Back to top

Fordulékonyabbak az új rakodók

Július 18-19-én az ausztriai Welgersdorfban és Magyarországon, Bozsokon mutatta be legújabb gépeit a CLAAS. Az 5 újdonság közül három csak augusztus 10-e után ismertethető, két gépük azonban már nyilvánosságra hozható. Az új frontkaszákat, a Disco Move 3660-ast és 3200-ast már korábban bemutattuk, most a negyedik gumikerekes rakodósorozatát, a Torion Sinust ismertetjük.

A frontkaszákról szóló korábbi cikkünk itt érhető el.

A CLAAS, a Liebherrel való együttműködés keretében további kerekes rakodó modelleket kínál az 5,6 és 9 tonnás kategóriában. A három új Torion Sinusban a kitűnő fordulékonyságot kombinálták a nagy hasznos terheléssel. Ezekkel a gépekkel akár 40 km/órás sebesség is elérhető.

Három Torion új modell

Teljesítményüket tekintve a Torion 956, 644 és 537 Sinus a kis sorozatú Torion 535 és a középső sorozat Torion 1177 modelljei között helyezkednek el. Ezzel a CLAAS összesen 10 különböző kerekes rakodó modellt kínál mezőgazdasági használatra.

Nagyobb hasznos terhelés

A három Torion Sinus modell a törzscsukló és a hátsó híd tengelycsonk-kormányzás kombinációjával tűnik ki a piactársak közül. Az egyszerű törzscsuklós kormányzással összehasonlítva a fordulékonyság jelentősen megnőtt. Mivel a maximális kormányzási szög az első és a hátsó rész között körülbelül 10 fokkal kisebb, ez megnöveli a stabilitást, és ezzel a hasznos terhelést is egy tisztán törzscsuklós kormányzású kerekes rakodó értékeihez képest.

A hátsó híd kormányzása a váz első részének és a hátsó tengelyen levő kerékagy-kormányzás mechanikus összekötésével valósul meg. Kormányzáskor a hidraulikus munkahenger automatikusan mozgatja a hátsó hidat is. Mindhárom modellbe törzscsuklót építettek be, ezáltal a gép szilárdan áll az egyenetlen talajfelszínen is, és kiegyenlíti a törzs első részének oldalirányú mozgásait. A törzscsukló-csatlakozásnál csillapítás felel a magas menetkényelemért, különösen nagy sebesség esetén. A Torion Sinus 956-nál a hátsó híd öt fokot képes billenni.

Kényelmes fülke

A fülke a nagy Torion modellek kényelmét kombinálja a legjobb kilátással. Az ajtók 180°-ban nyílnak, ebben a pozíciójukban rögzíthetők is. Széles lépcsőfokok teszik lehetővé a biztonságos és kényelmes beszállást. Még magas gépkezelőknek is elegendő helyet biztosít a fülketető.

A jobboldali A-oszlopon található színes kijelzőn – 7-colos a 956-ban, 4-colos a 644-ben és az 537-ben – a gépkezelő minden fontosabb adatot lát, például a menetfokozatot, a motorfordulatszámot, az üzemanyagszintet és a sebességet. A Torion 956-nál tolatókamera-kép is integrálható a kijelzőbe. A rakodó irányításához szükséges minden kapcsoló rendezetten, a jobb oldalon található. A keskeny kormányoszlop a műszerfaltól és a kapcsolóktól különállóan helyezkedik el, és rendkívül jó rálátást biztosít előre, a munkaeszközre.

Akár 40 km/órás végsebesség

A Torion 644 és 537 Sinus rakodókban 3,3 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltős Yanmar motor dolgozik. Ezek 54 kW/73 LE teljesítményűek, és részecskeszűrővel teljesítik a Stage V károsanyag-kibocsájtási normákat. A Torion Sinus 956 4,5 literes DPS-motorral szerelt, teljesítménye 78 kW/106 LE. A motorokat keresztbe építették be, hogy biztosítsák az optimális hozzáférést. Gombnyomásra működő, opcionális hidraulikus ventilátor-fordító felel a tiszta hűtőért, így például szalmapakolás közben ez gondoskodik a megfelelő hűtési teljesítményről.

Minden Torion Sinus modellt két szinkronizált menetfokozatú hidrosztatikus meghajtással szerelnek. Ez a meghajtás finom, fokozatmentes munkát tesz lehetővé, és egyesíti a nagy tolóerőt a mozgékonysággal és az akár 40 km/órás végsebességgel.

