Back to top

Olcsóbb borok engedmények nélkül

A borfogyasztás a Borháló filozófiája szerint nem luxus, hanem olyan mértékletes mindennapi élvezet, amiben mindenki megleli saját útját és örömét. Az ötödik születésnapját ünneplő Borháló, Magyarország legnagyobb borszaküzlet-hálózata. Kínálatát folyamatosan bővítve a vállalkozás immár fél évtizede ajánl minőségi borokat kedvező árakon.

Ötéves a cég, de a Borháló története voltaképpen tíz éve kezdődött, amikor egy középiskolai magyartanár elhatározta, saját szakállára borszaküzletet nyit szentendrei családi házának pincéjében. Kathona Krisztián addigra már háromgyerekes apa volt, így – amellett hogy az olvasáson és a zenén kívül harmadik szenvedélyének, a jó boroknak is hódolni szeretett volna – titkon egy kis keresetkiegészítésben is reménykedett.

Kathona Krisztián: A boroknak, amiket a vevőknek kínálunk, valamilyen módon karakteresnek kell lenniük.

Az öt esztendeje alakult Borháló Borkereskedés jelenleg ötvenezernél is több visszatérő vásárlót szolgál ki ötven szakboltból álló országos hálózatában. A Borháló fennállása alatt ötezer borkóstolót rendezett a szaküzletekben országszerte, ezeken az eseményeken Kathona Krisztián és kollégái folyamatosan „tanítják a bort”. A tudásátadás szervezettebb formája a most induló „Bortanoda” sorozat, ahol a jelentkezők élménytanulás keretében szőlész-borász szakmérnök vezetésével ismerkedhetnek szisztematikusan a borkészítés folyamatával.

„A franchise megalapításával fél évtizede az volt a célunk, hogy olyan országos szaküzlethálózatot hozzunk létre, amelyben mindenki megtalálja a saját alkatának, hangulatának megfelelő borokat, legyen szó hétköznapokról vagy ünnepi alkalmakról” – mondja a vállalkozás alapító tulajdonosa, Kathona Krisztián.  „Aki hozzánk betér, nem kell bortudornak lennie. Kollégáim a boltokban laikus kérdésekre is készséggel válaszolnak; a visszatérő fogyasztók, a borkóstolóinkon részt vevő törzsvásárlók véleményére mindig odafigyelünk. A szaküzletekben, a kóstolókon, a nemrég beindított Bortanodában a vásárlók egyszerre szereznek élményeket és kapnak használható ismereteket a borról.”

A vállalkozásnak nem kis szerepe volt abban, hogy ma már nemcsak a vevők és a kereskedő partnerek, de a céggel együttműködő borászok is kicsit másként gondolkodnak a borfogyasztásról. „Ehhez rendszeres visszajelzésekre van szükség a vevőktől, hogy borász barátainktól olyan borokat kérhessünk, amik a vásárlók körében a legnépszerűbbek. Így áll össze borválasztékuk, ami jelenleg mintegy ötszáz minőségi tételt számlál.

Az üzleteik kínálatában a vásárlók szinte mindig találkozhatnak saját felfedezésekkel. Ötéves története során a Borháló olyan borászatok nevét tette széles körben ismertté, mint a mátrai Kiss Attila vagy a balatonboglári Várszegi Viktor pincészete. Csemegének számítanak azok a limitált tételek is, amelyek kevésbé ismert vagy éppen neves borászatoktól – Homola Pincészet, Istvándy Jenő Pincészete, Szőke Mátyás, Nagy&Nagy Borászat  – származnak, és kizárólag a hálózat boltjaiban kerülnek forgalomba. Ezeket a különlegességeket a törzsvásárlók rendszerint pillanatok alatt elkapkodják.

Mindig vannak új felfedezettek

A kölcsönös bizalmat jelzi, hogy a Borháló alapító tulajdonosa egy ideje a borkészítésben is részt vesz jeles borászok oldalán. A közös alkotások nagyon kedvező fogadtatásra találtak a vásárlók körében – ilyen például Szőke Mátyás mátrai Legendáriuma, az Opus Cuvée a villányi Günzer Tamástól, a szekszárdi vörösborokból házasított Prelude a Mészáros Pincészettől, Borbély Tamás badacsonyi kéknyelű-olaszrizling házasítása, a Tündérfi, Polgár Zoltántól a Serum Veritas vagy legutóbb Bock József Bel Canto Cuvée-je.

