A vállalatcsoporthoz tartozó Lidl diszkontáruház például 2025-re 20 százalékkal kívánja csökkenteni a műanyaghasználatot üzleteiben, míg sajátmárkás termékeinek csomagolásához teljes egészében újrahasznosítható anyagot használ. A Lidl és a Kaufland üzletek saját üdítőital-, pékáru-, csokoládé- és jégkrém-gyáraiban már ennek megfelelően csomagolnak. A célok elérése érdekében a feladatok oroszlánrésze a Green Cycle szolgáltató részlegre hárul, amit a vállaltcsoport még 2009-ben hozott létre az áruházláncokban felhalmozódó göngyöleg begyűjtésére és újrahasznosítására.
A Schwarz Group a legnagyobb európai élelmiszeráruház-lánc tulajdonosa. Európa 27 országában és az USA-ban is működtet kiskereskedelmi egységeket. Gerd Chrzanowski, a Schwarz Zentrale Dienste vezérigazgatója elmondta:
A Lidl például azzal, hogy előre csomagolt kenyereihez vékonyabb zacskókat használ, 25 százalékkal csökkentette a műanyag-felhasználást. Versenytársai, a Penny és a Netto a csomagolás helyett friss zöldségeken és gyümölcsökön lézergravírozással tüntetik föl a legfontosabb és kötelező információkat. Ugyanakkor az Aldi környezetvédelmi jelentése szerint bár 2016-ban egy év alatt 390 tonnával csökkent a műagyag csomagolóanyagok használata Németországban, a papír- és kartonhulladék mennyisége 3843 tonnával nőtt.