0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

Nehéz kiépíteni a zalai bor brandjét

Zala legrangosabb borversenyére kizárólag olyan borokkal lehetett nevezni, melyek a regionális borversenyeken korábban arany vagy ezüst minősítést érdemeltek. A remek eredmények ellenére úgy látják, a táj sokszínűsége megnehezíti a márkaépítést.

A Kányaváry Borbirtok adott otthont a XVI. Zalai Borvidéki Borversenynek, melyre 46 termelő 135 mintával nevezett. A Zalai Borvidék Hegyközségi Tanácsa által meghirdetett verseny a megye talán legrangosabb megmérettetése. Simon Zoltán, a Zalai Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke a zaol.hu-nak elmondta:

– Az idei versenyre összesen 92 fehérbort, 30 vörösbort és 13 rozét neveztek a gazdák, így a szakértőkből álló zsűrit három bizottságba osztottuk. A 135 borminta közel 40 szőlőfajtából tevődött össze.

Ez a nagy szórás előnyt és hátrányt is jelent. A zalai borvidéknek nincs egységes szerkezete, ezért sokkal nehezebb kiépíteni a zalai bor brandjét. A sokszínűség ugyanakkor előnyt jelent a turizmus és az idegenforgalom szempontjából.

Mint azt Simon Zoltán elmondta: a termelők számára továbbra is nehézséget okoz a borok nagy tételben való értékesítése, ám ami ennél is fájóbb, a zalai vendéglátóhelyek, éttermek, szállodák többsége sem preferálja a zalai borokat.

A zsűri végül egy nagy arany minősítést, 21 arany, 94 ezüst, 12 bronz és 7 oklevél minősítést osztott ki. A nagy arany és az arany minősítésű borokat a gazdák ingyen nevezhetik a június 8-án megrendezésre kerülő országos borversenyre.

Forrás: zaol.hu