Az üzlethálózat kínálatában a legtöbb tétel nemcsak hagyományos 0,75 literes palackban, hanem valamilyen alternatív kiszerelésben is kapható. Egy nagy potenciállal rendelkező, testes vörösborhoz persze üvegpalack dukál, de itt is akad jobb vétel: másfél literes magnumpalackban 30–50 százalékkal olcsóbban vásárolható meg ugyanaz a bor. Egyre keresettebb emellett a bag-in-box  kiszerelés is, ami könnyű, jól kezelhető és összességében 35–60 százalékkal olcsóbb a kis üvegpalacknál. Ráadásul a minőség szempontjából is ideális választás: a bor nem érintkezik szükségtelenül a levegővel, a megkezdett doboz egy hónapig eláll a hűtőben.

„Minőségi kompromisszumról nálunk továbbra sem lehet szó, és külön árengedményt sem kell adnunk: a Borháló működési modellje garantálja, hogy a vevők a jövőben is optimális kiszerelésben, nagyon kedvező áron vásárolhassák meg a magyar piacon elérhető legjobb tételeket” – összegezte a Borháló törekvéseit a cég alapítója.

 

Forrás: 
borháló

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Miniszteri biztos: a magyar agrárcégek egyre sikeresebbek az orosz piacon

Nagyszerű, hogy az embargó ellenére a magyar cégek sikerrel szerepelnek olyan orosz állami pályázatokon, amelyek lehetővé teszik a gazdasági együttműködést az uniós országokkal - jelentette ki Budai Gyula.

Milliárdokért sütögetünk a grillszezonban

Csaknem három és fél milliárd forintot költ el a lakosság május és augusztus között a grillszezon termékeire, azaz grillkolbászra, -sajtra és -fűszerre.

Pénteken kezdődik a Szőlő és klíma konferencia Kőszegen

Április 26-27-én ismét megrendezik Kőszegen a Szőlő és klíma konferenciát, ahol az éghajlatváltozásnak a szőlőre gyakorolt hatásáról és a lehetséges alkalmazkodási módokról lesz szó. Minden érdeklődőt várnak, regisztrálni vagy előre jelentkezni sem kell a részvételhez. Kőszegen a Szőlő jövésnek könyvében 1740-től vezetnek följegyzéseket a szőlő fejlődési állapotáról.

Drasztikus esés a fagyasztott meggy kereskedelemében

Globális szinten 2018-ban 17,6%-kal csökkent a fagyasztott meggy kereskedelme a legfőbb termelő ország exportjának csökkenése miatt. A NAK piaci pillanatképe.

Ellenőrizetlen import

Spanyol- és Görögországból, illetve az EU-n kívüli országokból, közöttük főleg Albániából és Marokkóból tetemes mennyiségben özönlik olcsó szamóca az olasz piacra, ellehetetlenítve ezzel a délolasz termelőket.

Kihajózik a Balatoni Kör

Rendhagyó helyszínre talált a Balatoni KÖR által életre hívott télen-nyáron nyitva tartó Balatont hirdető 2018/2019-es Gasztropiknik. A rendezvénysorozat utolsó állomása stílusosan a Balaton közepe lesz, ahol a pompás élőzene kiséretében elfogyasztott finom ételek-italok mellett bemutatásra kerül a legújabb Kóstold körbe kiadvány is.

Kertekkel és napelemekkel szórja tele a városokat a Lidl

Az olasz Lidl megnyitotta első olyan üzletét, melynek tetején városi kertet alakított ki. A terv egy civil szervezet bevonásával valósult meg. Közben Belgiumban 7200 napelemet szerel fel boltjai tetejére.

Jó helyek a Dél-Balatonon

Bár rengeteg online felület ajánl utazási tippeket, mégis legszívesebben a helyiek tanácsát fogadjuk meg. Így sokszor olyan helyekre juthatunk el, egyedi élményeket szerezve, amelyekről az útikönyvek sem írnak.

Mobil borfogyasztási szokások: vásárlást segítő applikációk

A borvilág dinamikus terület, folyton mozgásban és változásban van. A Bloomberg 2018-ban végzett felmérést a trendeket keresve, és érdekes megállapításokat tett.

Határidő: bonyolódott transzferár nyilvántartások

Közeledik a május 31-i elkészítési határidő, és minden érintett cégnek az új, bonyolultabb követelményeket kell követnie. Az eddigi, önálló nyilvántartás helyett már kötelező a fődokumentum és helyi dokumentum elkészítése.