Szerdán egyeztetnek a közúti fuvarozók érdekképviseletei az Innovációs és Technológiai Minisztériumban a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetésének esetleges elhalasztásáról – tudta meg a Világgazdaság Bíró Koppány Ajtonytól, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkárától.
A jogszabály szerint június 1-jétől lép hatályba a TSM, amelynek célja a megengedettnél nagyobb terhelésű teherautók, kamionok kiszűrése, illetve a túlsúly miatti büntetése. A rendszer tesztüzeme már több hónapja tart, ez az időszak azonban az új helyzettel való „összeszokás” helyett azt a tapasztalatot hozta, hogy a TSM nem kiforrott, a mérései gyakran pontatlanok.
Az ügyben ezért május 23-án összeültek a szakmai érdekképviseletek, és kimondták: a TSM tesztüzemét legalább 2018. december 31-ig meg kell hosszabbítani.
– mondta Bíró Koppány Ajtony. A jelen formájában bevezetendő TSM mellett a közúti fuvarozókat június 1-jétől súlyos pénzügyi szankciók fenyegetik.
A május 23-án összeült szakemberek – közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezetként a NiT Hungary, a Fuvosz, az MKFE, valamint a Magyar Szállítmányozók Szövetsége és az MLSZKSZ képviseletében – abban is egyetértettek, hogy újból be kell vezetni a korábban a bírságrendeletben is biztosított 500 kilogramm túlsúly és túlterhelés toleranciaértéket.