Back to top

Fordulékonyabbak az új rakodók

Július 18-19-én az ausztriai Welgersdorfban és Magyarországon, Bozsokon mutatta be legújabb gépeit a CLAAS. Az 5 újdonság közül három csak augusztus 10-e után ismertethető, két gépük azonban már nyilvánosságra hozható. Az új frontkaszákat, a Disco Move 3660-ast és 3200-ast már korábban bemutattuk, most a negyedik gumikerekes rakodósorozatát, a Torion Sinust ismertetjük.

A frontkaszákról szóló korábbi cikkünk itt érhető el.

A CLAAS, a Liebherrel való együttműködés keretében további kerekes rakodó modelleket kínál az 5,6 és 9 tonnás kategóriában. A három új Torion Sinusban a kitűnő fordulékonyságot kombinálták a nagy hasznos terheléssel. Ezekkel a gépekkel akár 40 km/órás sebesség is elérhető.

Három Torion új modell

Teljesítményüket tekintve a Torion 956, 644 és 537 Sinus a kis sorozatú Torion 535 és a középső sorozat Torion 1177 modelljei között helyezkednek el. Ezzel a CLAAS összesen 10 különböző kerekes rakodó modellt kínál mezőgazdasági használatra.

Nagyobb hasznos terhelés

A három Torion Sinus modell a törzscsukló és a hátsó híd tengelycsonk-kormányzás kombinációjával tűnik ki a piactársak közül. Az egyszerű törzscsuklós kormányzással összehasonlítva a fordulékonyság jelentősen megnőtt. Mivel a maximális kormányzási szög az első és a hátsó rész között körülbelül 10 fokkal kisebb, ez megnöveli a stabilitást, és ezzel a hasznos terhelést is egy tisztán törzscsuklós kormányzású kerekes rakodó értékeihez képest.

A hátsó híd kormányzása a váz első részének és a hátsó tengelyen levő kerékagy-kormányzás mechanikus összekötésével valósul meg. Kormányzáskor a hidraulikus munkahenger automatikusan mozgatja a hátsó hidat is. Mindhárom modellbe törzscsuklót építettek be, ezáltal a gép szilárdan áll az egyenetlen talajfelszínen is, és kiegyenlíti a törzs első részének oldalirányú mozgásait. A törzscsukló-csatlakozásnál csillapítás felel a magas menetkényelemért, különösen nagy sebesség esetén. A Torion Sinus 956-nál a hátsó híd öt fokot képes billenni.

Kényelmes fülke

A fülke a nagy Torion modellek kényelmét kombinálja a legjobb kilátással. Az ajtók 180°-ban nyílnak, ebben a pozíciójukban rögzíthetők is. Széles lépcsőfokok teszik lehetővé a biztonságos és kényelmes beszállást. Még magas gépkezelőknek is elegendő helyet biztosít a fülketető.

A jobboldali A-oszlopon található színes kijelzőn – 7-colos a 956-ban, 4-colos a 644-ben és az 537-ben – a gépkezelő minden fontosabb adatot lát, például a menetfokozatot, a motorfordulatszámot, az üzemanyagszintet és a sebességet. A Torion 956-nál tolatókamera-kép is integrálható a kijelzőbe. A rakodó irányításához szükséges minden kapcsoló rendezetten, a jobb oldalon található. A keskeny kormányoszlop a műszerfaltól és a kapcsolóktól különállóan helyezkedik el, és rendkívül jó rálátást biztosít előre, a munkaeszközre.

Akár 40 km/órás végsebesség

A Torion 644 és 537 Sinus rakodókban 3,3 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltős Yanmar motor dolgozik. Ezek 54 kW/73 LE teljesítményűek, és részecskeszűrővel teljesítik a Stage V károsanyag-kibocsájtási normákat. A Torion Sinus 956 4,5 literes DPS-motorral szerelt, teljesítménye 78 kW/106 LE. A motorokat keresztbe építették be, hogy biztosítsák az optimális hozzáférést. Gombnyomásra működő, opcionális hidraulikus ventilátor-fordító felel a tiszta hűtőért, így például szalmapakolás közben ez gondoskodik a megfelelő hűtési teljesítményről.

Minden Torion Sinus modellt két szinkronizált menetfokozatú hidrosztatikus meghajtással szerelnek. Ez a meghajtás finom, fokozatmentes munkát tesz lehetővé, és egyesíti a nagy tolóerőt a mozgékonysággal és az akár 40 km/órás végsebességgel.

