Back to top

A magyar bor a külföldi turisták kedvence

Legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy 850 palack bor fogy el egyetlen nap alatt a budapesti repülőtér duty-free üzleteiben. Késői szüretelésű tokaji édes fehérborból fogy a legtöbb a Liszt Ferenc Repülőtér duty-free üzleteiben, mert ez legnépszerűbb bor a magyar fővárost repülőgépen elhagyó utazók körében.

A késői szüretelésű bor Nagy-Britanniába vagy Németországba tartó utasok körében abszolút kedvenc, míg a kínaiak inkább a tokaji aszúra esküsznek.

Az Oroszország felé utazók legszívesebben szintén a tokaji borvidékről származó bort választanak, bár itt a száraz Sárgamuskotállyal igyekeznek feleleveníteni a Magyarországon töltött időket. Egyedül a skandináv országok felé indulók döntenek az esetek többségében Tokaj helyett Villány mellett, egészen pontosan rozét vásárolnak legtöbben.

De nemcsak borokat vesznek előszeretettel a Heinemann üzleteiben, hasonló népszerűségnek örvendenek olyan hungarikumok,

mint a Pick szalámi, a Zwack Unicum, vagy a libamáj, a fűszerpaprika és magyar csokoládé gyártók különböző termékei is.

A Nagy-Britanniába vagy éppen Oroszországba készülők elsősorban gyógynövény likőrt emelnek a kosarukba, míg a skandináv országokba, Németországba, sőt még Kínába is a hazai húsipar remekeiből választanak.

Évente mintegy ezer sertés húsának feldolgozásából készülő szalámi fogy el a repülőtéri üzletekben, a magyar borkülönlegességekből pedig naponta átlagosan mintegy 850 palack kerül a kosarakba.

Az idén 20 éves Magyar Duty Free Kft. 1998-ban mindössze 640 négyzetméteren kínálta áruválasztékát. Mostanra közel megnégyszerezte az eladótér területét, és 2320 négyzetméteren, immár 6 üzletet is üzemeltet a Ferihegy 2-es terminálján, ahol nem kevesebb, mint kétszáz alkalmazott dolgozik.

A Magyar Duty Free Kft. éves árbevétele tavaly elérte a 60 millió eurót, vagyis az 1,9 milliárd forintot. A budapesti üzletek első helyen állnak a regionális termékek értékesítésében a Heinemann üzletek rangsorában. A Heinemann budapesti képviseletének két évtizede során különösen kiemelt figyelmet fordított mindig arra, hogy változatos regionális termékválasztékkal színesítse a nemzetközi duty free bestsellerek mellett szortimentjét.

A magyar termékek sokszínűségéről, magas minőségéről szól a Festival of Gourmets promóció, melyet az 1-es terminál helyén működő T1 Event Centerben ünnepeltek október 10-én. A borkínálat az üzletek polcairól ismert széles kínálatból került ki, a szeptember és október hónapokban zajló promócióban együttműködő beszállítók termékeiből az ízletes fogásokról pedig a Gastro Hack csapata gondoskodott.

A Heinemann duty-free üzleteiben vásárolt termékek több légitársasággal kötött egyedi megállapodás alapján nem esnek kézipoggyász korlátozás alá, tehát az ajándéknak szánt vásárlásokat közvetlenül a beszállás előtti várakozási időre is célszerű lehet időzíteni” – hangsúlyozta Udvardy Eszter, a Gebrüder Heinemann magyarországi leányvállalatának, a Magyar Duty Free Kft.-nek a termékkínálatért és a marketingért felelős vezetője.

 

Forrás: 
duty free

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Testünk őrei, a bioflavonoidok a fiatalság titkát rejtik

A citrusfélékben is megtalálható bioflavonoidok nemcsak a gyümölcsök és fűszerek ízét adják, de sejtjeink felett is őrködnek. Antioxidáns hatásuk pedig segít megőrizni a bőr fiatalságát.

Divatszakmává vált a borászat

A felsőoktatásban szerzett tapasztalatok szerint a hallgatók 10-20 százaléka érkezik szőlész-borász gazdálkodói háttérből. Ők nem a család nyomására, vagy csak találomból jelentkeznek az egyetemre, hanem tudatosan készülnek a borász pályára.

A magyar agrártermékek iránt is érdeklődik a kínai piac

A világ legnépesebb országa nyitott a magyar gabonafélék, az állati termékek és a bor importjára – hangzott el a Kínai Ipari és Kereskedelmi Szövetség delegációjával folytatott tárgyaláson Budapesten.

Szalmonellával szennyezett fűszerkeveréket hívott vissza a Lidl 

Pizza fűszerkeveréket hívott vissza a Lidl Magyarország, mert a cég saját minőségellenőrzési vizsgálatai során szalmonella-szennyezettséget mutatott ki a Mikadó elnevezésű termékben.

Csomagolóanyag-üzemet adtak át Hatvanban

Hárommilliárd forintból megépült, 100 embernek munkát adó csomagolóanyag-üzemet adtak át csütörtökön a Heves megyei Hatvanban, az eseményen a pénzügyminiszter a gazdaság egyik erősödő pillérének nevezte a csomagolóanyag-ipart.

Ezért kell emelni a kenyér árát

Újabb áremelkedésre számíthatunk a sütőipari ágazatban, akár 20–30 százalékkal is emelkedhet a kenyérgabona ára év végéig. Így persze a kenyér is többe kerül majd a boltokban.

Paul McCartney a vegetarianizmus mellett kampányol

Duettet énekelhet Paul McCartney-val az a szerencsés nyertes, aki néhány dollárral támogatja a zenész családja által indított Húsmentes Hétfő mozgalmat. A cél a nagyüzemi állattartás környezeti hatásainak mérséklése.

Újpaprika, újbor

November elejére, nagyjából egy időben készülnek el a friss fűszerpaprika-őrlemények és az újbor is, ennek örömére a szegedi fűszerpaprika-kutatók közel egy évtizede ilyenkorra időzítik a „paprika és bor” rendezvényüket. Ezúttal november 16-án, Szatymazon találkozik a bor a paprikával.

Fűszerezzünk! A kurkuma és a chili kedvező hatásai

Néhány fűszer nem csak ízt és aromát kölcsönöz az ételeinknek, hanem meglepő módon olyan, az egészségünkre jótékony hatással bírhatnak, mint a mentális egészség javítása és a rák elleni védelem. A kurkumát, vagy a chilit sokan használják a főzéshez anélkül, hogy tudnának a szervezetükre gyakorolt jótékony hatásairól.

A jó csomagolás véd, informál, reklámoz - sőt, védi a környezetet

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Élelmiszeripari Igazgatósága szakmai rendezvényt tartott, amely az élelmiszeripari vállalatok tudás- és hatékonyság növelését volt hivatott elősegíteni a csomagolásfejlesztést érintő előadásokon keresztül.