Back to top

A magyar élelmiszeripar nem szenved hiányt szén-dioxidból

Miközben a nyugat-európai élelmiszeripar szén-dioxid-hiánnyal küzd, a magyarországi ellátás kiegyensúlyozott - közölte a Világgazdaság.

A szén-dioxid iránti kereslet növekedését világszerte elsősorban az élelmiszeripar és az italgyártás hajtja, számottevő az ipari felhasználás is - nyilatkozta a Messer Hungarogáz ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak.
A szén-dioxid iránti kereslet növekedését világszerte elsősorban az élelmiszeripar és az italgyártás hajtja, számottevő az ipari felhasználás is - nyilatkozta a Messer Hungarogáz ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak.
A lap szerdai száma szerint bőven jut ipari és élelmiszeripari szén-dioxid a magyarországi piacra, annak ellenére, hogy a gázból Nyugat-Európában hiány van.

A kedvező helyzet annak köszönhető, hogy a hazai föld rejti a világ egyik legnagyobb széndioxid-kincsét, így a felhasználók nem függenek attól, hogy jutnak-e szén-dioxidhoz a vegyipari nagyvállalatok hulladékgázaiból.

Az ország földtani szén-dioxid-vagyona 2017. január 1-jén 44,8 milliárd köbméter volt a Magyar Bányászati és Földtani Szolgálat adatai szerint, ebből a kitermelhető mennyiség 28,1 milliárd köbméter, a termelés miatt 0,4 százalékkal kisebb az előző évinél.

Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Csúcsra járatja az innovációt a magyar cég

Semmi olyan technológiát nem alkalmaznak, amelyre másutt ne lenne példa, azonban mégis kiemelkednek az átlagos hazai nagyüzemek sorából. A minden munkaterületet jellemző, ilyen magas fejlettségi szint egyelőre példa nélküli Magyarországon.

Hódítsa meg a lengyel piacot!

Őszi, Lengyelországi élelmiszeripari kiállításra szervez közösségi részvételt az AMC. A magyar stand hatvan négyzetméteres lesz, március 29-ig kell jelentkezni.

Hol vásárolunk? Átvette a vezetést a diszkont csatorna

18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét.

Nemcsak a fogyasztók pazarolnak

Az élelmiszer-pazarlás, angolul food waste, az utóbbi években népszerű fogalommá vált. A legtöbb szakértő a fogyasztók és a kereskedelem pazarló magatartásával foglalkozik, holott a fogyasztók után a második legtöbb veszteséget a feldolgozóipar termeli.

Csökken a húsfogyasztás: generációk közötti különbségek

Tovább csökken a német húsfogyasztás. Ez a legfőbb tanulsága annak az ezer lakos megkérdezésén alapuló, a Forsa intézet által készített felmérésnek, amit a közelmúltban mutatott be Berlinben Julia Klöckner szövetségi élelmezési és mezőgazdasági miniszter.

A külföldi élelmiszer továbbra is kiszorítja az üzletekből a hazait

A szlovákiai élelmiszereket népszerűsítő kampányoknak köszönhetően ugyan sikerült visszafordítani a külföldi élelmiszerek arányának a drasztikus növekedését, a hazai élelmiszerek aránya azonban a legfrissebb felmérések szerint továbbra is rendkívül alacsony.

Tavasszal WorldFood Expo Varsóban

A tavaszi WorldFood Poland széles teret biztosít a kelet-európai piacon működő több mint 6000 élelmiszer- és italgyártó számára. A varsói nemzetközi rendezvény összehozza a régió forgalmazóit, kiskereskedőit, gyártóit és üzletfeleit.

London, Amszterdam, Sanghaj – most kell jelentkezni az AMC-nél

Két egy európai és egy tengerentúli élelmiszeripari kiállításra kezdte el szervezni a magyar közösségi részvételt az AMC. Aki a londoni IFE-n szeretne részt venni, annak már nem sok ideje van gondolkozni, az amszterdami PLMA nemzetközi sajátmárkás kereskedelmi show-ra viszont még január 31-ig, a sanghaji SIAL Chinára pedig február 15-ig lehet jelentkezni.

Kevés a hazai alapanyag: mi lesz a magyar gyümölcslével?

Komoly gondok elé néz a hazai gyümölcslégyártás, mert rohamosan csökken a felhasználható alapanyag, derült ki a FruitVeB tanácskozásán. A klasszikus magyar gyümölcslevekhez szinte asztali minőségű termésre, zamatos fajtákra van szükség.

Ha egy üzlet beindul

Az év eleji nagy kiállítások közül a berlini Zöld Héten találták ki először tavaly, hogy a gyümölcsöző együttműködés reményében összehozzák az élelmiszeripari startupokat az iparág legfontosabb döntéshozóival. Az idén pedig már ugyanezt hirdeti a frisspiaci zöldség-gyümölcskereskedelemben utazó Fruit Logistica, illetve a dísznövényes IPM is.