Back to top

Olcsóbb borok engedmények nélkül

A borfogyasztás a Borháló filozófiája szerint nem luxus, hanem olyan mértékletes mindennapi élvezet, amiben mindenki megleli saját útját és örömét. Az ötödik születésnapját ünneplő Borháló, Magyarország legnagyobb borszaküzlet-hálózata. Kínálatát folyamatosan bővítve a vállalkozás immár fél évtizede ajánl minőségi borokat kedvező árakon.

Ötéves a cég, de a Borháló története voltaképpen tíz éve kezdődött, amikor egy középiskolai magyartanár elhatározta, saját szakállára borszaküzletet nyit szentendrei családi házának pincéjében. Kathona Krisztián addigra már háromgyerekes apa volt, így – amellett hogy az olvasáson és a zenén kívül harmadik szenvedélyének, a jó boroknak is hódolni szeretett volna – titkon egy kis keresetkiegészítésben is reménykedett.

Kathona Krisztián: A boroknak, amiket a vevőknek kínálunk, valamilyen módon karakteresnek kell lenniük.

Az öt esztendeje alakult Borháló Borkereskedés jelenleg ötvenezernél is több visszatérő vásárlót szolgál ki ötven szakboltból álló országos hálózatában. A Borháló fennállása alatt ötezer borkóstolót rendezett a szaküzletekben országszerte, ezeken az eseményeken Kathona Krisztián és kollégái folyamatosan „tanítják a bort”. A tudásátadás szervezettebb formája a most induló „Bortanoda” sorozat, ahol a jelentkezők élménytanulás keretében szőlész-borász szakmérnök vezetésével ismerkedhetnek szisztematikusan a borkészítés folyamatával.

„A franchise megalapításával fél évtizede az volt a célunk, hogy olyan országos szaküzlethálózatot hozzunk létre, amelyben mindenki megtalálja a saját alkatának, hangulatának megfelelő borokat, legyen szó hétköznapokról vagy ünnepi alkalmakról” – mondja a vállalkozás alapító tulajdonosa, Kathona Krisztián.  „Aki hozzánk betér, nem kell bortudornak lennie. Kollégáim a boltokban laikus kérdésekre is készséggel válaszolnak; a visszatérő fogyasztók, a borkóstolóinkon részt vevő törzsvásárlók véleményére mindig odafigyelünk. A szaküzletekben, a kóstolókon, a nemrég beindított Bortanodában a vásárlók egyszerre szereznek élményeket és kapnak használható ismereteket a borról.”

A vállalkozásnak nem kis szerepe volt abban, hogy ma már nemcsak a vevők és a kereskedő partnerek, de a céggel együttműködő borászok is kicsit másként gondolkodnak a borfogyasztásról. „Ehhez rendszeres visszajelzésekre van szükség a vevőktől, hogy borász barátainktól olyan borokat kérhessünk, amik a vásárlók körében a legnépszerűbbek. Így áll össze borválasztékuk, ami jelenleg mintegy ötszáz minőségi tételt számlál.

Az üzleteik kínálatában a vásárlók szinte mindig találkozhatnak saját felfedezésekkel. Ötéves története során a Borháló olyan borászatok nevét tette széles körben ismertté, mint a mátrai Kiss Attila vagy a balatonboglári Várszegi Viktor pincészete. Csemegének számítanak azok a limitált tételek is, amelyek kevésbé ismert vagy éppen neves borászatoktól – Homola Pincészet, Istvándy Jenő Pincészete, Szőke Mátyás, Nagy&Nagy Borászat  – származnak, és kizárólag a hálózat boltjaiban kerülnek forgalomba. Ezeket a különlegességeket a törzsvásárlók rendszerint pillanatok alatt elkapkodják.

Mindig vannak új felfedezettek

A kölcsönös bizalmat jelzi, hogy a Borháló alapító tulajdonosa egy ideje a borkészítésben is részt vesz jeles borászok oldalán. A közös alkotások nagyon kedvező fogadtatásra találtak a vásárlók körében – ilyen például Szőke Mátyás mátrai Legendáriuma, az Opus Cuvée a villányi Günzer Tamástól, a szekszárdi vörösborokból házasított Prelude a Mészáros Pincészettől, Borbély Tamás badacsonyi kéknyelű-olaszrizling házasítása, a Tündérfi, Polgár Zoltántól a Serum Veritas vagy legutóbb Bock József Bel Canto Cuvée-je.

