Back to top

Befektetői támadás a McDonald’s ellen

A McDonald’s egy vezető new yorki nyugdíjpénztár támadásainak kereszttüzébe került. A társaság kritikáit egy Amerikában nem rég véget ért állatvédelmi kampányt követően fogalmazta meg, melyben a tenyésztési körülmények és a vágóhídi gyakorlat megváltoztatását sürgették az Egyesült Államokban.

A levél, melyet Thomas DiNapoli, a New York Állami Nyugdíjpénztár vagyonkezelőjeként írt, a gyorséttermi lánc beszállítóinak állattartási gyakorlatát bírálta, ennek esetleges pénzügyi és jó hírnevet rontó kockázatairól szólt. (A Nyugdíjpénztár piaci áron kb. 343 millió USD étékben rendelkezik McDonald’s részvényekkel.)

A levélben DiNapoli leírja, hogy bár dicséretesnek tartják a McDonald’s tavalyi nyilatkozatát, mely szerint a cég korszerűsíti a baromfitartási irányelveit, de ezen elvek nincsenek összhangban a tudományos kutatások által támogatott és széleskörűen elfogadott ’legjobb’ gyakorlatokkal, és messze elmaradnak a versenytársaikétól.

Pedig az elvárt irányelvek követése nem csak az állatok jólétének szempontjából fontos, hanem komoly üzleti előnyt is jelent. A biztonságos, magasra tett minőségi mércének megfelelő állattartás fenntartható sőt, emelkedő jövedelmezőséggel és eladásokkal jár, mivel a fogyasztók egyre komolyabban foglalkoznak az állatok jóllétével és a megvásárolt élelmiszerek biztonságával.

DiNapoli elmondta, hogy a Nemzeti Baromfi Tanács (National Chicken Council) felmérése alapján a fogyasztók, ha baromfit vásárolnak jobban aggódnak az élelmiszerbiztonsági problémák miatt, de ha eloszlatják az aggodalmaikat, illetve biztosak a baromfi származását illetően, akkor szívesebben választják a baromfihúst, mint az egyéb hústermékeket.

A McDonald’s vezető beosztottjainak címzett levél szerint a multicég nem követte versenytársainak – köztük például a Burger King, a Subway és további 80 másik jelentős élelmiszercég - példáját, amelyek baromfibeszállítóitól megkövetelik, hogy 2024-től feleljenek meg a földrész nagy állatvédelmi társaságainak (pl. az RSPCA vagy a Global Animal Partnership) szigorú állatjóléti ajánlásainak.

A McDonald’s válaszában elmondta, hogy múlt ősszel új irányelveket vezettek be ők is, melyek nyolc globális kötelezettségvállalás köré épültek. Ezek “mérhetően növelni fogják a szárnyasok jólétét a teljes ellátási lánc egészében.” A kötelezettségvállalások között szerepel, hogy a baromfit háziasított körülmények között tartsák, ezzel is elősegítve a természetes viselkedésüket. Mindemellett tervezik egy megfigyelési rendszer kiépítését is a baromfitelepeken, csakúgy, mint harmadik félként külső megfigyelő bevonását, illetve egy független globális fenntarthatósági tanácsadó testület létrehozását is.

Forrás: 
Poultry World

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Tények a Talaj Világnapja alkalmából

Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) kezdeményezte a Talaj Világnapja létrejöttét, melynek célja hogy felhívja figyelmünket arra a fontos szerepre, amit a talaj betölt az életünkben. Mik is ezek?

A sörgyártók is felkészültek a karácsonyi rohamra

Az ágazat előrejelzése alapján a sörpiac forgalma a tavalyi évhez hasonlóan alakulhat 2018-ban is, az ünnepek alatti megnövekvő forgalomra felkészültek a gyártók - közölte a Magyar Sörgyártók Szövetsége az MTI-vel pénteken.

Három magyar sütemény a világ 50 legfinomabb édessége közt

A karácsony az édességek és desszertek időszaka is - a magyarok is sokat költenek ilyenkor élelmiszerre, azon belül süteményekre. A karácsonyi időszak hagyományos nagyágyúja a bejgli és a hókifli, a világ különböző tájain azonban más és más édességeket fogyasztanak.

Bárány napok a hétvégén

A bárány- és juhhúst igyekszik népszerűsíteni országszerte a péntektől vasárnapig tartó Bárány napok elnevezésű kezdeményezés - közölték a szervezők az MTI-vel.

Az alma héjától a magjáig minden része hasznos

Fő almatermő területeink egyik legismertebb városában, Békéscsabán tartotta meg az Agrármarketing Centrum (AMC) idei évi almafogyasztást ösztönző kampányának következő állomását. Az „ALMA, a természet oltalma” szlogennel októberben indított promóció során több vidéki nagyvárosban, almapiaccal egybekötött kóstoltatással támogatják a termelők és a fogyasztók közvetlen egymásra találását.

Az olajos magvak és a tejtermékek is lehúzzák az élelmiszerárakat

Novemberben több mint kétéves mélypontra csökkentek az élelmiszerárak a világon elsősorban az olajos magvak, a tejtermékek és a szemes termékek áresése miatt.

Évi 4,5 millió kilogramm sajtot állítanak elő

A Szarvasi Mozzarella Kft. az idei esztendőben 5,5 milliárd forintos árbevétellel számol, ami hasonló a tavalyi adathoz - közölte az MTI-vel Rohony Miklós, a társaság marketing vezetője.

Drágulhat a bárányhús karácsonyig

Az év második felében emelkedett a bárányhús ára, ezt a folyamatot pedig tovább erősíti a közeledő ünnepkör, amikor külföldön és itthon egyaránt megnő a kereslet a bárányhús iránt, így karácsonyig további drágulás várható - írta a Magyar Idők csütörtökön.

Vannak még lehetőségek az exportban

Kedvező kamatozású hitelkonstrukciók, biztosítások és egyéb eszközök érhetők el azon a termékkörön belül, amelyekkel az EXIM igyekszik bátorítani a hazai mező- és élelmiszergazdaság résztvevőit az exportpiacokra való kilépésre – hangzott el a témában megrendezett szakmai konferencián Bábolnán.

Fair keretfeltételek az élelmiszerlánc leggyengébbjeinek

Kézzel fogható közelségbe került az uniós egyezség, hamarosan megszülethet irányelv a tisztességtelen kereskedői gyakorlatokkal szembeni fellépésről. Az osztrák EU-elnökség egyik legfontosabb célkitűzése válhat ezzel valóra.