Még magasabbra

Az új Torion Sinus 956 és 644 opcionálisan magas emelésű gémmel is kapható. A kanál forgáspontjának magassága a Torion Sinus 956-nál eléri a 4,01 métert, a 644-esnél pedig a 3,79 métert. Minden új rakodó Z-kinematikával szerelt, ami a legmagasabb szakítóerőt és gyors kibillentési sebességet kínál. Az összes Torion modell esetén a kinematika szintén optimális a raklapvillával történő munkavégzéshez. Villás rakodásnál a fogak közel párhuzamosak maradnak a talajjal. A munkaeszköz-rögzítés szériafelszereltségként a vezetőfülkéből, hidraulikusan vezérelhető. A 644 és 537-es modellek TPZ-eszköztartója, mint a kisebb sorozat már bemutatott tagjainál, kompatibilis számos, a piacon elérhető munkaeszközzel. A Torion Sinus 956 TPV-gyorscsatlakozó kereténél a rögzítés jól védett helyen található, ami kompatibilis a nagyobb Torion modellekkel.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Új ORBIS-generáció

A CLAAS nemcsak a betakarítógépeket, hanem azok adaptereit is folyamatosan fejleszti, hiszen minden a gép elején kezdődik. Ezekre a fejlesztésekre példa a CLAAS legújabb, 6 és 7,5 méteres munkaszélességű ORBIS kukoricaadapter-családja.

Az Év Magyar Vállalata 2018-ban az AXIÁL Kft.

Október 11-én rendezték meg a FIGYELŐ TOP200 Gálát Budapesten a Várkert Bazárban. Az AXIÁL Kft. az Év Magyar Vállalata díjat nyerte meg.

Édesipari összefogás a szakképzett utánpótlásért

Három édesipari cég összefogásával, valamint a helyi önkormányzat támogatásával többféle duális képzés indul a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szerencsen – jelentették be a városban megrendezett sajtótájékoztatón, csütörtökön.

Napraforgó-termesztésünk válaszúton

Egy-egy szántóföldi növényfaj termésátlaga akkor növekedett jelentősen, amikor termesztéstechnológiája elemeinek komplex fejlesztése megvalósult. Hazánkban a napraforgó termésátlagának változása, növekedése az elmúlt évtizedekben nem volt folyamatos.

Vessünk direktbe!

Még gyakorlott francia gazdák is azt vallják, hogy a forgatás nélküli talajművelés minden évben egy-egy újabb kísérlet. Egészen más hozzáállást igényel egy csapadékosabb, mint egy szárazabb évjáratban. Az Agri Szerviz Kft. szervezésében Somogyfajszon, Berend Ferenc birtokán mutatták be a francia Sky MaxiDrill mulcs vetőgépet.

Figyeljünk egymásra! A sárfelhordás balesetet okozhat

A megyei rendőrkapitányságok kérésére a NAK felhívja a gazdálkodók figyelmét a KRESZ-ből adódó kötelezettségükre, illetve a közútra történő sárfelhordás közlekedésbiztonsági veszélyeire.

Kézre "gépesített" szüreti technológiák

A szőlőszüret technikai fejlesztése a kézi szüret műveleteinek könnyítésére és teljesítményének növelésére irányul, és mind korszerűbb szüretelőgépeket eredményez. Cikkünkben a kézi szedést könnyítő berendezéseket és a szőlőkombájn leválasztószerkezetét ismertetjük.

Hiába röpködnek a drónok, az ekére mindig szükség lesz

Összesen 19 fiatal mérte össze tudását pénteken a 9. Középiskolás Szántóversenyen: két kategóriában – ágyeke és váltva forgató eke – gyűjtötték a pontokat. A zsűri szerint erős volt a mezőny, s lelkesedésből sem volt hiány: diáktársak szurkoltak az agráros tanulóknak.

EuroSkills 2018 – három a magyar igazság

28 ország, 37 szakma 525 fiatal versenyzője és 500 szakértője versenyzett a múlt héten Budapesten, amire százezer látogató volt kíváncsi. A fantasztikus hangulatú díjátadó ünnepségre szeptember 29-én este a Papp László Budapest Sportarénában került sor. 27 szakmában indultak magyar versenyzők; 3 arany-, 3 ezüst- és 3 bronzérmet vihettek haza.

Az ipari alma szürete

Az ipari feldolgozásra szánt alma betakarítása gépesített, műveletei a leválasztás (rázás), gyűjtés vagy talajról fölszedés, tisztítás, szállítójárműre rakás. A gyümölcs leválasztása szakaszos rázással történik, bár újabban folyamatos rázógéppel is próbálkoznak.