A globális piackutató cég, az Euromonitor International új webinar-jának legfontosabb megállapításai között szerepel, hogy
a kávézók forgalma 2022-re meg fogja haladni a kiskereskedelemben értékesített kávék eladásait.
Ez hatalmas változás az elmúlt évtizedek trendjéhez képest. Michael Schaefer, az Euromonitor vezető élelmiszer- és italipari elemzője kiemelte:
„A kávé átalakulásának negyedik hullámát éljük. A vendéglátás és a kiskereskedelem között egyre kisebb a távolság, a határok elmosódtak, ahogy a hideg és meleg italok szerepe is átalakult. A kávéra, mint termékre és az értékesítési csatornákra csak egyetlen általános igazságot lehet kijelenteni: a minőségi kávéra egyre nagyobb az igény.”
A kávézók innovatív megoldásiakkal az első számú csatorna, legalábbis a tekintetben, hol kísérleteznek legszívesebben a fogyasztók, hol hajlandók új termékeket is kipróbálni.
„Idén számos esetben láttuk, hogy csomagolt kávét forgalmazó cégek, miként lépnek be a kávézók piacára, hogyan gondolják újra működésüket sokkal inkább a vendéglátásra fókuszálva.
Gondoljunk csak arra, hogy a Nestlé partneri megállapodást kötött a Starbucks-szal, vagy a Coca-Cola akvirálta a Costa Coffee-t.” – hangsúlyozta Schaefer.
A csomagolt ételek és italok gyártói további beruházásokra készülnek, melyek egyik fontos célpontja a coffee shopok, annak érdekében, hogy közvetlenül a vendéglátó szektorban érjék el a fogyasztókat. Schaefer a „Coffee in 2018: The New Age of Coffee Everywhere” című on-demand webinar-ra hivatkozva hozzátette:
„A sikeres kávépiaci szereplők kombinálni fogják a tartós termékeket, a gyorsan változó, innovatív termékekkel.
A prémium kávék esetében is elengedhetetlen lesz a folyamatos fejlesztés és gyors, hatékony értékesítés.