Back to top

Újra hódít a KAMAZ

Ismét forgalomba kerülnek a hazánkban a rendszerváltás előtt rendkívül népszerű KAMAZ tehergépkocsik. A KAMAZ magyarországi partnereként a Duna Autó Zrt. forgalmazza a már európai szabványoknak megfelelő, EURO 6-os motorokkal és korszerű technikai tartalommal rendelkező, új generációs teherautókat.

A teljes termékpalettából 10 európai homologizációval rendelkező modell válik elérhetővé utcai és nehézterep kivitelben a magyar piacon.

A KAMAZ Oroszország egyik legnagyobb járműgyártó vállalata, mely több mint 40 éves legendás múltra tekint vissza, ugyanis az első teherautó 1976-ban gördült le a gyártósoráról. Fennállásától 2018 áprilisáig 2 252 000 tehergépkocsit gyártott le. Nehéztehergépkocsi-gyártásban a világ 10 legjelentősebb vállalatai közé tartozik. Éves gyártókapacitása 71 000 jármű. Legnagyobb résztulajdonosai a Rostec Corporation és a Daimler AG vállalat. Sikerének titka, hogy ma már a világ legnevesebb gyártóinak eredeti, tartós és kiváló minőségű komponenseit használják a KAMAZ tehergépkocsikban, akárcsak a nyugati gyártmányokban. Illetve, hogy dinamikusan fejlődik - folyamatosan új járműcsaládokkal és új modellekkel bővíti a termékportfólióját.

A KAMAZ Magyarországon is óriási hagyományokkal rendelkezik: kategóriájában szinte egyeduralkodóként számos platós és billenőplatós változata volt használatos a nehéz- és építőipar szinte minden területén. Budapesten a Zay utcai Volán-telepen volt a legnagyobb márkaszerviz, ahol az országba bekerült 600 Kamaz többségét szervizelték. Ide tér most haza a márka, az egykori telephely helyén most a Duna-Autó ZRT. működik.

"Akár sorsszerűnek is tekinthető, hogy közel 40 évvel később ugyanerre a telephelyre tér vissza a megújult KAMAZ. Mert ez már nem az a Kamaz. Emlékszem, itt mindig 2-300 állt belőlük a telephelyen, és amikor az a többszáz Kamaz egyszerre elindult, fekete füst borította be a környéket. Ma már sokkal korszerűbb motorokkal készül, de teherhordó képessége akkor is fantasztikus volt és most is az. Azok az autók hordták el a metróépítés során a metróalagutak összes kiszedett földjét."

- emlékszik vissza Ormos István, a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója, aki az egykori Volán Vállalat műszaki vezetője volt.

A KAMAZ a tradicionálisan robosztus kivitel és az "árkon-bokron-átmegy" tulajdonságok mellett ma már modern, 290 és 320 lóerős EURO 6C angol Cummins motorokkal és ZF váltókkal felszerelve tér vissza Magyarországra. Az európai piacra szánt járművek összeszerelése az Európai Unió területén belül, Litvániában történik. Szívós, jó minőségű, időtálló teherautók, melyek továbbra is komoly árelőnnyel bírnak a nagynevű gyárak termékeivel szemben, ráadásul alacsony üzemeltetési költségekkel. Kimagasló teljesítményű nehéz-teherautói könnyen karbantarthatóak és megbízhatóan helyt állnak a legnehezebb időjárási, közúti és terepviszonyok között is.

A KAMAZ termékpaletta különösen erős off-road kivitelekben, nehezen megközelíthető helyeken történő munkavégzésben, így különösen érdekes lehet a bányaipar, erdő- és mezőgazdaság, fakitermelés, építőipar, közművek számára a különböző hajtásképletekkel: 4x2 4x4, 6x4, 6x6.

"A KAMAZ szerethető, masszív és időtálló teherautó, kiváló terepjáró-képességgel. Meggyőződésem, hogy egy új Kamaz a korszerű Cummins motornak, a megerősített alváznak és futóműnek köszönhetően teherbírásban és teljesítményben felveszi a versenyt a nyugati versenytárakkal, ugyanakkor sokkal gazdaságosabb a fenntartása. Csodálatos és megbízható autók ezek, sikertörténet lesz."- tette hozzá Ormos István, a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója.

Forrás: 
www.autonavigator.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Az első magyar agrárhackathon

Március negyedik hétvégéjén rendezték meg az első éjjel-nappal zajló agrárinnovációs ötletversenyt Gazdálkodj okosan! NAK Agrotech Hackathon címmel. A rendezvény ideje alatt egyetemisták dolgoztak agrárszakértőkkel azon, hogy a legjobb, legújabb megoldások helyet találjanak maguknak az ágazatban, lehetővé téve agrárgazdaságunk fejlődését.

TOP10: szántóföldi gépek

A német gazdák nemcsak az időjárás előrejelzésére szolgáló meteorológiai barométert figyelik, hanem a DLG (Német Mezőgazdasági Társaság) tagjai körében végzett közvélemény-kutatást is.

Az okos nő a precíziós gazdálkodást választja

Nagyszerűen működteti az általa vezetett gazdaságot egy négy gyerekes lengyel asszony, aki kimagasló eredményeket ért el a krumpli termesztésben a precíziós technológiának köszönhetően.

Gépmenedzser lesz a traktorosból?

Nem csupán gépek, hanem gépek rendszerei kommunikálnak egymással a legközelebbi jövőben a mezőgazdaságban – hangzott el a Claas szakmai konferenciáján. A végeredmény együtt dolgozó mezőgazdasági gépek csoportja, amelyben már nem traktoros irányítja a folyamatot, hanem „gépmenedzser”.

Jó évet zárt a CNH Industrial

A CNH Industrial 2018-ban 29,706 milliárd dollár árbevételt ért el, amely meghaladja az előző évit. A cégcsoport nettó nyeresége 1,1 milliárd dollárt tett ki, és a részvényeik árfolyama is nőtt.

Tavaly 175 milliárd forintot költöttek mezőgépekre

A magyar mezőgéppiac a 2017. évi fellendülés után 2018-ban is dinamikusan növekedett és ezzel rekordforgalmat ért el – közölte az AKI.

EASY on board alkalmazás most Tasc Controller basic-kel

A CLAAS EASY on Board alkalmazásával a gép vezérlése iPad segítségével, ISOBUS-kapcsolaton keresztül lehetséges. Mostantól az adatok dokumentációjához az ISOBUS Task Controller basic (TC BAS) funkció is elérhető az applikációban. A 365FarmNet-tel ráadásul kényelmesen, online is hozzá lehet férni a megbízás-menedzsmenthez és a dokumentációhoz.

Nagyobb komfort késélezés közben

2019-ben a CLAAS az AQUA NON STOP COMFORT automatikus késélezőt LED-es belső megvilágítással és a köszörülőkamrában belső öblítéssel látta el. A bálázó- és felszedőkocsi-kések köszörülése ezzel most még kényelmesebb lett.

Új megoldások a húsmarhatartásban

A húsmarhatartás természetközeli, extenzív állattenyésztési ágazat, ezért eddig viszonylag kisebb igény volt a költséges, az intenzív termelésű ágazatokba már korábban megjelent újszerű, digitális technológiák alkalmazására.

Elszabadult bálák, tehetetlen autós

A rosszul rögzített szalmabálák komoly baleseti kockázatot jelentenek, az imbolygó pótkocsi, a billegő rakomány mégis napi látvány az utakon és távolról sem csak Magyarországon.