0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

Ma eldől, hogy elsejétől élesben működik-e majd a tengelysúlymérő rendszer

Pontatlanok lehetnek a TSM mérései a tesztek szerint. Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról

Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról – tudta meg a Világgazdaság Bíró Koppány Ajtonytól, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkárától.

A jogszabály szerint június 1-jétől lép hatályba a TSM, amelynek célja a megengedettnél nagyobb terhelésű teherautók, kamionok kiszűrése, illetve a túlsúly miatti büntetése. A rendszer tesztüzeme már több hónapja tart, ez az időszak azonban az új helyzettel való „összeszokás” helyett azt a tapasztalatot hozta, hogy a TSM nem kiforrott, a mérései gyakran pontatlanok.

Az ügyben ezért május 23-án összeültek a szakmai érdekképviseletek, és kimondták: a TSM tesztüzemét legalább 2018. december 31-ig meg kell hosszabbítani.

Az elgondolás jó, de a rendszer pontatlanságait fel kell számolni. A tesztidőszak egyik általános tapasztalata volt, hogy az adott telephelyeken hitelesített mérlegeken történő mérés adataitól jelentősen eltérnek azok, amelyeket a TSM autópályákon telepített készülékei mutatnak

– mondta Bíró Koppány Ajtony. A jelen formájában bevezetendő TSM mellett a közúti fuvarozókat június 1-jétől súlyos pénzügyi szankciók fenyegetik.

A május 23-án összeült szakemberek – közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezetként a NiT Hungary, a Fuvosz, az MKFE, valamint a Magyar Szállítmányozók Szövetsége és az MLSZKSZ képviseletében – abban is egyetértettek, hogy újból be kell vezetni a korábban a bírságrendeletben is biztosított 500 kilogramm túlsúly és túlterhelés toleranciaértéket.

Forrás: Világgazdaság