Back to top

LM rakodó széria, a különleges

Az elmúlt 20 évben bebizonyosodott, hogy a New Holland teleszkópos rakodóiban ötvöződnek mindazon kulcsjellemzők, amit a mezőgazdasági felhasználás során a legkülönfélébb anyagok mozgatásra felhasznált géptől is joggal elvárnak, vagyis a teljesítmény, a komfortos és kezelőbarát felhasználhatóság, a gazdaságos üzemeltethetőség, illetve a megbízhatóság.

FOLYAMATOS FEJLESZTÉSEK – KIMAGASLÓ MINŐSÉG

Az utóbbi néhány évben a fejlesztések egyik fő irányát a gémszerkezet és az alváz megerősítése jelentette. A gépkezelői kényelem és a könnyed kezelhetőség érdekében a gépek egy megújult kabint is kaptak. Emellett a legszigorúbb követelményeknek is megfelelő modern erőforrást építettek be és az erőátviteli rendszer hatékonysági fokán is sokat növeltek a fejlesztőmérnökök.

Az összes új Standard és Elite rakodók teljesen újratervezett, U formájú dupla profilú, gépi hegesztett gémmel készül, 10 és 12 mm-es anyagvastagsággal. Mindez soha nem látott szilárdságot és tartósságot kölcsönöz a teleszkópos rakodó egyik legfontosabb részegységének. A H alakú alváz masszív és rendkívül ellenálló a torziós erőhatások ellen, a legnagyobb igénybevételt jelentő munkálatok elvégzésére tervezték, hiszen 25 mm vastag nagy szilárdságú acélból robothegesztéssel készül. Az alváz tömege lehetővé teszi a gém megfelelő stabilitását és ellensúlyként szolgál a nagy terhek mozgatásakor. A New Holland mérnökei 40/60 arányban tervezték meg az alváz súlyelosztását, így nincs szükség plusz ellensúlyozásra. A gép kialakítása terhelés alatt kimagasló stabilitást és úttartást biztosít. A pótsúlyok tömegének az alvázba építésével még nagyobb általános szerkezeti merevséget sikerült elérni.

A New Holland tisztában van vele, hogy ha egy teleszkópos rakodó meghibásodik, az ebből adódó állásidő adott esetben előidézheti azt is, hogy az állatállomány ellátása akadozik, a gabona vagy a bálák betárolása pedig nem ideális időpontban történik. Éppen ezért kimagaslóan magas összeget fordít a kutatásra és a fejlesztésre; mindent megtesz annak érdekében is, hogy a napi karbantartási műveletek minél egyszerűbben elvégezhetőek legyenek.

KOMPAKT MÉRETEK ÉS SOKOLDALÚSÁG

A 75 lóerős LM5.25 kompakt modell mindössze 1,8 méter széles és 1,98 méter magas, miközben fordulási sugara kisebb, mint 3,4 méter. A rakodócsaládban kapható többi géphez viszonyított kompakt méretetek lehetővé teszik a legszűkebb helyeken való felhasználást. Kis magasságából adódóan a munkavégzés nem jelent gondot az állattartó telepekre jellemző alacsony belmagasságú épületekben sem. A LM5.25 méretei azonban nem eredményeznek korlátozott kapacitást, hiszen maximum 2500 kg tömegű teher mozgatására képes, maximális emelőmagassága pedig 5,78 méter.

KIVÁLÓAN VIZSGÁZÓ STANDARD RAKODÓMODELLEK

A New Holland mindent kielégítő modellpalettát kínál az LM szériával. Az LM6.32, LM7.35, illetve LM9.35 standard modellek NEF fejlesztésű 4,5 literes Tier4-es erőforrásokkal szerelve, maximális 133 lóerős teljesítményűek, valamint 4 előremeneti és 3 hátrameneti fokozattal biztosító Powershift váltóval rendelkeznek. Az irányváltás a kormányoszlopra szerelt kar segítségével történik. A magas szintű alapfelszereltség része a percenkénti 120 liter teljesítményű hidraulikaszivattyú, a három módban működtethető kormányzás rásegítő rendszer, valamint az első tengely korlátozott csúszású differenciálművel (limited slip), ugyanez a rendszer a hátsó tengelyre opcióként kérhető. A maximális közúti utazósebesség 40 km/h. A különböző felhasználásra tervezett gépek alkalmasak bármilyen általános anyagkezelésre, bálakazlak építésére, raklapos árukkal történő munkavégzésre egyaránt. A gépek felhasználási köre tovább bővíthető amennyiben pótkocsi-vonófejjel és hidraulikus vagy pneumatikus pótkocsifékkel szereljük fel őket.

CSÚCSTECHNOLÓGIÁS ELITE KIVITEL

Két modell áll rendelkezésre a sorozat Elite elnevezéssel ellátott gépeiből. Az LM6.35 Elite és az LM7.42 Elite maximális 146 lóerő teljesítmény leadására képes, valamint 6 előremeneti és 3 hátrameneti fokozattal biztosító Powershift váltóval szerelt. Az előre és hátramenet közötti váltás a fő irányítókaron kapcsolható, automata váltófunkciókkal a 4., 5. és 6. sebességfokozatban. Az axiáldugattyús, 140 liter/perces olajáramlási teljesítményű hidraulikarendszer a kartámaszra épített karral működtethető. Az rendkívül precíz, erőalapú (proporcionális) vezérlés a gyors reagálással párosítva teszi az Elite modelleket a tökéletes választássá a legmagasabb igényeket támasztó felhasználóknak.

