0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Összekavarodott a kávépiac

Hideg vagy meleg ital? Boltban, otthon vagy kávézókban isszuk? Hogyan fog alakulni a kávépiac? – erre keresi a választ az Euromonitor új vizsgálata.

A globális piackutató cég, az Euromonitor International új webinar-jának legfontosabb megállapításai között szerepel, hogy

a kávézók forgalma 2022-re meg fogja haladni a kiskereskedelemben értékesített kávék eladásait.

Ez hatalmas változás az elmúlt évtizedek trendjéhez képest. Michael Schaefer, az Euromonitor vezető élelmiszer- és italipari elemzője kiemelte:

„A kávé átalakulásának negyedik hullámát éljük. A vendéglátás és a kiskereskedelem között egyre kisebb a távolság, a határok elmosódtak, ahogy a hideg és meleg italok szerepe is átalakult. A kávéra, mint termékre és az értékesítési csatornákra csak egyetlen általános igazságot lehet kijelenteni: a minőségi kávéra egyre nagyobb az igény.”

A kávézók innovatív megoldásiakkal az első számú csatorna, legalábbis a tekintetben, hol kísérleteznek legszívesebben a fogyasztók, hol hajlandók új termékeket is kipróbálni.

„Idén számos esetben láttuk, hogy csomagolt kávét forgalmazó cégek, miként lépnek be a kávézók piacára, hogyan gondolják újra működésüket sokkal inkább a vendéglátásra fókuszálva.

Gondoljunk csak arra, hogy a Nestlé partneri megállapodást kötött a Starbucks-szal, vagy a Coca-Cola akvirálta a Costa Coffee-t.” – hangsúlyozta Schaefer.

A csomagolt ételek és italok gyártói további beruházásokra készülnek, melyek egyik fontos célpontja a coffee shopok, annak érdekében, hogy közvetlenül a vendéglátó szektorban érjék el a fogyasztókat. Schaefer a „Coffee in 2018: The New Age of Coffee Everywhere” című on-demand webinar-ra hivatkozva hozzátette:

„A sikeres kávépiaci szereplők kombinálni fogják a tartós termékeket, a gyorsan változó, innovatív termékekkel.

Az értékesítési csatornák teljes tárházát fogják használni, hogy a vásárlás élménye mellett, a felfedezés és kísérletezésé élményével is hassanak közvetlenül a fogyasztókra.

A prémium kávék esetében is elengedhetetlen lesz a folyamatos fejlesztés és gyors, hatékony értékesítés.

 

Forrás: Euromonitor International