Back to top

Egységes módszertannal vizsgálják az élelmiszer-minőséget unió-szerte

Az Európai Bizottság eljárásmódot dolgozott ki az unióban forgalmazott élelmiszerek minőségi összehasonlítására, a kettős élelmiszerminőség megállapítása érdekében - közölte a bizottság.

Elzbieta Bienkowska, a belső piacért, valamint az ipar-, a vállalkozás- és a kkv-politikáért felelős biztos tájékoztatása szerint a közös uniós eljárásmód segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok vizsgálatokat végezzenek a hasonló csomagolásban unió-szerte forgalmazott élelmiszeripari termékek összetételének és jellemzőinek összehasonlítására.

Mint elmondta, a tagállamokkal, a fogyasztói szervezetekkel és az élelmiszeripari ellátási lánc szereplőivel együtt kidolgozott közös eljárás tényadatok segítségével fog rámutatni azokra az esetekre, amikor azonos márkanév alatt eltérő összetételű termékeket forgalmaznak szerte Európában.

Az új vizsgálati módszer segíti a hatóságokat annak megállapításában, hogy az élelmiszeripari termékek forgalmazása az Európai Unió jogszabályainak megfelelő módon történik-e - közölte.

A biztos hangsúlyozta, az Európai Bizottság célja a fogyasztók jogainak egyértelmű megfogalmazása és megerősítése, ennek keretében a termékek kettős minőségével kapcsolatos, a fogyasztókat félrevezető tevékenységek betiltása. Fel kívánja készíteni az illetékes szervezeteket arra, hogy képviseleti alapon fellépjenek a fogyasztók nevében, valamint meg kívánja erősíteni a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok szankcionálási jogkörét.

Elmondta azt is, hogy, az Európai Bizottság tudományos szolgálata és tudásközpontja, a Közös Kutatóközpont (JRC) koordinálása mellett az egyes EU-tagállamok laboratóriumai hamarosan elkezdik egy teljes európai tesztsorozat keretében alkalmazni az eljárást. Segítségével adatokat gyűjtenek arról, mennyire kiterjedt probléma a kettős termékminőség.

A tervek szerint az első eredményeket 2018 végéig közzé teszik. A tesztsorozat gyakorlati iránymutatással szolgál majd a fogyasztókat félrevezető magatartásformákat vizsgáló hatóságoknak - tette hozzá.
Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Jövőre drágul a baromfi

A fogyasztók számára jó hír, hogy idén karácsonykor nem lesz drágább a az ünnepi asztalra szánt pulyka, és általában sem emelkednek a baromfihús és készítmények árai. A rossz hír, hogy 2019-től ezek a termékek drágulnak és nem is kevéssel.

Olajokkal a fitt sejtekért

A természetes, hidegen sajtolt étolajak olyanok, mint a folyékony orvosság, hiszen rengeteg növény magja és termése tartalmaz értékes zsírokat, lecitint, antioxidánsokat és nyomelemeket. Aki ügyesen kombinálja ezeket, sokat tesz egészségéért.

Megugrott a kávé ára

A hosszútávú trend szerint folyamatosan emelkedik a kávé ára, amit egyrészt a kereslet növekedése indokol, másrészt a klímaváltozás miatti termesztési nehézségek.

Több mint 200 áruházban szervez gyűjtést az Élelmiszerbank

Több mint 200 áruházban szervez Karácsonyi Adománygyűjtést a Magyar Élelmiszerbank péntektől vasárnapig.

Ismét a tokaji aszút ünnepelhetjük

December 10-én immár másodszor ünnepelhetjük a tokaji aszút, ami exkluzivitása révén a világ egyik legjobb édes bora. Az idei Nemzetközi Aszú Day jó alkalom arra, hogy egy klasszikus párosításával, a libamájjal kóstoljuk együtt.

Új vezére van a Coca-Cola magyarországi leányvállalatának

Kerekes Péter több mint 20 éves vezetői tapasztalattal rendelkezik az FMCG iparágban, többek között a Drehernél, a Reckitt Benckisernél, a SABMiller/AB-inbevnél és az Unilevernél töltött be hazai és nemzetközi vezetői pozíciókat.

Legenda a sárgarépáról

A sárgarépa narancs színben pompázik, vagy éppen sárga a sárgarépa, de egyre kedveltebbek – főként saláta keverékekben – a fehér vagy lila sárgarépák. A hétköznapi és ünnepi konyha szerves részei, de mit is tudunk róla?

Magyar ötlet a világ 20 legígéretesebb franchise koncepciója között

A több száz jelentkező közül a miskolci Creppy franchise koncepciója is helyet kapott a világ legjobb 20 feltörekvő, innovatív franchise vállalkozása között. Jövőre magyar vállalkozásként öregbítheti Magyarország hírnevét az International Franchise Association megmérettetésén Las Vegas-ban az Egyesült Államokban.

Globális márkák a helyiek ellen

A globális márkák igyekeznek a világ minden országában megnyerni a vevőket maguknak. Sikeresen, ahogy azt a Nielsen ez irányú kutatásai mutatják: a fogyasztók néhány kategóriát kivéve általában inkább részesítenek előnyben nagy cégeket, illetve márkákat, mint kisebb belföldi piaci szereplőket.

Mit együnk az egészségünkért?

A rehabilitált élelmiszerek közé nemrégiben a tojás is felkerült, pedig fogyasztása néhány éve még nemkívánatos volt. Antal Emese dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője arról beszélt, ami mindannyiunk számára égető kérdés. Hogy mit is együnk az egészségünkért.