SOKOLDALÚ MINDENES GÉPEK

A kedvező motorteljesítmény és tömegeloszlás könnyeddé teszi a legnagyobb motorerőt igénylő munkálatok teljesítését, beleértve a nehéz trágya vagy a silótakarmány kezelését. A korlátozott csúszású differenciálmű mind az első, mind a hátsó tengelyre alapfelszereltségként jár. Az automata sebességváltóval ezek a modellek tökéletes megoldást jelentenek a közúti szállításkor is. A vontatókapacitás pótkocsi légfékkel szerelten 20 tonna, több mint 40 km/h végsebességgel. Az imént említett prémium technológiai jellemzők teszik az Elite modelleket a legkézenfekvőbb választássá a legnagyobb követelményekkel rendelkező gépkezelők számára is.

TIER4B ÚJDONSÁGOK

Az idei év elejétől kapható, megújult Tier4B modellek esetében újdonságnak számít, hogy a Standard modellekre is kérhető opcióban az erősebb terhelésérzékelős hidraulikaszivattyú (140 liter/perc), illetve az opciós listában szerepelnek immár a LED munkalámpák is. A közúti lámpák új kialakításának köszönhetően a gépek külseje is letisztultabb lett.

Kitűnik, hogy a New Holland LM rakodó sokoldalúan használhatóak a mezőgazdaság minden területén. Így tehát az új szériás LM rakodó amellett, hogy megőrizte elődök összes pozitív tulajdonságát mindenben tovább tudott fejlődni, hogy még inkább megállja helyét a nehéz mezőgazdasági munkák során. (x)

Forrás: 
AGROTEC Magyarország Kft.

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Beindulhatnak a dunai fuvarok

A Duna vízszintjének emelkedésével megugrott a kereslet a folyami áruszállítás iránt, ennek következtében magasak az árak is. Ám a szakma jó pozíciója ingatag: folyik a folyami fuvarozók piacvesztése – minderről Bencsik Attila, az MBFSZ elnöke nyilatkozott a Világgazdaságnak.

A legjobb újítások az almatermesztésben

Az idén osztottak először innovációs díjat az Interpoma 2018 kiállításon, a kétévente Bolzanóban megrendezett, kizárólag almára specializálódott rendezvényen. A nemzetközi zsűri a kiállítási standokon is megtekintette a versenyre nevezett 25 eszközt, mielőtt kiadta volna az elismeréseket.

Nagy gépek kicsiben - nem csak gyerekeknek

A holland Martin Limpens nagyméretű betakarítógépek és traktorok élethű működőképes modelljeit készíti el 1:32/1:4/1:5-ös méretekben, távirányítható kivitelben.

Szívvel, lélekkel a 2019-es AgrárgépShow kiállításon is

A hazai agrárszakma csúcsrendezvénye 2019-ben sem marad el! Az egyik legnagyobb kiállító, az AXIÁL Kft. január 23. és 26. között újfent a Budapesti Hungexpo Vásárközpont 5000 négyzetméteres D pavilonjában várja meglévő és leendő partnereit.

Precíziós gazdálkodási szakirányú továbbképzés indul

2019. februárjában újraindul a precíziós gazdálkodási szakirányú továbbképzés Székesfehérváron, az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézetében.

Futurisztikus traktor már létező technológiákból összerakva

Futurisztikus MTZ modellt mutattak be a BelarusCrossway elnevezésű fehérorosz gazdasági fórumon november végén Minszkben. Az új MTZ modell érdekes koncepciójának kigondolója Alexander Nasyr, a Minszk Traktorgyár fiatal formatervezője.

Hogy került gumi a traktorra?

1928-ban a Continental elsőként vezette be az európai piacra a traktorok számára készült sürített levegős gumiabroncsot. A kilencven év során végrehajtott fejlesztések biztosították a Continental nemzetközi sikerét a gumiabroncs ágazatban. Az elkövetkező években a vállalat azt tervezi, hogy bővíti a kínálatot erre a szegmensre.

Új megjelenésű török ​​traktorok törnek be az uniós piacra

Törökország a közelmúltban komoly traktorgyártóként jelent meg Nyugat-Európa térképén. A Hattat, a Tumosan és az Armatrac, mellett, egy új gyártó, a Basak Traktor is beszállt az EU -s piacra.

Piaci előny a digitalizálás

Ma már nem sci-fi a precíziós mezőgazdaság, amelynek közvetlen gazdálkodási, piaci előnyei vannak – hangzott el egy gödöllői szakmai konferencián. A technológiához kapcsolódó tudás átadásában azonban még bőven van tennivaló.

Üzleti Etikai Díjat kapott az Axiál

Immár 91 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. Az alapítók tizenkilencedik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép- és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális cégeknek. A nagyvállalatok között a bajai AXIÁL Kft.-t díjazták.