló képessége 30 000 tonnára nőtt - közölte a társaság az MTI-vel.

A közleményben kiemelték, a ceglédi raktártelepük a kelet-nyugati vasúti kereskedelmi útvonal mellett fekszik, mindkét földrajzi irányból fogad és továbbít szállítmányokat. 

Cegléd a vasúti és a közúti terményfuvarozás egyik legnagyobb forgalmú csomópontja, az elmúlt évben több mint 108 ezer tonna gabonát és más szemes terményt helyeztek el a tárolókban - közölte a Concordia Közraktár Zrt.

Lukács Tamás, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. társaságokért felelős igazgatója köszöntőjében rámutatott: a telep fejlesztése jó példája annak, hogy az állami vállalkozások piaci alapon is élet- és fejlődőképesek lehetnek a megfelelő körülmények és vezetés mellett - írják a közleményben.

 

Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Sánta tehenek a platón

Hogy elég egészséges-e egy marha a szállításhoz attól függ, hogy kinek kell róla dönteni. Az Aarhus Egyetem tudósai azt kutatták, hogyan ítélik meg a marhák szállíthatóságát az állattartók, a sofőrök illetve az állatorvosok. Kísérletükben megkérték a három csoport képviselőit, hogy a szarvasmarhákról készült videók alapján értékeljék az állatok sántaságát, illetve hogy szállítható-e még az adott jószág.

Drasztikus díjemelés vagy áruhiány

Soha nem látott fuvarozói összefogást és egységes fuvardíjemelést kényszerítenek ki az elmúlt időszak gazdasági és európai uniós jogalkotási folyamatai. A fuvarozó szervezetek közös sajtótájékoztatóján elhangozott: Ha el akarjuk kerülni, hogy a boltokban áruhiány lépjen fel és a szolgáltatások akadozva működjenek elkerülhetetlen a díjemelés.

Kamionban, vasúton és uszályban is szállítják a somogyi gabonát

Szeptember elején felgyorsult a somogyi gabonaexport: a szárazság miatt korábban lelassult a dunai hajózás, ám mostanra normalizálódott a helyzet. Eddig nagyjából hárommilliárd forint értékű termény várt elszállításra.

Árad a Duna, beindulnak a "megfeneklett" hajók is

Igen alacsony mederteltség mellett emelkednek a vízszintek a Dunán, így összegezte a helyzetet az Országos Országos Vízjelző Szolgálat. Mohácsnál már pénteken megállt a vízszint csökkenése, s a hétvégétől jelentősebb áradás kezdődött.

Fából készült és elképesztően okos

A raklap a logisztika egyik legfontosabb szereplője, lehetővé teszi az áruk biztonságos szállítását és raktározását. Szinte nincs is olyan tárgy, használati eszköz a környezetünkben, amelyet – vagy legalábbis annak alkotóelemét, alkatrészét vagy nyersanyagát – legalább egyszer ne szállítottak volna rajta.

Állatok életterét vághatja ketté az épülő autópálya

Napjainkra fontos kérdéssé vált, hogyan lehet olyan környezetbarát és biztonságos infrastruktúrát tervezni, amely lehetővé teszi az állatok szabad mozgását biztosító ökológiai folyosók zavartalan fenntartását.

Több milliárdos fejlesztés kezdődik a bajai kikötőben

Korszerű, úgynevezett trimodális átrakóhellyé fejlesztik a bajai kikötőt egy európai uniós támogatásnak köszönhetően. A megrendelő maga a létesítményt üzemeltető társaság, a vállalkozó a Duna Aszfalt, amely 3,4 milliárd forintért végzi el a tervezési és kivitelezési munkákat. A fejlesztés eredményeként a kikötőben negyven tonnánál súlyosabb árut is lehet majd mozgatni.

Mától büntetik a túlrakodott járműveket

Az eddigi figyelmeztetések helyett péntektől bírsághatározatokat is kézbesít a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm) a jogszabálysértő módon túlterhelt járművek üzembentartóinak, miután a felkészülési időszak lezárult.

Ma eldől, hogy elsejétől élesben működik-e majd a tengelysúlymérő rendszer

Pontatlanok lehetnek a TSM mérései a tesztek szerint. Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról

Kína döntött a jövőről

A logisztikai fejlesztés lesz a legfőbb prioritás Kínában, különös figyelemmel az élelmiszergazdaságra – döntött az ország kormánya. A terv révén Kína újra felpörgetheti az utóbbi időben lelassult, ám még ma is impozáns gazdasági növekedését.