Miután az üzletlánc 2018 áprilisában bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, a vállalat máris újabb konkrét intézkedést vezet be. Ennek első lépéseként a Lidl Magyarország 169 áruházában
– írja a napi.hu.
A vállalat beszállítóival együttműködve azon dolgozik, hogy az egyszer használatos műanyagok helyett, alternatív és újrahasznosítható anyagok felhasználásával állítsa elő a termékeket. Második lépésben az üzletlánc arra törekszik, hogy az azonnal fogyasztható, azaz „ready to eat” és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.
Terveik szerint 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra.
A társaság az energiaitalok egységcsomagolásával indítja a műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseit: augusztusban a megújult csomagolásnak köszönhetően az áruházlánc sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni. A cég más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik – olvasható a közleményben.
A Lidl és a Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport, egy 360 fokos átfogó műanyag-stratégia keretében egységes intézkedéseket vezet be világszerte a műanyag-felhasználás csökkentésére és a műanyagok forgalomból történő folyamatos kivonására vonatkozóan.