Back to top

Ma eldől, hogy elsejétől élesben működik-e majd a tengelysúlymérő rendszer

Pontatlanok lehetnek a TSM mérései a tesztek szerint. Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról

Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról – tudta meg a Világgazdaság Bíró Koppány Ajtonytól, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkárától.

A jogszabály szerint június 1-jétől lép hatályba a TSM, amelynek célja a megengedettnél nagyobb terhelésű teherautók, kamionok kiszűrése, illetve a túlsúly miatti büntetése. A rendszer tesztüzeme már több hónapja tart, ez az időszak azonban az új helyzettel való „összeszokás” helyett azt a tapasztalatot hozta, hogy a TSM nem kiforrott, a mérései gyakran pontatlanok.

Az ügyben ezért május 23-án összeültek a szakmai érdekképviseletek, és kimondták: a TSM tesztüzemét legalább 2018. december 31-ig meg kell hosszabbítani.

Az elgondolás jó, de a rendszer pontatlanságait fel kell számolni. A tesztidőszak egyik általános tapasztalata volt, hogy az adott telephelyeken hitelesített mérlegeken történő mérés adataitól jelentősen eltérnek azok, amelyeket a TSM autópályákon telepített készülékei mutatnak

– mondta Bíró Koppány Ajtony. A jelen formájában bevezetendő TSM mellett a közúti fuvarozókat június 1-jétől súlyos pénzügyi szankciók fenyegetik.

A május 23-án összeült szakemberek – közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezetként a NiT Hungary, a Fuvosz, az MKFE, valamint a Magyar Szállítmányozók Szövetsége és az MLSZKSZ képviseletében – abban is egyetértettek, hogy újból be kell vezetni a korábban a bírságrendeletben is biztosított 500 kilogramm túlsúly és túlterhelés toleranciaértéket.

Forrás: 
Világgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Hogy maradhat versenyképes a magyar fuvarozás?

A logisztikai ágazatot és azon belül a közúti, a vasúti és vízi fuvarozás, a logisztikai szolgáltatások, valamint a vám területét érintő intézkedési csomagot dolgozott ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a szektor versenyképességének növelése érdekében, a dokumentumot a kormánynak is eljutatták.

Állatjólét: még mindig komoly hiányosságok vannak az EU-ban

Az állatjólétre irányuló uniós fellépések több szempontból is sikeresek voltak, de továbbra is hiányosságok tapasztalhatók a haszonállatokkal való bánásmód terén - ezt állapította meg egyebek mellett az Európai Számvevőszék szerdán közzétett jelentésében.

Messze még a mezőgazdasági év vége

A régi népi hagyomány szerint Márton-napkor, azaz november 11-én lezárul a mezőgazdasági év, a földművelők nemcsak a Szent Mártont, hanem addig szinte látástól vakulásig tartó munkájuk befejezését is ünneplik. Idén azonban elhúzódnak a munkálatok – aminek tavasszal is meglesz a hatása, ez már most biztos.

Dunai hajózás: a szállítók és a termelők is megszenvedik az aszályt

Frissített logisztikai versenyképességi csomagot tesz le hamarosan a kormány asztalára a szakma több meghatározó szervezete. Ezek egyike, az MLSZKSZ nulláról induló, komplex, szakértők bevonásával történő vizsgálatot sürget a Duna vízállásának befolyásolása érdekében, a szélsőséges vízszint miatti károk ugyanis egyre nagyobbak.

Élelmiszeripar és csomagolás - NAK konferenciasorozat

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Élelmiszeripari Igazgatósága 2018 utolsó negyedévében megrendezi az „Együtt az élelmiszeriparért” elnevezésű konferenciasorozatát. A rendezvény célja a hazai élelmiszer-előállítói kör tájékoztatása, ismereteinek bővítése, valamint a hatékonyságuk növelése, ezáltal versenyképességük erősítése.

Lendületet adhat a sárgarépa-termelésnek az új feldolgozóüzem

Jelentős fejlődés következhet be a hazai sárgarépa-termelésben, néhány éven belül újra elérhetjük a rendszerváltás körüli 1800-2000 hektáros termőterületet. A termelés fellendülésében nagy szerepe lehet egy most indult, sárgarépalevet előállító érsekhalmi feldolgozóüzemnek.

Vízlépcsőkkel lehetne megelőzni az apályokat a Dunán

A következő időszakban sokkal hosszabb alacsony vízállással járó időszakra kell felkészülni a Dunán - közölte az InfoRádióban a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke. Bencsik Attila szerint erre fel kell készülni, a Dunán vízlépcsőket kell építeni.

Bajban a vízi áruszállítás a Dunán

Jelentősen csökkenhet idén az áruszállítás a Dunán a folyó alacsony vízszintje miatt, a bajai és a paksi kikötőkben eddig az éves átlagforgalom fele teljesült.

A tojástól a tepsiig, a teljes életút visszakövethető

Az Európai Unióban elsőként a Carrefor francia élelmiszerlánc indította el a teljes átláthatóságát garantáló nyomonkövetést. Az új, úgynevezett blockchain technológia bevezetése a szabad tartású Auvergne csirkével kezdődött az üzletekben.

Nem úszta meg Tokaj-hegyaljai borvidéken a Nébih ellenőrzést

Négynapos ellenőrzés-sorozatot tartott Nébih a Tokaj-hegyaljai borvidéken. A szakemberek az ellenőrzés során két esetben tapasztaltak olyan súlyos adminisztratív hiányosságokat, amelyek miatt az érintett egységek működését felfüggesztették.