Az üzlethálózat kínálatában a legtöbb tétel nemcsak hagyományos 0,75 literes palackban, hanem valamilyen alternatív kiszerelésben is kapható. Egy nagy potenciállal rendelkező, testes vörösborhoz persze üvegpalack dukál, de itt is akad jobb vétel: másfél literes magnumpalackban 30–50 százalékkal olcsóbban vásárolható meg ugyanaz a bor. Egyre keresettebb emellett a bag-in-box  kiszerelés is, ami könnyű, jól kezelhető és összességében 35–60 százalékkal olcsóbb a kis üvegpalacknál. Ráadásul a minőség szempontjából is ideális választás: a bor nem érintkezik szükségtelenül a levegővel, a megkezdett doboz egy hónapig eláll a hűtőben.

„Minőségi kompromisszumról nálunk továbbra sem lehet szó, és külön árengedményt sem kell adnunk: a Borháló működési modellje garantálja, hogy a vevők a jövőben is optimális kiszerelésben, nagyon kedvező áron vásárolhassák meg a magyar piacon elérhető legjobb tételeket” – összegezte a Borháló törekvéseit a cég alapítója.

 

Forrás: 
borháló

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Testünk őrei, a bioflavonoidok a fiatalság titkát rejtik

A citrusfélékben is megtalálható bioflavonoidok nemcsak a gyümölcsök és fűszerek ízét adják, de sejtjeink felett is őrködnek. Antioxidáns hatásuk pedig segít megőrizni a bőr fiatalságát.

Divatszakmává vált a borászat

A felsőoktatásban szerzett tapasztalatok szerint a hallgatók 10-20 százaléka érkezik szőlész-borász gazdálkodói háttérből. Ők nem a család nyomására, vagy csak találomból jelentkeznek az egyetemre, hanem tudatosan készülnek a borász pályára.

A magyar agrártermékek iránt is érdeklődik a kínai piac

A világ legnépesebb országa nyitott a magyar gabonafélék, az állati termékek és a bor importjára – hangzott el a Kínai Ipari és Kereskedelmi Szövetség delegációjával folytatott tárgyaláson Budapesten.

Szalmonellával szennyezett fűszerkeveréket hívott vissza a Lidl 

Pizza fűszerkeveréket hívott vissza a Lidl Magyarország, mert a cég saját minőségellenőrzési vizsgálatai során szalmonella-szennyezettséget mutatott ki a Mikadó elnevezésű termékben.

Hogy maradhat versenyképes a magyar fuvarozás?

A logisztikai ágazatot és azon belül a közúti, a vasúti és vízi fuvarozás, a logisztikai szolgáltatások, valamint a vám területét érintő intézkedési csomagot dolgozott ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a szektor versenyképességének növelése érdekében, a dokumentumot a kormánynak is eljutatták.

Újpaprika, újbor

November elejére, nagyjából egy időben készülnek el a friss fűszerpaprika-őrlemények és az újbor is, ennek örömére a szegedi fűszerpaprika-kutatók közel egy évtizede ilyenkorra időzítik a „paprika és bor” rendezvényüket. Ezúttal november 16-án, Szatymazon találkozik a bor a paprikával.

Drágább lett termelni az agráriumban

Idén szeptemberében a mezőgazdasági termelői árak 2017 azonos időszakához képest 6,2 százalékkal nőttek, amit a növényi termékek árának 12 százalékos emelkedése, illetve az élő állatok és állati termékek árának 2,8 százalékos csökkenése eredményezett.

Fokozott iráni érdeklődés a magyar vetőmag és technológiák iránt

Iráni üzleti delegációval egyeztetett Farkas Sándor agrárminiszter helyettes. Az iráni fél évek óta kiemelt érdeklődést tanúsít nemcsak a hazai nyersanyagok, hanem a hazai szakértelem és technológiai berendezések iránt is, és immár konkretizált, több területre kiterjedő együttműködéseket tervez hazánkkal.

Magyar Ködsárkány és zempléni hordók Stuttgartban

Az idei stuttgarti kiállításon több magyar cég is sikeresen mutatkozott be. Nagy kérdés, vajon mivel tudják a magyar gyártók meghódítani a nemzetközi piacokat?

Folyamatosan emelkedik a baromfitermelés az unióban

Az Európai Unióban a baromfitermelés további erősödésére számítanak a szakemberek - olvasható a rövidtávra kiadott előrejelzésből. Az idén az első negyedévében közel 4 százalékkal több baromfit értékesítettek a tagállamok termelői, mint az azt megelőző félévben. A növekedés azóta ugyan lelassult, de éves szinten így is el fogja érni a 1,5 százalékot.