Back to top

EU kampány az uniós élelmiszerek népszerűsítésére

Az Európai Bizottság az Európai Unió (EU) mezőgazdasági költségvetéséből 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte - közölte az uniós bizottság.

A tájékoztatás szerint a következő három évben 79 kampányt indítanak, amelyek a termékek széles skáláját népszerűsítik, egyebek között a tejtermékeket, az olajbogyót és az olívaolajat, a zöldségeket és gyümölcsöket.

Phil Hogan, a mezőgazdaságért és a vidékfejlesztésért felelős biztos elmondta, a programmal

támogatják az uniós agrár-élelmiszeripari termelőket termékeik minőségének megismertetésében, egyrészt az EU-n belül népszerűsítve azokat, másrészt új piacokat is nyitva számukra.

Kiemelt figyelmet fordítanak az európai élelmiszerek minőségének földrajzi jelzésekkel történő alátámasztására és az ökológiai termelési módszerekre is - tette hozzá.

A gyümölcs- és zöldségágazattal 23 program foglalkozik majd. A 79 jóváhagyott programból 48 nem uniós országban lesz - jelezte a biztos.

A bizottság tájékoztatása szerint 97 millió euró támogatást kapnak azok a programok, amelyeket egy tagállam egy vagy több javaslattevő szervezete nyújtott be. További 75,5 millió euró finanszírozásban részesülnek azok a programok, amelyeket legalább két tagállam legalább két javaslattevő szervezete, illetve egy vagy több európai szervezet terjesztett be.

A kiválasztott programokat 19 tagállamból nyújtották be.

 

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Iskolatej, iskolagyümölcs – Jelentős uniós támogatás a következő tanévben is

Az európai uniós iskolaétkeztetési program keretében 2019 és 2020 folyamán EU-szerte több millió gyermek fog majd tejet, gyümölcsöt és zöldséget kapni, Magyarország 5,7 millió eurós támogatásban részesül.

Szójabab – Az amerikai kapcsolat

Európa első számú szójabab-beszállítója az Egyesült Államok: 121 százalékkal, vagyis több mint duplájára nőtt az uniós import 2018 júliusa és 2019 áprilisa között az előző év azonos időszakához képest – derül ki az Európai Bizottság frissen közzétett adataiból.

A vártnál jobb negyedévet zárt a Coca-Cola

Az amerikai Coca-Cola a vártnál nagyobb adózott eredményt és bevételadatot közölt kedden a március végén zárult negyedévéről.

Milliárdokért sütögetünk a grillszezonban

Csaknem három és fél milliárd forintot költ el a lakosság május és augusztus között a grillszezon termékeire, azaz grillkolbászra, -sajtra és -fűszerre.

Egyre több pékség és húsbolt zár be Németországban

Egyre több pékség és hús-, és hentesáru üzlet zár be Németországban a kisiparosok országos szövetségének (ZDH) kedden megjelent kimutatása szerint.

Gazdaság, génbank és gyakorlati helyszín egy helyen

A magyar mezőgazdaságnak szinte nincs olyan ágazata, amelyet a Georgikon Tanüzemben nem művelnek. Amellett, hogy termelnek, gazdálkodnak, génbankként és az egyetem hallgatóinak gyakorlati képzésének helyszíneként működnek, szakmai kísérleteikkel a környékbeli gazdákat is segítik.

Küszködnek az ír húsmarha termelők a Brexit miatt

A Brexit miatt kialakult nehéz gazdasági helyzet szenvedő alanyai, többek között az ír húshasznú szarvasmarhát tartó gazdák. Az Ír Szarvasmarha- és Juhtermelők Szövetség elnöke szerint az ír húsmarha ágazatnak mentőcsomagra van szüksége Brüsszeltől.

Csak a chili, mindenbe - erős madártej, csípős lekvár

Chili mindenbe és mindenhez! Ez akár a jelszava is lehetne Csordás Csabának, aki manapság párolt lila káposzta és tiramisu ízű chiliszósz megteremtésén töri a fejét. Ismerve eddigi munkásságát és elszántságát, biztosan sikerül kikísérleteznie az újabb termékeket.

Élelmiszercsalások Európában

Megjelent az Európai Unió Élelmiszercsalás Elleni Európai Hálózat (Food Fraud Network) 2018. évi jelentése, amely betekintést nyújt az Igazgatási Segítségnyújtási és Együttműködési Rendszer (Administrative Assistance and Cooperation System, AAC) segítségével végzett információcserékbe.

Drasztikus esés a fagyasztott meggy kereskedelemében

Globális szinten 2018-ban 17,6%-kal csökkent a fagyasztott meggy kereskedelme a legfőbb termelő ország exportjának csökkenése miatt. A NAK piaci pillanatképe.