Back to top

Ma eldől, hogy elsejétől élesben működik-e majd a tengelysúlymérő rendszer

Pontatlanok lehetnek a TSM mérései a tesztek szerint. Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról

Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról – tudta meg a Világgazdaság Bíró Koppány Ajtonytól, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkárától.

A jogszabály szerint június 1-jétől lép hatályba a TSM, amelynek célja a megengedettnél nagyobb terhelésű teherautók, kamionok kiszűrése, illetve a túlsúly miatti büntetése. A rendszer tesztüzeme már több hónapja tart, ez az időszak azonban az új helyzettel való „összeszokás” helyett azt a tapasztalatot hozta, hogy a TSM nem kiforrott, a mérései gyakran pontatlanok.

Az ügyben ezért május 23-án összeültek a szakmai érdekképviseletek, és kimondták: a TSM tesztüzemét legalább 2018. december 31-ig meg kell hosszabbítani.

Az elgondolás jó, de a rendszer pontatlanságait fel kell számolni. A tesztidőszak egyik általános tapasztalata volt, hogy az adott telephelyeken hitelesített mérlegeken történő mérés adataitól jelentősen eltérnek azok, amelyeket a TSM autópályákon telepített készülékei mutatnak

– mondta Bíró Koppány Ajtony. A jelen formájában bevezetendő TSM mellett a közúti fuvarozókat június 1-jétől súlyos pénzügyi szankciók fenyegetik.

A május 23-án összeült szakemberek – közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezetként a NiT Hungary, a Fuvosz, az MKFE, valamint a Magyar Szállítmányozók Szövetsége és az MLSZKSZ képviseletében – abban is egyetértettek, hogy újból be kell vezetni a korábban a bírságrendeletben is biztosított 500 kilogramm túlsúly és túlterhelés toleranciaértéket.

Forrás: 
Világgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Sánta tehenek a platón

Hogy elég egészséges-e egy marha a szállításhoz attól függ, hogy kinek kell róla dönteni. Az Aarhus Egyetem tudósai azt kutatták, hogyan ítélik meg a marhák szállíthatóságát az állattartók, a sofőrök illetve az állatorvosok. Kísérletükben megkérték a három csoport képviselőit, hogy a szarvasmarhákról készült videók alapján értékeljék az állatok sántaságát, illetve hogy szállítható-e még az adott jószág.

Drasztikus díjemelés vagy áruhiány

Soha nem látott fuvarozói összefogást és egységes fuvardíjemelést kényszerítenek ki az elmúlt időszak gazdasági és európai uniós jogalkotási folyamatai. A fuvarozó szervezetek közös sajtótájékoztatóján elhangozott: Ha el akarjuk kerülni, hogy a boltokban áruhiány lépjen fel és a szolgáltatások akadozva működjenek elkerülhetetlen a díjemelés.

Kamionban, vasúton és uszályban is szállítják a somogyi gabonát

Szeptember elején felgyorsult a somogyi gabonaexport: a szárazság miatt korábban lelassult a dunai hajózás, ám mostanra normalizálódott a helyzet. Eddig nagyjából hárommilliárd forint értékű termény várt elszállításra.

Árad a Duna, beindulnak a "megfeneklett" hajók is

Igen alacsony mederteltség mellett emelkednek a vízszintek a Dunán, így összegezte a helyzetet az Országos Országos Vízjelző Szolgálat. Mohácsnál már pénteken megállt a vízszint csökkenése, s a hétvégétől jelentősebb áradás kezdődött.

Fából készült és elképesztően okos

A raklap a logisztika egyik legfontosabb szereplője, lehetővé teszi az áruk biztonságos szállítását és raktározását. Szinte nincs is olyan tárgy, használati eszköz a környezetünkben, amelyet – vagy legalábbis annak alkotóelemét, alkatrészét vagy nyersanyagát – legalább egyszer ne szállítottak volna rajta.

Állatok életterét vághatja ketté az épülő autópálya

Napjainkra fontos kérdéssé vált, hogyan lehet olyan környezetbarát és biztonságos infrastruktúrát tervezni, amely lehetővé teszi az állatok szabad mozgását biztosító ökológiai folyosók zavartalan fenntartását.

Több milliárdos fejlesztés kezdődik a bajai kikötőben

Korszerű, úgynevezett trimodális átrakóhellyé fejlesztik a bajai kikötőt egy európai uniós támogatásnak köszönhetően. A megrendelő maga a létesítményt üzemeltető társaság, a vállalkozó a Duna Aszfalt, amely 3,4 milliárd forintért végzi el a tervezési és kivitelezési munkákat. A fejlesztés eredményeként a kikötőben negyven tonnánál súlyosabb árut is lehet majd mozgatni.

Mától büntetik a túlrakodott járműveket

Az eddigi figyelmeztetések helyett péntektől bírsághatározatokat is kézbesít a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm) a jogszabálysértő módon túlterhelt járművek üzembentartóinak, miután a felkészülési időszak lezárult.

Kína döntött a jövőről

A logisztikai fejlesztés lesz a legfőbb prioritás Kínában, különös figyelemmel az élelmiszergazdaságra – döntött az ország kormánya. A terv révén Kína újra felpörgetheti az utóbbi időben lelassult, ám még ma is impozáns gazdasági növekedését.

Szűken, de lesz elég befőttesüveg

Megoldódott-e az üvegmizéria, sikerült-e beszerezni a magyar konzervgyáraknak az idei feldolgozási idényre szükséges befőttesüvegeket? A rövid válasz – igen. Óvatosan fogalmaz Sebesta Péter, a Magyar Hűtő- és Konzervipari Szövetség elnöke. A hazai konzervgyárak minimális idei terveihez szükséges üvegeket beszerezték, illetve még folyamatban vannak a szállítások.