Még magasabbra

Az új Torion Sinus 956 és 644 opcionálisan magas emelésű gémmel is kapható. A kanál forgáspontjának magassága a Torion Sinus 956-nál eléri a 4,01 métert, a 644-esnél pedig a 3,79 métert. Minden új rakodó Z-kinematikával szerelt, ami a legmagasabb szakítóerőt és gyors kibillentési sebességet kínál. Az összes Torion modell esetén a kinematika szintén optimális a raklapvillával történő munkavégzéshez. Villás rakodásnál a fogak közel párhuzamosak maradnak a talajjal. A munkaeszköz-rögzítés szériafelszereltségként a vezetőfülkéből, hidraulikusan vezérelhető. A 644 és 537-es modellek TPZ-eszköztartója, mint a kisebb sorozat már bemutatott tagjainál, kompatibilis számos, a piacon elérhető munkaeszközzel. A Torion Sinus 956 TPV-gyorscsatlakozó kereténél a rögzítés jól védett helyen található, ami kompatibilis a nagyobb Torion modellekkel.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Az első magyar agrárhackathon

Március negyedik hétvégéjén rendezték meg az első éjjel-nappal zajló agrárinnovációs ötletversenyt Gazdálkodj okosan! NAK Agrotech Hackathon címmel. A rendezvény ideje alatt egyetemisták dolgoztak agrárszakértőkkel azon, hogy a legjobb, legújabb megoldások helyet találjanak maguknak az ágazatban, lehetővé téve agrárgazdaságunk fejlődését.

TOP10: szántóföldi gépek

A német gazdák nemcsak az időjárás előrejelzésére szolgáló meteorológiai barométert figyelik, hanem a DLG (Német Mezőgazdasági Társaság) tagjai körében végzett közvélemény-kutatást is.

Az okos nő a precíziós gazdálkodást választja

Nagyszerűen működteti az általa vezetett gazdaságot egy négy gyerekes lengyel asszony, aki kimagasló eredményeket ért el a krumpli termesztésben a precíziós technológiának köszönhetően.

Gépmenedzser lesz a traktorosból?

Nem csupán gépek, hanem gépek rendszerei kommunikálnak egymással a legközelebbi jövőben a mezőgazdaságban – hangzott el a Claas szakmai konferenciáján. A végeredmény együtt dolgozó mezőgazdasági gépek csoportja, amelyben már nem traktoros irányítja a folyamatot, hanem „gépmenedzser”.

Jó évet zárt a CNH Industrial

A CNH Industrial 2018-ban 29,706 milliárd dollár árbevételt ért el, amely meghaladja az előző évit. A cégcsoport nettó nyeresége 1,1 milliárd dollárt tett ki, és a részvényeik árfolyama is nőtt.

Tavaly 175 milliárd forintot költöttek mezőgépekre

A magyar mezőgéppiac a 2017. évi fellendülés után 2018-ban is dinamikusan növekedett és ezzel rekordforgalmat ért el – közölte az AKI.

EASY on board alkalmazás most Tasc Controller basic-kel

A CLAAS EASY on Board alkalmazásával a gép vezérlése iPad segítségével, ISOBUS-kapcsolaton keresztül lehetséges. Mostantól az adatok dokumentációjához az ISOBUS Task Controller basic (TC BAS) funkció is elérhető az applikációban. A 365FarmNet-tel ráadásul kényelmesen, online is hozzá lehet férni a megbízás-menedzsmenthez és a dokumentációhoz.

Nagyobb komfort késélezés közben

2019-ben a CLAAS az AQUA NON STOP COMFORT automatikus késélezőt LED-es belső megvilágítással és a köszörülőkamrában belső öblítéssel látta el. A bálázó- és felszedőkocsi-kések köszörülése ezzel most még kényelmesebb lett.

Új megoldások a húsmarhatartásban

A húsmarhatartás természetközeli, extenzív állattenyésztési ágazat, ezért eddig viszonylag kisebb igény volt a költséges, az intenzív termelésű ágazatokba már korábban megjelent újszerű, digitális technológiák alkalmazására.

Elszabadult bálák, tehetetlen autós

A rosszul rögzített szalmabálák komoly baleseti kockázatot jelentenek, az imbolygó pótkocsi, a billegő rakomány mégis napi látvány az utakon és távolról sem csak Magyarországon.