Back to top

Adóemelés vágta vissza a PepsiCo negyedéves profitját

A PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó nyeresége csökkent az idei második negyedévben, elsősorban az adók emelkedése miatt.

A cég adózott eredménye 1,82 milliárd dollár, részvényenként 1,28 dollár volt a június 16-án záródott negyedévben, ami kisebb az egy évvel korábbi 2,11 milliárd dollárnál, részvényarányosan 1,46 dollárnál. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,61 dollár lett, nagyobb a szakértők által várt 1,51 dollárnál.

Az amerikai vállalatnak a negyedévben 777 millió dollárral több adót kellett fizetnie, mint egy éve.

A PepciCo bevétele 15,71 milliárd dollárról 16,09 milliárd dollárra emelkedett. A társaság megerősítette az idei évre vonatkozó 5,70 dolláros részvényarányos eredményvárakozását, ami 9 százalékkal magasabb a tavalyinál.

A PepsiCo 2 milliárd dollár értékben saját részvényt tervez visszavásárolni, és 5 milliárd dollár osztalékot kifizetni az év végéig.

A cég részvényének az árfolyama 1,4 százalékos pluszban állt a keddi tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben. A cég piaci tőkeértéke jelenleg 155 milliárd dollár körüli, 10 százalékkal csökkent az év kezdete óta.

Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Teljesen átalakulnak a hazai üdítőitalok

A hazai üdítőital-gyártók (a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként) cukorcsökkentési vállalásokat tettek. A nem alkoholtartalmú italokból az édesítő fele eltűnik.

44 millió liter energiaital fogyott

A vizsgaidőszak és a fesztiválszezon felpörgésével párhuzamosan emelkedik az alapvetően népszerű energiaitalok fogyasztása is: értékbeli forgalma 2017. április és 2018. március között 28 milliárd forint fölött mozgott, és a kategóriából 44 millió liternyi fogyott Magyarországon a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. Az ízesítés nélküli üdítő és a tuttifrutti íz a favorit.

Kertészetek a tőzsdén

Egyes értesülések szerint tőzsdére lépését tervezi a holland Dümmen Orange dísznövény-nemesítő és szaporítóanyag-termelő vállalat. Bár a cégnél cáfolták a hírt, holland gazdasági lapok megbízható forrásra hivatkozva arról számolnak be, hogy 2019-ben a tőzsdére léphet a társaság. Akár igaz a hír, akár nem, a pénzügyi szektor egyre nagyobb érdeklődést mutat az ígéretes kertészeti vállalatok iránt.

Mélyponton a nyerscukor ára

A nyerscukor ára két és fél éves mélypontra esett kedden azokra a felerősödött várakozásokra, hogy a jelenlegi túlkínálat a vártnál is tovább tart, eközben az arabica kávéfajta ára kilenc havi legalacsonyabb szintjére csökkent.

Lendületesen kezdte az évet a Danone

A piaci várakozásokat meghaladva növelte eladásait a Danone az idei első negyedévben. A francia élelmiszeripari konszern szerdán azt közölte, hogy 6,085 milliárd euró forgalmat bonyolított le a negyedévben. Ez 4,9 százalékos növekedés éves összevetésben, nagyobb a szakértők által várt 3,9 százaléknál.

Már Angliában is adóztatják a cukros üdítőket

Életbe lépett pénteken a cukrozott italokra a gyermekek elhízása elleni harc jegyében kivetett különadó Nagy-Britanniában. Az adó bevezetését 2016 márciusában jelentette be az akkori brit pénzügyminiszter, aki két évet adott a vállalatoknak arra, hogy csökkentsék termékeik cukortartalmát.

Most kell pénzt tenni az agráriumba!

Technikai elemzésekből vezeti le az Investopedia az egyes termények drágulását. A portál elsősorban a brókerekhez szól, de amennyiben igazuk van, úgy az a termelők számára is jó hír lehet.

Csökkent a Nestlé nyeresége tavaly

Lassuló forgalomnövekedéssel és nyereségcsökkenéssel zárta a tavalyi évet a svájci Nestlé élelmiszeripari konszern.

Visszaesett a Zwack Unikum árbevétele

A Zwack Unicum Nyrt. 2017–18-as üzleti évének első három negyedévében a bruttó árbevétel 8,4 százalékkal 20,05 milliárd forintra csökkent. A 2017. április elejétől december végéig tartó időszakban az adókkal csökkentett árbevétel 2,5 százalékkal, az üzemi eredmény 13,5, az adózott eredmény pedig 0,9 százalékkal mérséklődött – derült ki a tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentésből.

Nagy dobásra készül a Coca-Cola Magyarországon

Másfélszeresére növelte dunaharaszti központi gyártóbázisa területét a Coca-Cola HBC Magyarország. Hazánk legnagyobb üdítőital-gyártó cége 2020-ig újabb jelentős kapacitásbővítést tervez a most vásárolt 13 hektáros ingatlanon, amelyen a cégcsoport legnagyobb közép-európai gyártóbázisa jöhet létre.