Back to top

Ma eldől, hogy elsejétől élesben működik-e majd a tengelysúlymérő rendszer

Pontatlanok lehetnek a TSM mérései a tesztek szerint. Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról

Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról – tudta meg a Világgazdaság Bíró Koppány Ajtonytól, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkárától.

A jogszabály szerint június 1-jétől lép hatályba a TSM, amelynek célja a megengedettnél nagyobb terhelésű teherautók, kamionok kiszűrése, illetve a túlsúly miatti büntetése. A rendszer tesztüzeme már több hónapja tart, ez az időszak azonban az új helyzettel való „összeszokás” helyett azt a tapasztalatot hozta, hogy a TSM nem kiforrott, a mérései gyakran pontatlanok.

Az ügyben ezért május 23-án összeültek a szakmai érdekképviseletek, és kimondták: a TSM tesztüzemét legalább 2018. december 31-ig meg kell hosszabbítani.

Az elgondolás jó, de a rendszer pontatlanságait fel kell számolni. A tesztidőszak egyik általános tapasztalata volt, hogy az adott telephelyeken hitelesített mérlegeken történő mérés adataitól jelentősen eltérnek azok, amelyeket a TSM autópályákon telepített készülékei mutatnak

– mondta Bíró Koppány Ajtony. A jelen formájában bevezetendő TSM mellett a közúti fuvarozókat június 1-jétől súlyos pénzügyi szankciók fenyegetik.

A május 23-án összeült szakemberek – közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezetként a NiT Hungary, a Fuvosz, az MKFE, valamint a Magyar Szállítmányozók Szövetsége és az MLSZKSZ képviseletében – abban is egyetértettek, hogy újból be kell vezetni a korábban a bírságrendeletben is biztosított 500 kilogramm túlsúly és túlterhelés toleranciaértéket.

Forrás: 
Világgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Tovább húzódik a vita az európai fuvarozás körül

Elutasította a fuvarozói szektor szabályozásáról szóló új jelentéstervezetet csütörtökön az Európai Parlament (EP) közlekedési bizottsága (TRAN), így további tárgyalások lesznek a kérdésről.

Németországba csomagolt árut szállítók figyelmébe

A német piacra konzervet, fagyasztott és frisspiaci termékeket, húsárut és italokat szállító vállalkozások zömét érinti a január 1-jével életbe lépett új német csomagolásra vonatkozó szabályozás, hívta fel a figyelmet a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.

Szépen teljesített a magyar export

A KSH közlése szerint 496 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet novemberben.

Olcsó, rossz minőségű import termékektől tartanak a Brexit gazdák

A brit élelmiszerlánc képviselői, élelmiszergyártók és gazdák egyaránt, arra hívják fel a figyelmet, hogy a helyi termékek védelmét meg kell erősíteni mire az Egyesült Királyság kilép az Unióból.

Pentele szerte jól sikerült az elmúlt év

Sok csapás érte a mezőgazdaságot Dunaújváros környékén is ebben az évben, de összességében jól végződött a munka.

Őrült pazarlás: kárbaveszett tej- és tejtermékek

Évente 116 millió tonna tej és tejtermék, vagyis az előállított áruk 16 százaléka vész kárba világszerte a szemétbe dobás és a nem hatékony tárolási, szállítási folyamatok miatt – derült ki az Edinburghi Egyetem szakembereinek vizsgálatából.

Paprikás 2018: megváltozott a piac

Nemcsak az időjárás vagy a gazdasági körülmények változnak, az évtizedekig szinte állandó paprikapiac is látványosan fejlődik az utóbbi 1-2 évben hazánkban és Európában is. A lassan lezáruló 2018-as év tapasztalatai hasznosak lehetnek a paprikatermesztő kertészeknek a jövőre vonatkozó lehetőségeiket, terveiket illetően.

Későbbre csúszott a karfioldömping

Ellentmondásosan alakult az idei őszi karfiolpiac, a szeptemberi, októberi áruhiányt november közepére erős dömping váltotta föl, azaz a szokásosnál később alakult ki túlkínálat. Mindez a karfiolok fejlődését befolyásoló őszi időjárás következménye.

Beindulhatnak a dunai fuvarok

A Duna vízszintjének emelkedésével megugrott a kereslet a folyami áruszállítás iránt, ennek következtében magasak az árak is. Ám a szakma jó pozíciója ingatag: folyik a folyami fuvarozók piacvesztése – minderről Bencsik Attila, az MBFSZ elnöke nyilatkozott a Világgazdaságnak.

Eső nehezíti a cukorrépaszállítást

Az 1260 hektáron termesztett cukorrépa 75 százalékát már betakarították megyénkben, az átlagtermés 61 tonna. A csapadékos időjárás következtében az utóbbi napokban lelassultak a szállítási munkák.