0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 18.

Éjjel-nappal chatelhetünk az Aldival

Az Aldi Magyarország az Aldi nemzetközi hálózatán belül, és a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban is elsőként indította el chatbot-szolgáltatását a Facebook Messengeren. Az üzenetküldő szolgáltatásba beépített chatrobot a nap 24 órájában próbál válaszolni a beérkező kérdésekre, hiszen az információkhoz gyorsan hozzáfér, és meg is jeleníti azokat.

Az Aldinál az utóbbi években azt tapasztalták, hogy a megkeresések döntő hányadát egy-egy már meglévő weboldalukra való linkeléssel vagy az ügyfélszolgálati oldalra való irányítással tudják megválaszolni.

Ezekre az üzenetekre ma már egy chatbot is képes reagálni, amely egy tanulékony program, és az egyszerűbb kérdésekre, megkeresésekre választ adhat az érdeklődőknek.

A chatbot egyúttal segíti az ügyfélszolgálat munkáját, hiszen a facebookos megkereséseknél így már csak ahhoz kell emberi erőforrás, ahol ez ténylegesen szükséges, vagy esetleg a felhasználó külön kéri.

A program május 10-től már elérhető, így aki Facebookon keresztül keresi meg az Aldi Magyarországot privát üzenet formájában, elsőként a chatbottal találkozik – szúrta ki a hvg.hu. A vállalat eddigi tapasztalatai alapján a vásárlók még ismerkednek a chatbottal, sokan választják az élő chat lehetőségét és több felhasználó is visszatér, hogy megnézze a menüt.

Az Aldi közlése szerint a jövőben bővítik és továbbfejlesztik majd a gép válaszait. Erre véleményünk szerint szükség is lesz, a chatbot ugyanis jelenleg leginkább csak az aldi.hu menüpontjait jeleníti meg egy-egy mondatos leírással. A pontokra kattintva szinte minden esetben már a következő lépésben a weboldalra küldi a felhasználót a bot. Kivétel csak a legközelebbi üzlet nyitvatartásának lekérése. Itt a rendszer valóban intelligensen hozzáférést kér tartózkodási helyünkhöz, és a lokációs adatok alapján már mutatja is a minket érdeklő információt.

Forrás: hvg.hu