0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

A britek zöme nem jól értelmezi minőségmegőrzési időt

Nagy-Britannia legnagyobb szupermarket-lánca, a Tesco az élelmiszer-pazarlás csökkentése érdekében közel 70 zöldség- és gyümölcstermékéről távolítja el a minőségmegőrzési idő feltüntetését.

A Tesco azt követően döntött úgy, hogy bizonyos termékeken nem jelöli többé ezt az időpontot, hogy az élelmiszer-pazarlás okainak kiderítésére szervezett felmérés során kiderült, hogy a megkérdezetteknek több mint a fele rosszul értelmezi a minőségmegőrzési idő jelölést, és azt gondolja, hogy egészségügyi kockázatot jelent, ha annak lejárta után fogyasztják el az adott élelmiszert. Ez is lehet az oka annak, hogy sok, még biztonságosan fogyasztható, minőségcsökkent élelmiszer kerül a kukába.

Éppen ezért a Tesco több zöldség- és gyümölcstermékén, így például az almán, a burgonyán, a paradicsomon, a vöröshagymán és citrusféléken nem tünteti föl a „Minőségét megőrzi” feliratot. Mark Little, a Tesco képviselője szerint a minőségmegőrzési és a fogyaszthatósági időt keverik a fogyasztók. Ugyanakkor több visszajelzést kaptak arról, hogy a vevők elsősorban a küllem alapján ítélik meg a zöldségek és gyümölcsök minőségét, nem pedig a minőségmegőrzési idő alapján.

David Moon, a fenntarthatósági programokat szervező WRAP szervezet vállalati együttműködésekért felelős igazgatója elmondta, hogy a Courtauld Commitment 2025 hulladékcsökkentési és erőforrás-megőrzési programban szorosan együttműködnek az élelmiszer- és italgyártó vállalkozásokkal annak érdekében, hogy megvizsgálják a jelenleg használatban lévő élelmiszercímkék tartalmát. Céljuk, hogy megtalálják, és a gyakorlatba bevezessék a legmegfelelőbb megoldást. Véleménye szerint a Tesco kezdeményezése jó, ugyanakkor hozzátette, hogy az eltarthatósági idő meghosszabbítása érdekében nagyobb hangsúlyt kellene helyezni és több információt kellene nyújtani a csomagoláson, illetve az üzleten belül is arról, hogy miként lehet, például hűtőszekrényben hosszabb idei eltartani ezeket a termékeket.

A Tesco az élelmiszer-hulladék csökkentés érdekében már korábban is indított egy programot. A alakhibás, de kifogástalan minőségű zöldségek és gyümölcsök hasznosítására Waste NOT (NE Pazarolj) néven frissen préselt zöldség- és gyümölcsleveket hozott forgalomba.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/esmmagazine.com