0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Az ázsiai gyümölcskereskedelem legjobbjai

Hong Kongban kiosztották az Asia Fruit Awards díjakat a földrész legjobban teljesítő frisspiaci szereplőinek. Az ünnepélyes díjátadásra az Asia Fruit Logistica keretében került sor. Négy kategóriában értékelik a vállalkozásokat: a legjobb marketingkampány, az év importőre, az év kereskedője, és az idén díjazták először azt, aki a legnagyobb hatást tette a frisspiaci ágazat fejlődésére Ázsiában.

Marketingben az idén a Chilei Gyümölcsexportőrök Szövetsége és a szervezet cseresznye munkacsoportja vitte végig a legjobb kampányt Kínában.

Az ötmillió dollár értékű kampányban Kína 63 városában hívták föl a figyelmet a cseresznyére: ez a gyümölcs bármikor és bármilyen eseményen fogyasztható és egészséges. Számos csatornán keresztül sok kereskedőt és fogyasztót sikerült elérni, aminek következtében rekordmennyiségű chilei cseresznyét adtak el Kínában. A marketingakció finanszírozásába minden érdekeltet sikerült bevonni, azaz termesztők, csomagolóházak és kereskedők egyaránt kivették a részüket az anyagi terhekből. A kampánnyal az előző évi marketinget folytatták, kiterjesztve több kínai városra. A szövetség vezetője hangsúlyozta a díj átvételekor, hogy nemcsak egy gyümölcs, hanem az országuk ismertsége is nőtt Ázsiában a marketingkampány jóvoltából.

Az Év importőre díjat az indiai IG International cégnek ítélték.

A vállalkozás 1999-ben indult és mára India legnagyobb frissáru-importőre lett, 20 országból több mint ötven gyümölcs- és zöldségfélét juttatnak el az indiai vásárlókhoz. Az IG komolyan fejlesztette a hűtőláncát, amivel növelte a friss áruk forgalmát, és országos raktár- és szállítmányozási hálózatot alakított ki. Ezzel nemcsak a hazai fogyasztók jutnak jobb minőségű áruhoz, hanem az exportőrök is biztosabban adnak fel nagyobb szállítmányokat Indiába.

Az IG ezen kívül többféle mérsékelt övi gyümölccsel ismertette meg a lakosságot. India gyümölcsimportjában az alma dominált, amiből különféle prémium márkákat vásárolt az IG, és fölfuttatta a körte, a kivi, a citrusfélék, és nemrégiben a bogyósok és az avokádó forgalmát.

A legjobb kereskedőcég az idén az 1998-ban alapított indonéziai Ranch Market lett.

A 35 tagú szupermarketlánc a tehetősebb fogyasztókat célozza meg magas minőségű import és hazai áruval. A cég eredményesen fejlesztette a frisspiacot Indonéziában, a megcélzott fogyasztók, vagyis a növekvő középosztály tagjai jól fogadták a termékeket. Ezzel másokat is maguk után húznak a piacon, vont mérleget a tevékenységükről a bírálóbizottság.

A legnagyobb hatású tevékenység elismerését az idén vezették be, az Asiafruit Congress 20. születésnapján. Azt a személyt, céget vagy intézményt díjazzák vele, aki/ami nagyban elősegítette Ázsia frissgyümölcs ágazatának fejlődését. Az elismerést Dalton Thomas, a washiongtoni Oneonta Starr Ranch nemrég nyugalomba vonult vezetője vehette át.

Dalton Thomas 54 éven át dolgozott a gyümölcskereskedelemben, az első ázsiai exportőrök egyike volt. Ő indította útjára 1972-ben az első washingtoni almaszállítmányt Tajvanra, és megnyitotta a kaput Indonézia felé is. A szakember azonban a legnagyobb teljesítménynek a barátságkötést nevezte ázsiai üzletfeleivel.

Forrás: asiafruitlogistica.com/magyarmezogazdasag.hu