Back to top

Adóemelés vágta vissza a PepsiCo negyedéves profitját

A PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó nyeresége csökkent az idei második negyedévben, elsősorban az adók emelkedése miatt.

A cég adózott eredménye 1,82 milliárd dollár, részvényenként 1,28 dollár volt a június 16-án záródott negyedévben, ami kisebb az egy évvel korábbi 2,11 milliárd dollárnál, részvényarányosan 1,46 dollárnál. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,61 dollár lett, nagyobb a szakértők által várt 1,51 dollárnál.

Az amerikai vállalatnak a negyedévben 777 millió dollárral több adót kellett fizetnie, mint egy éve.

A PepciCo bevétele 15,71 milliárd dollárról 16,09 milliárd dollárra emelkedett. A társaság megerősítette az idei évre vonatkozó 5,70 dolláros részvényarányos eredményvárakozását, ami 9 százalékkal magasabb a tavalyinál.

A PepsiCo 2 milliárd dollár értékben saját részvényt tervez visszavásárolni, és 5 milliárd dollár osztalékot kifizetni az év végéig.

A cég részvényének az árfolyama 1,4 százalékos pluszban állt a keddi tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben. A cég piaci tőkeértéke jelenleg 155 milliárd dollár körüli, 10 százalékkal csökkent az év kezdete óta.

Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Keményítőben erősít az Opus

Az Opus Nyrt. tulajdonába kerül a keményítő-, alapanyaggyártással és forgalmazással foglalkozó Viresol Kft. 51 százalékos üzletrésze, ezzel újabb szakasz valósul meg az idén februárban bejelentett, a tőzsdei társaság működésében meghatározó tőkeemelés-sorozatból - közölte az Opus Nyrt. hétfőn a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

Kávézóláncot vesz a Coca-Cola

A Coca-Cola megvásárolja a brit Whitbread vállalattól a Costa kávéház láncot 5,1 milliárd dollárért (4,4 milliárd euró) - jelentette be pénteken Atlantában a Coca-Cola.

Angliában betilthatják az energiaitalokat a fiataloknak

Tilos lenne gyerekeknek eladni a magas koffeintartalmú üdítőitalokat Angliában – jelentette be a brit kormány csütörtökön. A döntés mögött közegészségügyi aggodalmak állnak.

Igyuk ki és dobjuk el

A vízzel vagy üdítővel teli műanyag palackokat magunkkal visszük a napon átmelegedett táskánkban a városba, az autóban hagyjuk a parkolóban. Ha kifogy belőle az innivaló újra töltjük, és ismét magunkkal visszük az útra. Ezeket mind nem szabadna tennünk az eldobható PET, azaz polietilén-tereftalátból készült palackokkal.

Kevesebb műanyag: 500 milliót költ a Coca-Cola Magyarország fejlesztésre

A Coca-Cola Magyarország 20 százalékkal csökkenti a műanyag palackjai súlyát és 40 százalékra növeli azok újrahasznosított alapanyagtartalmát 2020-ra.

Teljesen átalakulnak a hazai üdítőitalok

A hazai üdítőital-gyártók (a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként) cukorcsökkentési vállalásokat tettek. A nem alkoholtartalmú italokból az édesítő fele eltűnik.

44 millió liter energiaital fogyott

A vizsgaidőszak és a fesztiválszezon felpörgésével párhuzamosan emelkedik az alapvetően népszerű energiaitalok fogyasztása is: értékbeli forgalma 2017. április és 2018. március között 28 milliárd forint fölött mozgott, és a kategóriából 44 millió liternyi fogyott Magyarországon a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. Az ízesítés nélküli üdítő és a tuttifrutti íz a favorit.

Kertészetek a tőzsdén

Egyes értesülések szerint tőzsdére lépését tervezi a holland Dümmen Orange dísznövény-nemesítő és szaporítóanyag-termelő vállalat. Bár a cégnél cáfolták a hírt, holland gazdasági lapok megbízható forrásra hivatkozva arról számolnak be, hogy 2019-ben a tőzsdére léphet a társaság. Akár igaz a hír, akár nem, a pénzügyi szektor egyre nagyobb érdeklődést mutat az ígéretes kertészeti vállalatok iránt.

Mélyponton a nyerscukor ára

A nyerscukor ára két és fél éves mélypontra esett kedden azokra a felerősödött várakozásokra, hogy a jelenlegi túlkínálat a vártnál is tovább tart, eközben az arabica kávéfajta ára kilenc havi legalacsonyabb szintjére csökkent.

Lendületesen kezdte az évet a Danone

A piaci várakozásokat meghaladva növelte eladásait a Danone az idei első negyedévben. A francia élelmiszeripari konszern szerdán azt közölte, hogy 6,085 milliárd euró forgalmat bonyolított le a negyedévben. Ez 4,9 százalékos növekedés éves összevetésben, nagyobb a szakértők által várt 3,9 százaléknál.