Az Aldinál az utóbbi években azt tapasztalták, hogy a megkeresések döntő hányadát egy-egy már meglévő weboldalukra való linkeléssel vagy az ügyfélszolgálati oldalra való irányítással tudják megválaszolni.
A chatbot egyúttal segíti az ügyfélszolgálat munkáját, hiszen a facebookos megkereséseknél így már csak ahhoz kell emberi erőforrás, ahol ez ténylegesen szükséges, vagy esetleg a felhasználó külön kéri.
A program május 10-től már elérhető, így aki Facebookon keresztül keresi meg az Aldi Magyarországot privát üzenet formájában, elsőként a chatbottal találkozik – szúrta ki a hvg.hu. A vállalat eddigi tapasztalatai alapján a vásárlók még ismerkednek a chatbottal, sokan választják az élő chat lehetőségét és több felhasználó is visszatér, hogy megnézze a menüt.
Az Aldi közlése szerint a jövőben bővítik és továbbfejlesztik majd a gép válaszait. Erre véleményünk szerint szükség is lesz, a chatbot ugyanis jelenleg leginkább csak az aldi.hu menüpontjait jeleníti meg egy-egy mondatos leírással. A pontokra kattintva szinte minden esetben már a következő lépésben a weboldalra küldi a felhasználót a bot. Kivétel csak a legközelebbi üzlet nyitvatartásának lekérése. Itt a rendszer valóban intelligensen hozzáférést kér tartózkodási helyünkhöz, és a lokációs adatok alapján már mutatja is a minket érdeklő információt.