Back to top

Mesélő boroscímkék Bolykiéktól

Az egri Bolyki Pincészet idén váltott címkecsaládot, ami folytatása az eddigi könnyed, humoros palackdizájnnak. Az illusztrátor által kézzel rajzolt mesevilág megálmodója most is Ipacs Géza volt, mi pedig elmerülhetünk a színes fantáziabirodalomban, ami borász és grafikus együttműködéséből jött létre.

Bolyki János borait ismerjük egyrészt ízükről, másrészt pedig magukról a címkékről. Ki ne kért volna már Indián nyárt vagy Hazug mókust, a Pocok a szántásbant meg már ragozni sem könnyű, pláne két-három pohár után.

Bolyki János
A kezdetektől Ipacs Géza grafikussal együtt dolgoztak ezeken – az akkori piaci viszonyok között merésznek számító – címkéken, de a borfogyasztók hamar megkedvelték az izgalmas vizuális világot, a figurákat és a történeteket, amik most mind kicsit átformálva ugyan, de tovább folytatódnak.
„Népszerűek voltak az eddigi címkéink is, azonban úgy éreztük, szükség van a váltásra, hiszen nemrég átalakult a portfóliónk. Az egri bikavért középpontba állító új kínálat egységes címkevilágot kívánt meg, aminek a tervezését ismét Gézára bíztam. A munkakapcsolat mellett hosszú évek óta barátok is vagyunk, ő tudja a legjobban, hogy grafikai szempontból mi illik hozzánk” – indokolja Bolyki János a változást.


Az Ipacs Géza által tervezett új címkék vizuális keretét maga a Bolyki Pincészet, az emblematikus kőfejtő adja, ami mindegyiken megtalálható, hiszen ott történnek az igazán fontos dolgok. Mint egy színházi előadás díszlete, amiben zajlanak az események, pont úgy, ahogy a pincészet is nyüzsög az itt dolgozóktól, a látogatóktól, az itt házasodóktól, a fesztiválok és koncertek jókedvű közönségétől.
Az inspirációt a korábbi címkék adták, ezeknek az eredeti motívumaihoz nyúltak vissza, látható rajtuk a mókus, a nyúl, a zebra és a többiek.

Különlegessége ugyanakkor, hogy a mostani digitális korban ritkának számító grafikák összes elemét kézzel rajzolta egy illusztrátor.

Megmaradt a hátcímkék narratív stílusa, amihez koherensen illeszkedik a képi világ, a történeteket alátámasztják a rajzok, és fordítva. És megmaradt az eddigi játékosság is, a könnyed, vicces, mesés elemek, amik viszont grafikailag sokkal szofisztikáltabbak lettek, és az eddig lazábban egymáshoz kötődő címkék most zártabb egységet alkotnak. Mindegyik bornak megvan a saját története, mégis egy egész sztorit mesélnek el együtt.

A sorvezető az Ördöngős Nyúl, ő kalauzol végig a pincészeten, mutatja be a borokat, történeteket mesél, és véleménye van mindenről, ami Bolykiéknál történik.

„Egy számomra fontos címkevilág újult meg, mely ugyan megtartotta a fő motívumokat, de stílusa egységesebb és mesésebb lett. Új funkciót is kapott: minden címke egy-egy Bolyki-féle történetet, szöveget illusztrál, mely történetek egybefűzve meg is jelennek egy új kiadványban. A váltás azért is indokolt volt, mivel Bolyki Jani lassan már négygyermekes apa lesz, és így gyerekeinek saját történeteket mondhat az Ördöngős Nyúlról és barátairól” – meséli a tervező Ipacs Géza az új címkék sztoriját.

Az új évjáratokkal együtt fokozatosan cserélik le az összes címkét, jövő év végén már csak ezekkel találkozhatnak a vásárlók.

Forrás: 
wineglass communication

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Mindig úttörő volt a Varga Pincészet

Nem hiányzott a vállalkozó szellem Varga Péter családjából, derült ki az egyik legnagyobb hazai borászat, a Varga Pincészet 25 évét bemutató sajtótájékoztatón. A cégtulajdonos az első hazai magánvállalkozók között volt, és már gyakorlottként vásárolta meg a Badacsonyi Állami Gazdaság pincészetét, hogy negyedszázad alatta legnagyobb hazai borászattá fejlessze.

A magyar bor a külföldi turisták kedvence

Legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy 850 palack bor fogy el egyetlen nap alatt a budapesti repülőtér duty-free üzleteiben. Késői szüretelésű tokaji édes fehérborból fogy a legtöbb a Liszt Ferenc Repülőtér duty-free üzleteiben, mert ez legnépszerűbb bor a magyar fővárost repülőgépen elhagyó utazók körében.

Határtalan Kárpát-medencei borünnep

Idén 2. alkalommal kerül megrendezésre a BORmedence Kárpát-medencei borünnep.

Nem úszta meg Tokaj-hegyaljai borvidéken a Nébih ellenőrzést

Négynapos ellenőrzés-sorozatot tartott Nébih a Tokaj-hegyaljai borvidéken. A szakemberek az ellenőrzés során két esetben tapasztaltak olyan súlyos adminisztratív hiányosságokat, amelyek miatt az érintett egységek működését felfüggesztették.

Jó évjáratra számítanak a szekszárdi borvidéken

A tavalyihoz hasonló, kiemelkedő évjáratra számítanak a szekszárdi borvidéken, ahol a végéhez közeledik a szüret. A 2400 hektáros területen egyes pincéknél már csak kevés kékfrankos, merlot és cabernet-fajták, a válogatás- és prémiumborok alapanyagai vannak a tőkéken - mondta Bősz Adrián, a borvidék elnöke szerdán az MTI-nek.

Az olasz borok idén is letarolják a világot

A tavalyi évhez képest 2018-ban várhatóan 15 százalékkal több bor készül Olaszországban. Összesen 49 millió hektoliter borral Olaszország megőrzi vezető szerepét a világ borpiacán.

Olcsóbb borok engedmények nélkül

A borfogyasztás a Borháló filozófiája szerint nem luxus, hanem olyan mértékletes mindennapi élvezet, amiben mindenki megleli saját útját és örömét. Az ötödik születésnapját ünneplő Borháló, Magyarország legnagyobb borszaküzlet-hálózata. Kínálatát folyamatosan bővítve a vállalkozás immár fél évtizede ajánl minőségi borokat kedvező árakon.

Kiemelt támogatások a borágazat további fejlesztése érdekében

Az ágazat jövője szempontjából a szőlőültetvények telepítését a Kormány stratégiai fontosságúnak tartja, ugyanis magas minőségi bor csak magas minőségű szőlőből készíthető – mondta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár, a térség országgyűlési képviselője a nemesnádudvari Újbor ünnepén.

Nőtt a borfogyasztás a nyári fesztiválokon

Jelentős sikert könyvelhet el a Mátrai borvidéket képviselő Dubicz Borászat és Szőlőbirtok: Sziget fesztiválok borfogyasztása 20 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest, amely a fogyasztási trendek változása mellett a szállított borok minőségének is betudható.

Egészséges táplálkozás és trendi agrárium

Nagy volt az érdeklődés a Kaposvári Állattenyésztési Napokon megrendezett első Élelmiszer és Marketing Nemzetközi Konferencián. A plenáris üléseken az élelmiszeripar marketing innovációs lehetőségeiről tanácskoztak.